התמלילים חושפים: חילוקי דעות במשרד המשפטים לגבי תיק 2000

נחשפו תמלולים מדיוני בכירי הפרקליטות על הגשת כתבי אישום בתיקים 2,000 ו-4,000: "אין פה בכלל ספק שראש הממשלה ביצע עבירות חמורות במיוחד" ומנגד: "נכנסים כאן לשדה תקשורתי-פוליטי" • וגם: כך ינסה נתניהו לדחות החלטת היועמ"ש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ב'חדשות 13' נחשפו תמלולים מדיונים שקיים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הדיווח, רוב בכירי הפרקליטות תמכו בהגשת כתבי אישום נגד נתניהו בתיק 2,000, העוסק בקשר בין ראש הממשלה למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ותיק 4,000, הידוע גם כתיק בזק-וואלה. עם זאת, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה התנגד לאישום בתיק 2,000.

בתיק 2000, שיחות מוזס נתניהו, ארבעה מתוך שישה מבכירי הפרקליטות הודיעו כי הם בעד הגשת כתב אישום על שוחד. התומכים בהגשת כתב האישום: פרקליט המדינה שי ניצן, פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי, מומי לבמרגר המשנה ליועמ"ש ועמית מררי, גם היא המשנה ליועמ"ש; שניים מתנגדים למהלך: המשנה ליועמ"ש שי ניזרי ופרקליט מחוז חיפה עמית אייסמן. ניזרי מנמק את התנגדותו לכתב אישום בתיק 2000, בכך שהגורמים שדנים בו"נכנסים כאן לשדה תקשורתי-פוליטי", כהגדרתו. "זה לא שדה שנרצה להיכנס אליו", אמר בדיונים. יש לציין שבנוגע לתיק 4000 ישנה תמימות דעים כי יש להגיש כתב אישום בשוחד.

בן ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה שמלווה את התיקים מההתחלה, טענה כי תיק 4000, עסקת בזק-יס, הוא "תיק שוחד מובהק", כהגדרתה. "אין פה בכלל ספק שראש הממשלה ביצע עבירות חמורות במיוחד", אמרה בן ארי בדיונים, "הגשנו כתב אישום על דברים פחות חמורים. מדובר בהטבות של מאות מיליוני שקלים". בכיר בפרקליטות שהיה גם הוא שותף לדיונים, טען גם כן כי יש להגיש כתב אישום נגד נתניהו בתיק 4000. "צריך להגיש פה כתב אישום חד משמעית", אמר, "זה לא תיק של ספק, זה תיק של הרשעה בטוחה".

מנתניהו נמסר בתגובה לדברים, כי "מדובר בעוד הדלפה פלילית שנועדה להפעיל לחץ אדיר על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיגיש כתב אישום נגד נתניהו בכל מחיר לפני הבחירות, גם כשאין כלום. איך אפשר להגיד ששתיים וחצי כתבות באתר אינטרנט הם שוחד, שעה ש-43 חברי כנסת שהצביעו בעד החוק לסגירת 'ישראל היום' שהיה מכניס לנוני מוזס מאות מיליוני שקלים כלל לא נחקרו. כנראה שהלחץ על היועץ עובד".

בתוך כך, במשרד המשפטים מבינים שבמקביל לקמפיין התקשורתי של ראש הממשלה נגד היועץ המשפטי לממשלה, צפוי גם מסע משפטי בניסיון לעכב את לוח הזמנים. במשרד נערכים לאפשרות שפרקליטי נתניהו ירצו להגיש עתירה לבג"ץ על עצם ההחלטה שמנדלבליט פרסם אתמול (שישי) ולפיה אין מניעה לפרסם את החלטתו בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה לפני הבחירות.

על פי 'החדשות', ניתן להניח כי ב-17 בפברואר ינחתו על שולחנו של מנדלבליט ערימות של מסמכים בתום 30 ימי היידוע. זה מצטרף למכתב ששיגרו היום עורכי דינו של נתניהו שבו זעמו על כך ש-60 עדים לא זומנו על-ידי המשטרה. כל אלה מחייבים התייחסות משפטית והם גוזלים זמן, משהו שאין ליועמ"ש. מבחינתו הוא עושה כל מאמץ לפרסם את ההחלטה לפני מועד הבחירות, אולם ההחלטה צריכה להתפרסם זמן סביר לפני הבחירות, וכפי שנדמה כעת זה לא תלוי רק בו. ייתכן שהדברים האלה בסופו של דבר יובילו לדחיית ההחלטה עד לאחר הבחירות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מי שהיה בעדת קרח רוצה עכשיו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה. גם ביבי בעצמו מעדת קרח. שיעשה תשובה.זה גילגול נשמות שחייבים לתקן את הנפש שנטמאה בעדת הציונות וההתנגדות לעול תורה ומצוות שהם חלק מעדת קרח ועדתו או ודעתו שזה לא דעת תורה ורבנן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture