ארכיון דובר צה"ל

צה"ל הגיש כתב אישום נגד חיילים שהכו סייעני טרור

התביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגד חמישה לוחמי "נצח יהודה" שהיכו עצורים פלסטינים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים. הסנגוריה הצבאית: "לוחמים מצטיינים שחבריהם ליחידה נרצחו רק לפני חודש"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית הדין הצבאי נגד חמישה לוחמי צה"ל מגדוד "נצח יהודה" בגין התעללות בנסיבות מחמירות וגרימת חבלה חמורה. זאת, לאחר שלפי האישום היכו עצורים פלסטינים, במהלך החיפושים אחר סייענים למחבלים שביצעו את הפיגוע בגבעת אסף, שבו נפלו לוחמי הגדוד יובל מור יוסף ויוסף כהן.

מכתב האישום עולה כי הלוחמים, להם מיוחסות עבירות של התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, היכו את הערבים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הלוחמים עד תום ההליכים בעניינם.

"בשלב מסוים, הנאשמים הסירו את כיסוי העיניים שהיה על עיניו של העצור כדי שיראה כיצד הם מכים את חברו בעוד שיתר הלוחמים קראו קריאות במהלך האלימות. אחד מהם אף צילם בטלפון הנייד שלו בווידאו את האלימות תוך שלוחמים אחרים באירוע השמיעו קריאות שמחה והתפארות", נכתב בכתב האישום, "כתוצאה מכך, שני העצורים נזקקו לקבלת טיפול רפואי במרפאת הבסיס בבית אל ובהמשך אושפזו בבית החולים שערי צדק בירושלים".

שניים מהלוחמים מואשמים, בנוסף לעבירות אלו, גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, נמצא כעת במעצר פתוח והחלטה בעניינו תתקבל בנפרד.

מהסנגוריה הצבאית, המייצגת את החיילים הנאשמים, נמסר בתגובה: "מדובר בכתב אישום שמוטב היה שלא היה מוגש מלכתחילה. אנו סמוכים ובטוחים שבסופו של המשפט יתבררו העובדות והנסיבות ופני הדברים ייראו אחרת. מדובר בלוחמים מצטיינים, מלח הארץ, שחבריהם ליחידה נרצחו רק לפני חודש בידי מחבל ואשר נכפתה עליהם סיטואציה בלתי אפשרית – להוביל למעצר את המחבלים שהיו מעורבים ברצח חבריהם.

"למרבה הצער, כתב האישום שהוגש משקף חוסר הבנה מצד המערכת למצב הבלתי אפשרי שבו היו נתונים החיילים. במהלך המשפט יהיה צורך לבחון גם את הפער במענה שהיו אמורים לקבל החיילים לאחר האירוע, הן מבחינת המפקדים והן בהיבטי מערך בריאות הנפש".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) הגיב להגשת כתב האישום נגד הלוחמים. "תגידו, רק אני לא מזדעזע מי יודע מה מכך שלוחמים נתנו קצת מכות למחבלים שסייעו למי שרצחו את חבריהם? מקסימום עניין לטיפול משמעתי. הפקרת הלוחמים והגשת כתב אישום פלילי נגדם מלמדת שוב על אובדן דרך של הפרקליטות שפוגעת בצה"ל ובביטחון מדינת ישראל. המפלגה בראשותי תחוקק חוק חסינות לוחמים".

חבר הכנסת אורן חזן הגיב לכתב האישום שהוגש כנגד לוחמי "נצח יהודה" וטען כי "לנגד עינינו אנו רואים איך הנאורות, המשפטיזציה והלקקנות לגויים מכרסמת בנו מבפנים, פוגעת בלוחמים, מחלישה את צה"ל, מפלגת את העם והורסת לנו את המדינה. כתב האישום שהוגש היום הוא אות קלון נוסף למערכת פיקודית שלא יודעת לגבות את חייליה, שאותם שלחה לקרב". לאחר מכן, פנה חזן לנתניהו: "ידידי ראש הממשלה ושר הביטחון – אני קורא לך להתערב, לעצור את החרפה ולבלום את כדור השלג המתגלגל. כמו שאתה רואה – לא רק באזרחות – גם בצבא תופרים תיקים. אל תיתן לזה לקרות במשמרת שלך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מצטרף לחבר הכנסת אורן חזן. אני מוסיף שמי שמגיש כתב אישום כזה זה שונאי דת… שמצד אחד צועקים שיויון … רוצים לחסל את החרדים… ומצד עד שהחרדים מתגייסים לצהל מנסים לחסל אותם שם … למה זה פעם ראשונה ממרביצים לערבים החיילים בסרטון שצעקו יש עשו להם משהוא! לא. אז פה זה הכל בגלל שהם חרדים.

מעניין מה הבטיחו לשופטים, קידום הם כבר קיבלו כאשר הכניסו את הלןחם הגיבור שלנו אלאור עזריה לכלא.
עכשיו בטח הם רוצים העלה במשכורת.
טוב אותם מי ישפוט. ?

בטוח שרק בורא העולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture