צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90 ודוברות נשיא טורקיה

נתניהו על ארדואן: "רודן אנטישמי"; טורקיה: "נתניהו רוצח בדם קר"

ראש הממשלה תקף את נשיא טורקיה על רקע הצהרותיו האחרונות נגד ישראל. "צבאו טובח בנשים ובילדים הכורדים". שר החוץ הטורקי: "אחראי לטבח של אלפי פלסטינים". דובר מפלגת השלטון: "נתניהו חשוד בשוחד ומנסה לתחמן את הקהילה הבינ"ל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סבב המהלמות בין טורקיה לישראל נמשך: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני זמן קצר כי, "נחשפתי עכשיו לטרלול היומי של הרודן האנטישמי ארדואן. יש לו אובססיה עם ישראל כי הוא יודע מה זה צבא מוסרי ומה זו דמוקרטיה אמיתית לעומת הצבא שטובח הכורדים. פעם ארדואן היה תוקף אותי כל שעתיים ועכשיו זה כל שש שעות – טורקיה הופכת לרודנית מדי יום".

מוקדם יותר, שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, תקף בחריפות את ראש המשלה. "נתניהו רוצח בדם קר, אחראי לטבח אלפי פלסטינים חפים מפשע", אמר. "הכובש, שבועט באנשים ששוכבים על הרצפה נעלב בקלות. נתניהו מפציץ ילדים על חופים. טורקיה לעולם לא תחדול מלהגן על האמת". זאת בתגובה להאשמות שהטיח ראש הממשלה נתניהו בנשיא טורקיה ארדואן ולעימות המילולי בין השניים.

דובר מפלגת השלטון בטורקיה הוסיף לתקוף את ראש הממשלה ומסר כי "נתניהו, הנחקר בחשד לקבלת שוחד בישראל, מנסה להפעיל מניפולציות על הקהילה הבינלאומית. הוא חושב שיוכל להסתיר את המציאות ע"י תקיפת צבאנו ונשיאנו". שעות ספורות לאחר מכן תקף גם הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן: "נתניהו עומד בראש מדינת טרור שמבצעת פשעים נגד האנושות. אין לו זכות לטפול אשמה באיש מבלי לקחת אחריות על חטאיו ומעשי הטבח שהוא מבצע".

דוברו של ארדואן, איברהים קאלין, תקף גם כן את נתניהו וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "במקום להתחנן לנשיא ארדואן שלא יאמר את האמת, על נתניהו להפסיק את הכיבוש הבלתי חוקי של אדמות הפלסטינים ואת הדיכוי האכזרי שלהם. לתקוף את ארדואן או להשתמש בכורדים כמטבע פוליטי לא יצילו אותו מהבעיות שלו בבית".

אתמול, האשים נשיא טורקיה את ישראל בתקיפת נשים וילדים. בנאום שנשא בפני סטודנטים באיסטנבול, טען הנשיא הטורקי כי "האנשים בישראל לא יהודים. ישראל פוגעת לא רק בגברים, אלא גם בנשים וילדים. בישראל מכים גברים, נשים וילדים כשהם שרועים על הרצפה, ואנחנו, כמוסלמים, צריכים להתעמת איתם". בתגובה, נמסר מטעם ראש הממשלה: "ארדואן, כובש צפון קפריסין, שצבאו טובח בנשים וילדים בכפרים כורדיים, בתוך טורקיה ומחוצה לה – לא יטיף לישראל מוסר".

ההערכה בישראל היא שארדואן שוב בוחר להסית נגד ישראל על רקע פוליטי פנימי בטורקיה והפעם הבחירות לרשויות המקומיות בטורקיה שיתקיימו בעוד כשלושה חודשים. ארדואן שאב עידוד ועוצמה בימים האחרונים מהחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להסיג את הכוחות האמריקניים מסוריה בעקבות שיחת טלפון בין ארדואן לטראמפ.

לפני כשבועיים בכנס השגרירים במשרד החוץ התייחס נתניהו ליחסים עם טורקיה: "יש שיפור ביחסים עם טורקיה. ארדואן קורא לי היטלר לא כל יומיים אלא רק כל שישה ימים וזאת למרות שטורקיה בראש רשימת המדינות שקיבלו מישראל התרעות לפיגועי טרור בשטחה. ישראל מנעה עשרות פיגועי טרור קטסטרופליים והפלות של מטוסים. אין לאף מדינה בעולם את המודיעין שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הארדואן הזה חושב שהוא הסולטן הטורקי, הרבה זמן שהוא מתבטא בצורה כזו, מסתבר שעלה לו הדם למוח, או אולי אפילו יותר מכך, הוא מנהיג האימפריה העות'מנאית, יהיה יותר טוב שיישב בשקט, ויתעסק בבעיות בטורקיה, ולא ידחוף את אפו לעניינים לא לו, חוץ מזה שקודם כל יקשוט את עצמו, ורק אח"כ יקשוט אחרים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture