Yossi Zamir/Flash 90

"טענות שקריות": נתניהו תובע 200 אלף ש"ח דיבה מהעיתונאי בן כספית

כספית טען בטורו בעיתון 'מעריב' כי יועמ"ש הכנסת, שרעייתו, המשנה ליועמ"ש לממשלה, צורפה לצוות שידון בתיקי נתניהו, זכה להטבות כספיות שאותן קידם לכאורה ראש הממשלה. "פרסם טענות שקריות ומופרכות העולות כדי לשון הרע מהסוג החמור ביותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה הגיש היום (ראשון) תביעה נגד העיתונאי בן כספית מ"מעריב", בעקבות דברים שכתב כספית בטור השבועי שלו בסוף השבוע. נתניהו, על ידי עו"ד נבות תל-צור, עו"ד טל שפירא ועו"ד מירב בר-זיק, דורש 200 אלף שקלים מכספית בשל לשון רע – בשל טענת כספית כי נתניהו נתן בעצמו הטבה ליועמ"ש הכנסת איל ינון, שרעייתו היא המשנה ליועץ המשפטי לממשלה – שדנה בתיקי נתניהו.

וכך כתב בסוף השבוע בן כספית על עו"ד עמית מררי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, לפי כתב התביעה: "מררי היא המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, אבל גם בת זוגו של היועמ"ש של הכנסת, עו"ד איל ינון. למה זה מעניין? אה, כי לא מזמן קיבל ינון מהכנסת הטבה בסך 6 מיליון שקל, ברגע האחרון בטרם יפרוש מתפקידו. את ההטבה הזו (הצמדת תנאי הפנסיה התקציבית לתנאי שופט) הוביל, דחף, אישר וחוקק אחד בשם מיקי זוהר, משליחיו היעילים יותר של ראש הממשלה".

עוד כתב כספית, לפי כתב האישום (הנוסח באתר מעריב שונה מאז): "המצב שנוצר הוא שבן זוגה של מי שאמורה להשתתף בהכרעת גורלו של נתניהו, קיבל הטבת מיליונים בעקיפין (שאין ישירה ממנה) מידיו של ראש הממשלה (ההדגשה בכתב התביעה במקור)". עוד כתב כספית: "בסך הכול הגיוני. מזל שאנחנו יודעים שינון הוא איש ישר ובת זוגו גם כן, לכאורה. תארו לעצמכם מה היה קורה כאן אם זה היה הפוך".

 

 

בתביעה נכתב כי "מדובר בטענות שקריות ומופרכות העולות כדי לשון הרע מהסוג החמור ביותר". עוד נכתב כי "בניגוד מוחלט לנטען, אין ולא יכול להיות כל קשר בין צירופה של עו"ד מררי לצוות הפרקליטים, אשר פורסם לציבור בעיתון 'גלובס' רק ביום ב-27 בנובמבר וממילא לא היה ידוע לראש הממשלה, להטבה שניתנה לעו"ד ינון כחצי שנה קודם לכן".

בכתב התביעה, שהוגש גם נגד עיתון מעריב, המו"ל אלי עזור והעורך הראשי דורון כהן נכתב כי "מזה תקופה ארוכה, מנהל הנתבע באמצעי תקשורת שונים, ובפרט בעיתון מעריב המשמש לו כפלטפורמה, מסע השמצות מכוון ומתוזמר היטב נגד ראש הממשלה, במסגרתו הוא מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו להפיץ מסרים פוגעניים ביחס לראש הממשלה, ואינו מהסס להטיח בו האשמות קשות וחמורות, בין אם באופן מרומז ובין אם באופן ישיר, על אף שאין לדברים כל בסיס עובדתי. בפעולותיו אלה שם לו התובע למטרה לבזות את ראש הממשלה, לפגוע בשמו הטוב ובמוניטין הרב שצבר בתפקידיו הציבוריים המשמעותיים".

 

 

לכתב התביעה צורף גם מכתב התראה שנשלח לכספית ולעזור ביום שישי, לאחר פרסום הכתבה. במכתב, שעליו חתומים עורכי הדין טל שפירא ומירב בר זיק, נכתב כי נזקיו של ראש הממשלה "בגין הפרסום השקרי והפוגעני עומדים, בשלב זה, לצורך פשרה בלבד, על סך של 100 אלף שקלים". עוד דרשו עורכי דינו של נתניהו כי העיתון יפרסם תיקון והתנצלות בולטת.

כספית הגיב למכתב ההתראה ששלחו ממשרד עורכי הדין, טרם הגשת התביעה, ולדבריו כל העובדות נכונות: עמית מררי הינה בת זוגתו של עו"ד ינון, ח"כ מיקי זוהר שמקורב לראש הממשלה פעל לקידום הטבה לעו"ד ינון, ועו"ד מררי מונתה למשנה ליועמ"ש לעניניים פליליים וגם צורפה לצוות הדן בחקירות נתניהו. לדבריו של כספית, הפרטים הנ"ל פורסמו במקומות רבים ולכן אין בו מוטיבציה "להגן על הסיפור הזה או להתאבד עליו", וכי הוא משתדל להגן על סיפורים עיתונאיים שלו ולא על חשיפות של עיתונאים אחרים שלא הוכחשו.

בנוסף, עקץ כספית את משרד עורכי הדין של נתניהו, ואת עורכת הדין מירב בר זיק ששלחה את המכתב: "אשמח לדעת אם את מקבלת שכר עבור השירותים שאת נותנת לראש ממשלת ישראל? אם כן, אשמח לראות חשבונית מס". כספית הוסיף כי "אין בדברים האלו קינטור: מכיוון שמשפחת נתניהו נוהגת לא לשלם לעורכי דין ולקבל שירותים משפטיים חינם אין כסף שנות דור, מסייע לה הדבר להגיש תביעות השתקה קנטרניות ולשגר מכתבי איום מהסוג הזה".

 

 

 

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוייי כככללל כככךךך נמאאאס לראות את פרצופייי המוצאייי שם רע ורכילות לכל עבר .
חשבו את עצמם ליפים ומתוחכמים .
טיפשים ורשעים.
כאילו באים להגן על ניושר או צדק או אידאולגיה, היום כולם יודעים כתבים מחפשים בנרות כל רכילות שתהיה .
וכמה שיותר חזקה יותר טוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture