צילום: פלאש 90

משרד החוץ הרוסי: "ישראל צריכה להפסיק את התקיפות בסוריה"

מוסקבה מחריפה את הטון: על רקע התקיפה של ישראל נגד יעדים איראניים בסוריה, בת הברית של משטר אסד קראה לישראל להפסיק עם המתקפות: "פרקטיקת המתקפות השרירותיות צריכה להיפסק". מסר דומה הועבר לשגריר ישראל ברוסיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משרד החוץ הרוסי גינה היום (רביעי) בחריפות את התקיפות הישראליות בסוריה, ואמר כי על ישראל להפסיק בכך או שתישא בתוצאות של דרדור האזור לעוינות.

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, התייחסה במהלך תדרוך עיתונאים לתקיפות של צה"ל בסוריה ואמרה: "המנהג של תקיפות שרירותיות על ידי ישראל באדמת סוריה צריך להיפסק, אסור למדינה הזו להפוך לזירה של סגירת חשבונות גאו פוליטיים". עוד אמרה הדוברת: "אנחנו קוראים לכולם לחשוב על ההשלכות האפשריות של יצירת סיבוב נוסף של כאוס במזרח התיכון"

"אנחנו לא שינינו את העמדה שלנו בנושא, היא מבוססת על עקרונות של משפט בינלאומי", הסבירה. "שיגור מתקפות על אדמתה של מדינה ריבונית, במקרה זה סוריה, צריך להיות פסול. לפי ההערכה שלנו, האווירה העוינת באזור לא תואמת את האינטרסים ארוכי הטוור של רוב המדינות במזרח התיכון וגם כמובן של ישראל". לדבריה, "אי אפשר להפוך את סוריה, שסבלה משנים ארוכות של סכסוך חמוש, לזירה של סגירת חשבונות גאופוליטיים".

המסר הרוסי לפיו מוסקבה מצפה שישראל תפסיק בתקיפותיה בסוריה הועבר בימים האחרונים לשגריר ישראל ברוסיה גרי קורן, בכמה פגישות שקיים עם בכירים במוסקבה. ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "לשגריר היו השבוע מספר פגישות שגרתיות יזומות על ידו עם בכירים רוסיים, בשלל נושאים העולים על הפרק ביחסים בין המדינות

הלילה אמר שגריר סוריה באו"ם, בשאר ג'עפרי, במהלך ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון כי "התוקפנות של האויב הישראלי כנגד סוריה לא הייתה מתבצעת ללא התמיכה הבלתי מוגבלת שמספקות לה מדינות החברות באו"ם". לאחר מכן, איים ג'עפרי כי אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תעצור את התקיפות הישראליות בשטח סוריה, "סוריה תפעיל את זכותה הלגיטימית להגנה עצמית ותגיב על התוקפנות הישראלית בנמל התעופה הבינלאומי בדמשק באמצעות תקיפה על נתב"ג".

מוקדם יותר היום, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לחזית מול סוריה ואיראן: "״האויב העיקרי שאנחנו עומדים בפניו הוא איראן. איראן מכריזה על כוונתה להשמיד אותנו בנשק גרעיני שאנחנו מחויבים לסכל, אבל איראן גם בונה כוחות סביבנו. אנחנו מחויבים להילחם בזה". הדברים נאמרו במהלך סיור שערך בבסיס שיזפון, שמסגרתו צפה בתרגיל סדרת קרב משולבת של צוערי זרוע היבשה של צה"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען כי "איראן רוצה ללפות אותנו. הם הקימו מבצר קדמי בלבנון, באמצעות חיזבאללה, הם הקימו מבצר דרומי בעזה שאותו תומכים חמאס והג'יהאד האסלאמי, ועכשיו הם רוצים להקים מבצר שלישי, ממש על גבולנו מול גולן, בהתבססות צבאית של צבא איראן בסוריה. אנחנו מחויבים להילחם בכל הדברים הללו. אנחנו הולמים בצבא איראן בסוריה. צה"ל הוא הצבא היחיד שנלחם בצבא האיראני בסוריה. אנחנו מנטרלים את נשק המנהרות, במבצע מגן צפוני עכשיו בלבנון, ואת נשק המנהרות בעזה. אנחנו בשלוש החזיתות האלו מול איראן וגרורותיה".

יו״ר התנועה ציפי לבני אמרה בתגובה להודעת משרד החוץ הרוסי: "תוצאות מדיניות ההפקרות המדינית ביטחונית של נתניהו. שובר את מדיניות העמימות משיקולים פוליטיים אישיים וכובל את ידי צה"ל במערכה בצפון".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "לא מר בטחון – מר מקרופון. ירי אחרי שנים של שיתוף פעולה שקט ויעיל קשקשת הבחירות של נתניהו אילצה את הרוסים לצאת נגדנו בזירה הסורית. נזק של הודעה חסרת אחריות אחת שייקח שנים לתקן".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד: "הרמטכ״ל אייזנקוט כבר אמר החודש בנאום פרישתו ש״לא היה שום שיקול פוליטי בהחלטותיו של ראש הממשלה״. זה אומר הכל על ההשמצות חסרות הבסיס של יאיר לפיד, שניסיונו הביטחוני מסתכם בכמה כתבות שפרסם בעיתון 'במחנה'".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture