פגישה מכריעה בספרא • בכיר באגו"י לJDN: "מחכים לתשובות ברורות"

המגעים שהתחדשו הצהריים בין ליאון לאגודת ישראל לא הובילו לפי שעה להסכמות, כעת פגישה נוספת ומכריעה בין הצדדים • בכיר באגו"י בירושלים ל-jdn: "מצפים לתשובות ברורות בנושאי דת ועמדות השפעה" • "אם חביליו קיבל חצי סגנות, אנחנו אמורים לקבל סגן וחצי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

האם אגודת ישראל תהיה חלק מקואליציית ליאון בירושלים אותה הוא עתיד להציג ביום חמישי הקרוב? אם הבוקר היה נראה שחל חימום ביחסים בין הצדדים שקיימו הצהריים פגישת מו"מ לאחר תקופת קיפאון – עם סיומה של הפגישה בצהריים ללא תוצאות נראה שהמצב שוב נפיץ.

המו"מ היום בא בעקבות הפיצוץ הסופי שאירע אמש בין ליאון לבין סיעת 'התעוררות', כשהאחרונים פרסמו הודעה רשמית לפיה פניהם לאופוזיציה.

בעקבות כך, נפגש ליאון היום בצהרים עם נציגי 'אגודת ישראל' וניסה לסכם עימם על כניסתם לקואליציה כשבסוגיית הסגנות ליאון לחצי סגן בשכר בקדנציה הראשונה ולא כפי שהיו שטענו שהתחייב לסגן מלא.

בכיר באגו"י אומר ל-jdn כי לאור מה שהיה בפגישה לא נראה עדיין שפנינו לקואליציה. "אם ליאון רוצה שותפות אמת עליו להגיע איתנו להבנות בנושאי דת ובעניין עמדות ההשפעה שנקבל כדי לשרת את בוחרינו ואת תושבי ירושלים, כל עוד שני הנושאים הללו תקועים אין מה לדבר הלאה".

הבכיר האגודאי מוסיף וטוען: "אנחנו צריכים להגיע להבנות ברורות בנושאי דת, לא דיבורים מעורפלים. וגם בעניין הסגנות, אם חביליו קיבל חצי סגנות על מנדט אחד, אנחנו אמורים לקבל לפי תחשיב זה סגן וחצי, בטח לא חצי סגנות".

בעניין תיק השימור הופתעו באגו"י לגלות כי בניגוד לפגישות מו"מ קודמות בהם נאמר ש'אגודת ישראל' תקבל תיק שימור מלא, היום נאמר להם שאת התיק יקבל נציג ש"ס חיים כהן ואילו יוחנן ויצמן יהיה רק מ"מ.

עוד נודע, ש'אגודת ישראל' דרשה בפגישה היום שיוסי דייטש יכהן יחד עם אליעזר ראוכברגר מ'דגל התורה' כיו"ר ועדת תכנון ובנייה, כפי שהציע ליאון לעופר ברקוביץ במו"מ ביניהם אך גם בעניין הזה נדחתה הצעת אגודת ישראל.

בפגישה הצהריים נכחו ליאון ועוזרו דידי הרשקוביץ, חברי המועצה יוחנן ויצמן, מיכל הלברשטאם ויהודה ארנד עוזרו של דייטש השוהה בחו"ל. בשעה זו נערכת פגישה נוספת בלשכתו של ליאון עם חברי אגו'י, בה מנסים הצדדים שוב להגיע להבנות.

בתוך כך, ביממה האחרונה חתם ליאון על הסכמים קואליציוניים עם נציגת מרצ, יהודה בן יוסף, פלר חסן נחום ויוסי חבליו. בנוסף דגל התורה, שס, מאוחדים והבית היהודי.

חברת המועצה פלר חסן נחום חתמה על הסכם קואליציוני עם ראש העיר משה ליאון. חסן נחום תשמש כמשנה לראש העיר ותחזיק בתיק קשרי החוץ, פיתוח כלכלי בינלאומי וגיוס משאבים. יו"ר סיעת מרצ חברת המועצה לורה ורטון סגרה גם כן על הסכם קואליציוני עם ליאון. יוסי חביליו יו"ר סיעת מצילים את ירושלים חתם על הסכם קואליציוני והצטרף לקואלציית ליאון המתרחבת תמורת סגן ראש העיר בחצי השני של הקדנציה, רשות החניה והקמת ועדה בראשות חביליו שתבחן את המנגנון הראוי לשיתוף הציבור בפרוייקטים עירוניים. יהודה בן יוסף, חבר סיעת ירושלים תצליח הצטרף לקואליציה תמורת תיק קידום עסקים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ויד החסידים על התחתונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture