צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

באופוזיציה לועגים: שרי הממשלה הפגינו נגד…מדיניות הממשלה

מאות בני אדם הפגינו הבוקר מול ישיבת הממשלה במסגרת "מחאת ראשי הרשויות ביו"ש" על ההידרדרות במצב הביטחוני. רבים משרי הממשלה נטלו חלק בהפגנה - וספגו מתקפות מחברי האופוזיציה שהאשימו אותם ב"צביעות ובריחה מאחריות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאות בני אדם הפגינו הבוקר מול ישיבת הממשלה במסגרת "מחאת ראשי הרשויות ביו"ש" על ההידרדרות במצב הביטחוני. בין היתר, נטלו חלק בהפגנה גם כמה משרי הממשלה בראשות שרי 'הבית היהודי' שאף נשאו נאומים חריפים במקום.

"הפיגוע ביום שישי קרה כך – מערכת הביטחון לפני זמן מה החליטה, מסיבות משפטיות, להעדיף את זכויות הפלסטינים על ביטחון התושבים. עוד בלי לגשת לבג״צ, ברוח בג״צ, המשפטיזציה שעטפה את המערכת קבעה שפותחים חור בחומה וביום שישי דרך אותו חור נכנס מחבל על מנת לרצוח חייל צה״ל, החייל כרגע במצב קשה מאוד", האשים השר בנט.

לדבריו, "מטרת האויב היא לנסות לשבור אותנו ולייאש אותנו. בהתיישבות, בעם ישראל, במדינת ישראל ובצבא ההגנה לישראל יש עוצמות אדירות. תדמיינו שעם כל העוצמות האלה ידינו קשורות בגלל פייק משפט ופייק מוסר. רק שכשנשחרר את אותם אזיקים נוכל לנצח".

באשר לצעדים שמקדמת מפלגת הבית היהודי למלחמה בטרור אמר בנט "היום אנחנו מביאים להצבעה את החוק לגירוש משפחות מחבלים. עד כה, 3 פעמים ראש הממשלה ושר הביטחון ביקש לדחות. היום אנחנו לא דוחים, זה עולה להצבעה וכל אחד יצטרך לנקוט עמדה – בעד או נגד. חוק נוסף שנביא היום הוא חוק להסדרת ההתיישבות, חוק מרקם חיים, כי תושבי יו״ש הם לא תושבים סוג ב׳. גם את החוק הזה לא נסכים יותר לדחות, רוה״מ וחברי הממשלה יצטרכו להחליט האם הם בעד או נגד. והדבר הנוסף, כמו משחר הציונות – בכל פעם שיש טרור צריך לבנות. ואפשר להגיע לשלום, רק כשהאויב יתייאש מהתקווה להוציא אותנו מהארץ הזו. הם יתייאשו כשנבנה עוד ישובים, עוד בתי ספר, עוד גני ילדים".

השר חתם את דבריו בפנייה לראש הממשלה נתניהו "שר הביטחון וראש הממשלה עמד לפני שבועיים והבטיח שינוי מדיניות, להחזיר את העוצמה. זה עוד לא קרה. אנחנו שבעים הבטחות. הוא גם הבטיח שתוך 48 שעות יהרסו בית מחבל אחרי פיגוע. עוד לא הרסו את הבתים של המחבלים מהפיגוע בעפרה, עוד לא הרסו את הבית של רוצח ארי פולד ז״ל, עוד לא הרסו 106 בתים שנמדדו".

"אתה לא יכול להיות שר ביטחון": בנט ונתניהו התעמתו בישיבת הממשלה

השרה אילת שקד אמרה בהפגנה: "נצביע היום בוועדת השרים לחקיקה על חוק מרקם חיים שיסדיר את ההתיישבות הצעירה ביו"ש. ב 3 השנים האחרונות עשינו צעדים משמעותיים בתחום ההסדרה. בשבוע שעבר היועמ"ש פרסם חוות דעת שמאפשרת להסדיר את ההתיישבות שנגרעה מקו כחול. מדובר בלמעלה מ 2,000 בתים. גם את ההתיישבות הצעירה אפשר היה להסדיר על ידי הרשות המבצעת. משזה לא קורה נעביר את החוק ואני מקווה שתוך שנתיים כל היישובים הצעירים יהפכו ליישובי קבע.

אנחנו מבקשים מראש הממשלה להסדיר את היישוב עפרה, שהוא אחד מאבני הבניין של ההתיישבות ביו"ש. יש חוות דעת מוכנה וצריך לקבל החלטות בעניין. צריך להרחיב את היישוב. גם חלקה 84 וגם הסדרה של כל היישוב. גם בהר ברכה יש מאות יח"ד שרק דורשות אישורי בנייה וזה בהחלט דבר שצריך לדרוש מרה"מ לעשות בקרוב.

אני חושבת שבמדינת ישראל צריך שר ביטחון במשרה מלאה ונפתלי בנט הכי מתאים לזה. צריך לעשות הרבה דברים שלא נעשים: להפסיק את המשכורות המנופחות למחבלים ולמשפחותיהם. שום מדינה מתוקנת לא היתה מאפשרת ואין סיבה לאפשר לכך. צריך להגביר את הריסת הבתים".

השר וחבר הקבינט המדיני בטחוני, אלוף (במיל׳), יואב גלנט: "באתי לכאן על מנת לומר לציבור בישראל ובמיוחד לתושבי יהודה ושומרון: ההתיישבות שלכם היא הציונות האמיתית של ימינו. אנחנו נקנה ביטחון ביהודה ושומרון לא משנה מה יהיה המחיר של העניין. נגיע לכל מחבל – הוא יסיים את החיים שלו או בבית הכלא או בבית הקברות, אין אפשרות שלישית. כשר הבינוי והשיכון, אני גאה בבנייה שעשינו בכל המועצות האזוריות ובכל היישובים. אנחנו נסדיר את הבנייה, נסדיר את התכנון ונמשיך בפיתוח ביהודה ושומרון".

״באופוזיציה תקפו בחריפות את שרי הממשלה שנטלו חלק בהפגנהץ "ההפקרות בממשלה מגיעה עכשיו לרחובות. חברי קבינט משתתפים בהפגנה נגד מדיניות שהם חתומים עליה. ‬בנט תוקף את נתניהו, כי אין אחריות אישית ואין אחריות משותפת – יש רק בחירות. העסק מתפרק לנו מול העיניים ועל הראש‬", אמר ח"כ עפר שלח.

האזינו: לפיד תוקף את שרי הממשלה וקורא להם לא לאשר את מינוי נתניהו לתפקיד שר הביטחון

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture