Anat Hermony/Flash90

מקורבי גנץ: "כניסתו לפוליטיקה גורמת לטלטלה עזה במערכת"

גורם בכיר במפלגתה של לבני התייחס להתרחשויות ואמר כי "מרגע שהתנועה יצאה לדרך עצמאית, היא חופשיה לעשות כל מה שעולה בדעתה" • גבאי בדיון הסגור: "שלא תדבר איתי על נימוסים. היא איימה לפרוש אם לא תקבל את ראשות האופוזיציה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בסביבתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ אומרים היום כי תהפוכות השבוע האחרון הן תוצאה של כניסתו לפוליטיקה. "המערכת מתאימה את עצמה למפלגת חוסן לישראל אשר משנה את המערכת הפוליטית. הכניסה של בני גנץ למגרש הפוליטי כמנהיג שמגיע להשפיע בצורה משמעותית על המדינה – גורמת לטלטלה עזה במערכת", אמרו בסביבת גנץ.

גורמים במפלגת התנועה העריכו היום כי "ההיפרדות מגבאי והעבודה הגדילה את הסיכויים לחיבורים עם גנץ או לפיד באופן משמעותי". גורמים במפלגה אמרו בשיחה ל'וואלה' כי "אם יש סיבה שלא היה איחוד עד כה זה רק בגלל שאנשים ברחו ממפלגת העבודה בין היתר כתוצאה מהבוץ שנזרק שם בתוך המפלגה. עכשיו יהיה קל יותר לחיבורים".

לטענת הגורם הוסרה כעת אבן ריחניים ממהלך של חיבורים בגוש. "בלי העבודה יש כעת התכנות גבוהה יותר לחיבור עם לפיד, גנץ ובוגי". עוד אמר כי בסביבתו של גנץ הכחישו שאמר בקולו כי לבני שמאלנית מדי. "מרגע שהתנועה יצאה לדרך עצמאית, ציפי לבני חופשיה לעשות כל מה שעולה בדעתה".

גורם בכיר בתנועה הוסיף כי "שמונה חברי כנסת במפלגת העבודה ניסו להתפלג בימים האחרונים מהמפלגה, אבל אחרי שציפי לבני התנגדה להוביל את הפילוג הזה, הרעיון ירד מהפרק מבחינתם של כמה מהח"כים". אותו גורם העיד כי בימים האחרונים דרש גבאי ממפלגת התנועה להוביל בבחירות הבאות "קמפיין חברותי", כלשונו, והאחרון ביקש מלבני להוציא על כך "מיליוני שקלים". לדברי הגורם, "הוא לא הסכים לעסוק בעניינים מדיניים ולא רצה שהקמפיין יעסוק בזה כי הוא תמיד נותר ללא תשובות. היום הייתה אמורה להיות ישיבה שתעסוק בחילוקי הדעות בעניין אבל גבאי החליט כנראה להקדים את המאוחר".

לאחר ההודעה הדרמטית בשידור חי בנוכחותה של לבני הנדהמת, כינס גבאי את חברי סיעת מפלגת העבודה ותקף את לבני בחריפות. "שלא תדבר איתי על נימוסים. היא אמרה כאן מולי שהיא דורשת את תפקיד יו"ר האופוזיציה אחרת תפרוש". עוד אמר גבאי, כי הסיעה תחזור לשם מפלגת העבודה ומוותרים על השם המחנה הציוני ובסביבתו בוחנים כעת אפשרות לשלול את תפקיד יו"ר האופוזיציה מלבני. הוא התייחס גם לצעדים עתידיים ואמר: "אני לא שוקט על השמרים. אני מנהל מגעים עם אנשים שאתם יודעים ולא יודעים עליהם. אני מחפש רק אנשים ערכיים שיש להם כוח אלקטורלי. על ציפי לבני אמר כי "אין לה כוח אלקטורלי".

ח"כים בעבודה אומרים כי גבאי לא שיתף איש בכוונתו להכריז על התנתקות מלבני, אך אמרו כי בהתנהלותה בשבועות האחרונים ורמיזותיה שגבאי צריך לפנות את מקומו לטובת גוש מרכז-שמאל, היא הגדישה את הסאה והביאה במו ידיה לפיצוץ במפלגה. במפלגת העבודה נערכים לקיים ועידה כבר בשבוע הבא. הקריאה שיצאה מישיבת הסיעה היא להגיע אליה מאוחדים. היחידי שתקף בישיבה את המהלך היה איתן כבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture