הנער שנפצע והפלסטיני שנהרג

קרב הגרסאות • הנער שנדקר: "ניסו לגרור אותי לכפר" • האזינו

קרב הגרסות על האירוע בין הישוב עדי עד לרמאללה, בו נהרג פלסטיני, נמשך. הנער שנפצע: "ראיתי 3 ערבים, שעשו לי מארב, הם תקפו אותי, הרביצו לי, הבנתי שנדקרתי ביד, ראיתי דם". משטרת מחוז ש"י פתחה בחקירה והחלה בגביית עדויות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הנער היהודי שנדקר ונפצע באורח קל בעימותים בין מתיישבים לפלסטינים בין עדי עד לרמאללה – שבהם נהרג אחד הפלסטינים – סיפר הערב בהקלטה כי לפני האירוע, שלושה פלסטינים ניסו לחטוף אותו: "בשבת הלכתי לעשות התבודדות כמאתים מטר מהיישוב, הגעתי ופתאום ראיתי 3 ערבים, שעשו לי מארב, הם תקפו אותי, הרביצו לי, וניסו לגרור אותי לכפר. הצלחתי לברוח לעדי עד, ובדרך הבנתי שנדקרתי ביד, ראיתי דם, הזעקתי את כיתת הכוננות, והם פתחו במרדף אחרי התוקפים".

האזינו לדברי הנער:

שני פלסטינים נפצעו באורח קשה באירועים ופונו לבית חולים ברמאללה, שם נקבע מותו של אחד מהם. הפלסטיני שנהרג הוא חמדי טאלב נעסאן בן 38, אב לארבעה, אסיר משוחרר מהכלא הישראלי. הירי שגרם למותו בוצע ככל הנראה ע"י מתיישב המתגורר באזור, אחרי התפרעויות שהתפתחו באזור, שהרקע שלהם עדיין בחקירה.

מפקד מחוז ש"י של המשטרה, ניצב משה ברקת, הטיל על היחידה המרכזית של המחוז לנהל את חקירת האירוע. חוקרי היחידה החלו בגביית עדויות מגורמים שונים שנכחו באירוע, איסוף ממצאים וניתוחם וזאת במטרה להתחקות אחר הנסיבות האירוע.

מצה"ל נמסר: "מוקדם יותר היום התפתח חיכוך פיזי בין מספר פלסטינים למתיישב סמוך לעדי עד, במהלכו נפצע אזרח באורח קל ולא נזקק לפינוי. מפרטים ראשונים עולה כי לאחר מכן, התפתח חיכוך בין מתיישבים לפלסטינים באזור במהלכו בוצע ירי חי על ידי המתיישבים. ישנו פלסטיני הרוג ומספר פלסטינים פצועים. כוחות צה"ל ומג"ב קפצו לנקודה והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפרת הסדר פוזרה. מדובר בפרטים ראשוניים, האירוע יבדק ויתוחקר".

מ'עוצמה יהודית' נמסר בתגובה למה שהגדירו כ"ניסיון לינץ", כי, "רק ביום חמישי האחרון הניחו תושבי הכפר מטען חבלה בציר אלון הסמוך וביום שישי נזרקו אבנים מכיוון הכפר על הציר. ההתפרעות ההמונית וניסיון הלינץ' של ערביי כפר הטרור אל-מועייר במטיילים היהודים הם המשך ישיר למדיניות הרופפת בטיפול באירועי הטרור הערבי היומיומיים בכבישי יהודה ושומרון ואנו קוראים לצה"ל להרוס עוד הלילה את ביתו של המחבל שנורה".

מהישוב עדי עד נמסר כי, "בצהרי יום השבת מטייל שמטייל בפאתי היישוב מותקף בדקירות סכין ובאלימות קשה על ידי ערבים תושבי הכפר החבלני אל מועייר. פצוע הדקירה מצליח להימלט ולהזעיק עזרה. כוחות של כיתות הכוננות האיזוריות מוקפץ למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר. הכוחות דולקים אחרי המפגעים ונתקלים במארב מתוכנן של מאות ערבים.

"הכוחות מותקפים באלימות קשה מאוד ומרגע שהם חשים בסכנה מוחשית לחייהם הם מגיבים בירי באוויר. כוחות צבא שהגיעו למקום מצטרפים לירי ומתעמתים עם מאות של ערבים שתוקפים את החיילים באלימות קשה. הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות". עוד נמסר כי, "היישוב עדי עד רואה בחומרה את המתקפות החוזרות ונשנות של תושבי הכפרים הערבים באיזור וקורא לכוחות הביטחון להגיב בחומרה ולהעניש את כל כפרי הטרור".

ממועצה אזורית מטה בנימין נמסר: "עם צאת השבת הגיע ראש המועצה ישראל גנץ לאזור התקרית החמורה שאירעה במהלך השבת בעמק שילה כדי לבחון את הדברים מקרוב, ולקיים ישיבות בשטח עם גורמי הצבא ותושבי האזור. התמונה שהתקבלה בשטח, אצל כיתת הכוננות בשעת אמת, היא של ניסיון חטיפה ותקיפת נער יהודי תושב האזור על ידי ערבים מהכפר אל מועייר, שהביאה לפציעתו. ב"ה הנער הצליח להימלט ולהזעיק עזרה. כיתת הכוננות האזורית יצאה לאזור התקיפה, ונתקלה במתקפת אבנים עזה ממארב של מאות פורעים ערבים. אנשי כיתת הכוננות שהיו בסכנת חיים נאלצו להגן על עצמם בירי. כוח צבאי שהגיע למקום פעל, באמצעות ירי, במשך פרק זמן ארוך מאוד לחלץ את חברי כיתת הכוננות".

מלשכתו של אבו מאזן נמסר בתגובה לאירוע: "אנחנו מגנים את התוקפנות של המתנחלים, שהביאה למותו של חמדי אל-נעסאן". יו"ר הרשות הפלסטינית הוסיף כי הוא "מטיל את מלוא האחריות להסלמה האחרונה על ממשלת נתניהו. האירוע יוביל לתוצאות חמורות, למתיחות ולאווירה מסוכנת שלא ניתן יהיה להשתלט עליה".

בתגובה לתקרית, בכיר חמאס עבד א-לטיף אל-קאנוע איים כי "תקיפת המתנחלים על בני עמנו בכפר מועייר, פציעת עשרות מהם ומותו של חמדי נעסאן, הם פשעי מלחמה שמבצעים המתנחלים בתמיכת כוחות הכיבוש. פשע זה נגד עמנו בכפר מועייר מחייב את הסלמת המאבק בכיבוש". בנוסף אליהם, בפתח קראו לעולם מידית להתערב להפסקת "פשעי המתנחלים הנפשעים".

יו"ר מרצ תמר זנדברג אמרה הערב: "אחרי רצח עאיישה א-ראבי יצרו הפוליטיקאים והרבנים מימין אווירה של רישיון לרצח והתוצאה לא איחרה לבוא. כששרת המשפטים מקיימת קשר הדוק עם משפחות חשודים בטרור היא משקה את זרעי העשבים השוטים ומכשירה את הרצח הבא. ישנם שורה של מנהיגים שצריכים לתת דין וחשבון לפני שהמערב הפרוע בהתנחלויות יכריע את כולנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture