ההשלכות העקיפות של עליית האיסלאם באירופה / פרשנות

כיצד ואיך שבעים שנה אחרי השואה מצליחה ומסוגלת אחת המדינות המתקדמות באירופה לחוקק חוק, שהיה בגלגולו הקודם החוק האנטישמי הראשון שגרמניה הנאצית חוקקה כשהיטלר ימ"ש עלה לשלטון? / י. ליכט, המודיע

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשבוע שעבר אישר הפרלמנט הבלגי חוק האוסר על שחיטה כשרה במדינה. בעיתון 'המודיע' התפרסם ביום שישי האחרון טור פרשנות שמסביר את המניעים לחוק והאופן שבו יש להתמודד איתו.

הטור מובא כאן במלואו באישור הכותב:

מעבר להשלכות המעשיות של חוק השחיטה, כמו למשל התייקרות מחירי הבשר הכשר שמעתה ייובא מחוץ למדינה, נשאלת שאלה מהותית: כיצד ואיך שבעים שנה אחרי השואה מצליחה ומסוגלת אחת המדינות המתקדמות באירופה לחוקק חוק, שהיה בגלגולו הקודם החוק האנטישמי הראשון שגרמניה הנאצית חוקקה כשהיטלר ימ"ש עלה לשלטון? להיכן נעלמו נקיפות המצפון ולו למראית עין?

ההסבר טמון בעליית האיסלם באירופה בכלל ובמדינת בלגיה בפרט.

ההתנגדות לשחיטה הכשירה מגיעה משתי כיוונים עיקריים וקוטביים: מארגוני צער בעלי חיים הממוקמים בעיקר בשמאל, וממתנגדי האיסלם וההגירה, הממוקמים בעיקר בימין. שני מקורות התנגדות הללו יוצרות תנועת מלקחיים הסוגרים על חופש הדת היהודי, בלי פתח מילוט פוליטי.
זאת לא רק השחיטה. רוב ככל הבעיות האירופאיות המתעוררות נגד יהדות, החל בשחיטה, עבור בהתערבות בחינוך, וכלה בגזירת המילה, מקורם ברצונו של האדם האירופאי לעצור את עליית האיסלם הקיצוני באירופה. הלוחמים מתכוונים למוסלמים, לא ליהודים. אנחנו היהודים סובלים על הדרך, או מהווים מטרה משנית סמויה לאנטישמים שביניהם.

כדאי להקדים קצת רקע להבנת הבעייתיות.
בעשורים הראשונים לאחר השואה, השמאל שהיה מגן המיעוטים ומגדולי המתנגדים לנאצים, פתח את השערים ליהודים. ארגוני ואנשי שמאל הגנו על היהודים פוליטית וציבורית. למרות שהשמאל הוא במהותו לא דתי, הוא הגן על חופש הדת כזכותו של מיעוט. נוסיף לכך את טראומת השואה שגרמה ליצרים האנטי-יהודיים להתרסן ולהתאפק מלממש את זממם.

המצב הזה ששרר עשרות שנים, משתנה. השינוי הוא דרמטי ומתמשך. מדובר בתהליך. גזירת השחיטה משקפת רק מעט מהשוני הגדול שנמצא בתחילתו.

כיום, מצא השמאל ברובו הגדול 'מסכנים' אחרים שיותר שווים אלקטורלית. אלו, המוסלמים, המהגרים. היהודים נדחקו הצידה. הם כבר לא מעניינים את השמאל.

להיפך כחלק מריצוי דעת הקהל המוסלמית ומכוח משנתם הפילוסופית שלהם שכל חלש הוא 'מוחלש' והוא קרבן של החזק, ללא הטלת אחריות עצמית על החלש, הפכה גישת השמאל האירופי לאנטי ישראלית חריפה. כי השמאל מרחם רק על חלשים והיהודים כיום עברו לצד של המוצלחים והחזקים שאין לרחם אליהם.

היהודים משלמים מחיר לא להם
בד בבד התבצר בדת השמאל ערך חדש: 'ערך השוויון לבעלי חיים'.

הירוקים שהם מפלגה משפיע בבלגיה, ובשאר מדינות אירופה, דחפו בכל כוחם הפוליטי והתקשורתי את ענין 'סבל בעלי החיים בדקות האחרונות לחייהם' והפכו ואתה לבעיה מרכזית ראשית וחמורה. הרי חוץ מהבעיה הזאת נפתרו כל בעיות המדינה…
לגבי הירוקים, אפשר לומר בזהירות שהם אינם מכוונים להצר את רגלי היהודים או להכביד על להבדיל המוסלמים, אלא מתכוונים באמת ובתמים למנוע את סבל הבהמות.

אין ספק כי היהודים משלמים כאן מחיר כבד בגלל המוסלמים. מאות הבהמות שהקהילה היהודית בבלגיה צורכת לשנה, אינם דחף מספיק חזק להעביר חוק כה שנוי במחלוקת.

הקצף יצא נגד המוסלמים שבחג הקרבן, בו כל מוסלמי חייב לשחוט כבש, התנהגו בצורה לא הוגנת. הם הרגו את הבהמות בבתיהם, בכלים פרימיטיביים, בתנאים סניטריים קשים. דם הבהמות ניגר בחדרי מדרגות וזרם ברחובות. שכנים המומים התלוננו לרשויות ולתקשורת על הזוהמה והריח-הנורא ועל הסכנות הבריאותיות, התמונות הקשות כבשו את הכותרות מידי שנה, מה שהזרים דלק משומן לארגוני הצער-בעלי-חיים והכביד לחץ עצום על המערכת הפוליטית לעשות מעשה.
המוסלמים עוררו את זעם הציבור, והיהודים סובלים על הדרך.

תופסים טרמפ
הפלונטר מסובך הרבה יותר משניתן היה לדמיין.

נעבור לרגע מהשמאל אל הימין.

מפלגות הימין התקרבו בשנים האחרונות ליהודים, והרבה מצביעי מפלגות הימין תומכים בישראל.

אולם כחלק מהתפיסה הלאומית שלהם, הם מתנגדים בנחרצות לאיסלם ולהגירה. הם רואים בעיניים כלות איך שהמדינה שלהם נכבשת מבפנים ונהרסת.

צער בעלי החיים לא מעניין אותם. הם רק תופסים עליו טרמפ כי זה לא דמוקרטי לחוקק חוק נגד 'מוסלמים' וחוק חייב להיות 'שוויוני'. לפיכך הם אוסרים באופן גורף את השחיטה על כולם, בשם צער בעלי החיים, כשכוונתם אינה אלא לעצור את האיסלם. צער בעלי החיים מעניין אותם כשלג דאשתקד.

הלחץ על המחוקקים לעצור את האיסלם (מימין) ואת מראות הסבל (משמאל) כל כך חזק, שהחוק נחקק פה אחד ללא כל התנגדות מהאופוזיציה והקואליציה גם יחד.
וכך, שבעים וקצת שנה אחרי השואה, הפוליטיקאים של היום שהם דור שלישי או רביעי לשואה, כבר לא חוששים לחוקק חוקים שכל ארגוני היהודים זועקים מרה שדגל אנטישמי מתנוסס מעליהם.
וזאת רק ההתחלה.

אנטי-דתיות מתחזקת
זאת רק ההתחלה, כי חופש הדת באירופה נמצא תחת מתקפה עזה, שיש לתת אליה את הדעת ברצינות מעמיקה ולתכנן את העתיד בכובד ראש.

האירופאים עזבו את הדת הנוצרית. הנוצרים באירופה הם שמורת טבע גוססת חסר עתיד. אלפי כנסיות עומדות שוממות. הדת האירופית החדשה היא האתאיזם הקיצוני שאינה מתחשבת בדת, סוג של ליברליסטאן.

התמריץ הכי גדול לגל הזה הוא האיסלם הקיצוני שמרכיב הדת שבו נתפס כאבי הצרות והבעיות בעולם כולו.

הגישה האירופית החדשה הזאת, שבגלל האיסלאם הקיצוני רואה בכל דת אויב מאיים, הופכת להיות האסון של יהדות אירופה בשנים האחרונות.

אי לכך, כל עוד נבוא אל האזרח האירופי רק בטיעונים דתיים, כאשר מהצד השני יש את התמונות הקשות בתקשורת, ואת פיגועי הדת המוסלמית, נדבר אל הקירות. מגמת שנאת הדת רק תחריף והסיכויים שלנו לעצור את הגל האנטי דתי כלפי היהודים יורדים והולכים.

שינוי דרכי פעולה
צריך לשנות דרכי פעולה ולדבר אל האירופי בשפתו הוא. אפשר להוכיח שהשחיטה הכשירה היא הומאנית ומונעת סבל לבעלי החיים. ישנם מספר מחקרים אקדמיים נודעים התומכים בכך. ההימום שאותו הם מציעים, אינו מונע את הסבל של בעל החי לגמרי. בנוסף, אחוזים גדולים ביריית ההימום מחטיאים את הבעל חי ופוצעים אותו מה שגורם לסבל כפול.

אפשר בהחלט לעשות, בעדינות המתבקשת ובזהירות ראויה, בידול בתודעת האדם האירופי בין הטֶבח האיסלאמי והדם הניגר בחדרי מדרגות, לבין, להבדיל, השוחטים שלנו שהם מקצועניים שלמדו שנים רבות איך לשחוט במהירות שיא ובסכין חדה ללא פגימה.
טיעונים החורגים משפת הדת ומדברים אל המחוקקים האירופים במושגים שהם מכירים ומכבדים, כאשר הם מגובים במחקרים, יכולים להחריג מהחוק החדש את השחיטה הכשרה.

לשם כך יש צורך לגייס משאבים הנדרשים לעשיית יחסי ציבור בתקשורת ולשינוי דעת הקהל. צריך שישמעו את התזה הזו שתופסת את השור בקרניו ומסבירה כי אנחנו, היהודים הכשרים המקפידים על שחיטה כשרה, אנחנו אלה הדואגים לבעלי החיים.
קשה להתחרות במיליונים המכלכלים את צעדי ארגוני צער בעלי החיים ובמשאבים שהם שופכים בתקשורת וביצירת לוביזם טוב, ובכל זאת, בעידן התקשורתי הנוכחי שבו ישנה נגישות המונית לאמצעים תקשורתיים בלתי ממוסדים, זה דבר אפשרי וזאת הדרך היותר אפקטיבית להגן על השחיטה הכשרה מפני זעם ההמון.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דחה אדמון (אדום הנוצרים) בצל צלמון .(ישמעאל) הקם לנו רועים שבעה
בגאולה השלימה בב"א (ולא על ידי הרבי מחב"ד כי עם כל גדלותו הוא נפטר והוא לא המשיח )ע"י משיח בן דוד

טור מעשיר ומרתק.
חשוב שמנהיגי יהדות אירופה יקראו ויפנימו.
האיסלם הוא אבי הבעיות .

כולנו סובלים בגלל הערבים, הכתבה החכמה והמכחימה הזו מתאימה גם לארץ, לדעת לדבר בשפה של הלא חרדים. שאפו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture