השבת מציינים ב'נדבורנה ירושלים' את שבת ההילולא של האדמו"ר ה"דבר חיים" זי"ע

שבת ויחי. מושג זה טבע בנדבורנה כ"ק מרן האדמו"ר בעל ה"באר יעקב" כשבת התוועדות והתכנסות בשבת שקודם הילולת אביו הרה"ק ר' חיים מרדכי בעל ה"דבר חיים" זי"ע • במוצש"ק אור לט"ו טבת - יערוך כ"ק האדמו"ר מנדבורנה ירושלים שליט"א את שולחנו הטהור בסעודת מלוה מלכה בהיכל בית המדרש הגדול בירושלים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שבת ויחי. מושג זה טבע בנדבורנה כ"ק מרן אדמו"ר בעל ה"באר יעקב" כשבת התוועדות והתכנסות בשבת שקודם הילולת אביו הרה"ק ר' חיים מרדכי בעל ה"דבר חיים" זי"ע. כ"ק מרן ה"באר יעקב" זיע"א קבע את השבת וראה בכך תוספת חשיבות מלבד יום ההילולא עצמו – בה ערך את השולחן והעלה את זכרונו הטהור, ועלה לציונו. בשבת זו ראה את הכלי להנחיל לדורות הבאים – הדור שלא זכה לראות את זיוו איקוניו של הצדיק, צדיק מה פעל. את השלהבת שליחך את סביבותיו בכל רגע מחייו הנעלים שהיוו מקשה אחת של אהבה ויראה מתוך התלהבות עצומה לבורא כל עולמים. ביותר ראו בסביבתו את תבערתו הפנימית שפרצה ביום השביעי שבה באה מנוחה לעולם. אולי שמא קא גרים, שנשא את שמו של זקינו הקדוש בעל ה"באר מים חיים" ו"סידורו של שבת" שנודע לכל עבודתו ותבערתו וחיבתו ליום השבת. רבינו ה"דבר חיים" יעידו כל רואיו במשך כל שבת היו פניו נסוכות בלבת אש.

בכל שנה ושנה נהג רבינו הבאר יעקב לאסוף את צאן מרעיתו ולהשמיע בפניהם דברי חיזוק ותביעה להתדבק בדרכיו של אותו צדיק. ואף העמיד את זקני הקהילה שזכו לטעום מאורו הבהיר שינחילו את הדברים לדור הצעיר והצמא לדבר השם. גם מאלו שכן זכו לאורו תבע לחזור ולשנן ולחקוק בעצמותיהם את תואר עבודתו הנשגבה בכל חלקי העבודה.

כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א שנתגדל על ברכי זקינו וזכה לחיבה מיוחדת ממנו ממשיך את המסורת ומייחד את השבת לזכרונו של בעל ההילולא. ללמוד את דרכו ולהתעמק במשנתו משנה ארוכה ומפוארה שחלקה נדפסה בספר "דבר חיים". יש לציין שרבינו שליט"א קבע ללמוד בספר הזה בכל ליל שבת לאחר התפילה ולשם כך ייסד שיעור קבוע בביהמ"ד.

ביום השבת לאחר התפילה תיערך קידושא רבא בה יסבו קהל אנ"ש, להעלות את זכרו הטהור. ולשמוע מפי זקני עדתינו שזכו ליהנות מאורו רבות בשנים ושאבו מתורתו. בהם הגאון ר' נחום רוגניזצקי שליט"א ראש ישיבת מאורות התורה, המשפיע הגה"ח ר' מנשה הלטובסקי שליט"א ועוד.

מחובתינו לציין את הישיבה שהושיבו על קברו ע"פ מאוויו הטהור ומיסודו של רבינו הבאר יעקב זיע"א שייסד ושיכלל את רשת הכוללים "דרכי חיים מרדכי" השוכנים פאר בהיכל בית מדרשינו פה עיר הקודש. ומתנהל ביד רמה ע"י הרה"ח ר' יחזקא' פרנקל ששימש את רבינו הדבר חיים ופועל ללא לאות להנצחת שמו הטהור. זה כמה שנים שאת יום ההילולא והימים הסמוכים אליו קבעו עבור המגבית השנתית לטובת עמלי התורה.

במוצש"ק אור לט"ו טבת – יומא דהילולא רבא, יערוך כ"ק האדמו"ר מנדבורנה ירושלים שליט"א את שולחנו הטהור בסעודת מלוה מלכה בשעה תשע בהיכל בית המדרש הגדול במרכז ירושלים. ולמחרתו בשעות הצהריים יעלה לפקוד את ציונו באהל הק' במרומי הר הזיתים לשפוך שיח ולהעתיר עבור הכלל והפרט. יהי רצון שזכותו הגדול תעמוד לו ולזרעו אחריו ולכל הנלוים אליהם.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture