הליכוד ליועמ"ש: חקור את גנץ ואלשיך "המשטרה שילמה מיליונים בלי מכרז"

הליכוד הגישה דרישה למנדלבליט לחקור את בני גנץ, רם בן ברק ורוני אלשיך, בעקבות הפרסום לפיו החברה שבראשה עמדו גנץ ובן ברק קיבלה מיליונים מהמשטרה ללא מכרז. "מבוקש כי הודעה על פתיחה בבדיקה או בחקירה תפורסם לפני הבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגת הליכוד הגישה הערב תלונה ליועץ המשפטי הממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר חוסן לישראל בני גנץ, סגן ראש המוסד לשעבר רם בן ברק המתמודד ביש עתיד ואת המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, זאת בעקבות הפרסום לפיו "המימד החמישי", החברה שבראשה עמדו גנץ ובן ברק לפני שפשטה את הרגל, קיבלה מיליונים מהמשטרה ללא מכרז.

על פי המכתב אותו שלח עו"ד מיכאל דבורין המייצג את הליכוד, "ביום שישי האחרון 15.2.19 פורסמה בעיתון הארץ ידיעה מאת העיתונאי גידי וייץ ממנה עולה כי משטרת ישראל תחת פיקודו של רנ"צ רוני אלשיך התקשרה עם חברת "הממד החמישי" (להלן: "החברה") בראשות ה"ה בני גנץ ורם בן ברק בעסקת מיליונים וזאת ללא עריכת מכרז כדבעי ובנסיבות אשר על פניהן הינן תמוהות למדי ומצריכות בדיקה מעמיקה של רשויות האכיפה".

 

https://archive.jdn.co.il/breakingnews/1105921/

 

"על פי הפרסום משטרת ישראל השקיעה בשנת 2017 מיליוני שקלים במיזם משותף עם החברה אשר הציעה מערכת בינה מלאכותית לצרכי מודיעין שבראשה עמד הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר מפלגת חוסן לישראל בהווה מר בני גנץ. לא למותר לציין כי עם יועצי החברה נמנו מפכ"ל המשטרה לשעבר, דודי כהן, ובנצי סאו, שהיה ממלא מקום המפכ"ל ואחד המשקיעים המרכזיים בה היה המיליארדר הרוסי ויקטור וקסלברג, שהיה בין האישים שעליהם הטיל ממשל טראמפ עיצומים, בעקבות הרעלת המרגל הרוסי ובתו בבריטניה".

"למותר לציין כי התקשרות בהיקף גדול שכזה בפטור ממכרז הינה דבר חריג שבחריגים ואמורה להתקיים רק בנסיבות מיוחדות. ואולם במקרה דנן נראה כי כלל לא התקיימו נסיבות חריגות שכאלה שכן קיימות לא מעט חברות המציעות שירותים מתחרים (ואף מוצלחים בהרבה) לשירותים שהציעה הממד החמישי באותה עת, וחרף כך משום מה בחרה משטרת ישראל בראשותו של מר אלשיך לבצע את ההתקשרות הנ"ל ללא עריכת מכרז. זאת ועוד כלל לא ברור מדוע בחרו הצדדים עד היום להסתיר את דבר נסיבות ההתקשרות בפני הציבור, אם כי נדמה שהתשובה לכך היא ברורה".

 

https://archive.jdn.co.il/breakingnews/1107188/

 

"על-פי הפרסום בעיתון "הארץ" אמנם הגיע בנושא זה מידע אף למשרד מבקר המדינה, שם הוא נבחן במסגרת גיבוש דו"ח מקיף על ההתקשרויות במשטרה שצפוי להתפרסם בעוד כמה חודשים ואולם עם כל הכבוד למשרד מבקר המדינה, נראה שהבעיה הנחשפת במקרה דנן חורגת משאלת התנהלות המשטרה בנדון, ויש לבחון במסגרת בדיקה משטרתית ואולי אף חקירה משטרתית, מהן הנסיבות שהובילו את המשטרה להעדיף את החברה הנ"ל על פני מתחריה המבוססים, האם יש לכך קשר לשורת הלשעברים, חלקם כאמור בכירים מתוך המשטרה עצמה, אשר כיהנו בתפקידים שונים בחברה, ומדוע נעשה הדבר במחשכים הרחק מעינו של הציבור".

"הדברים מקבלים משנה חשיבות מקום בו עולה החשש המובהק כי החוזה שבנדון שימש פלטפורמה לחברה לגייס כספים נוספים (אשר יש להניח כי בכירי החברה נהנו מהם), וזאת תוך הצגת מצג שווא לפיו משטרת ישראל "מאמינה" במוצר של החברה אשר גבר על מוצרים נוספים בהליך הוגן ומקובל של מכרז".

 

https://archive.jdn.co.il/breakingnews/1099625/

 

"יש לציין כי מנכ"ל "הממד החמישי" לשעבר דורון כהן אשר הגיב לפרסום ב"הארץ" ציין כי "אני לא הכתובת לשאול מדוע ניתן במקרה הזה פטור ממכרז, אבל אני יכול לומר שהחברה סיפקה שירות לשביעות רצון מאוד גדולה של המשטרה. אני מניח שהיו עוד מתחרים וניצחנו אותם." אלא שכאמור זו חוכמה קטנה מאוד לנצח מתחרים, כשהחברה שלך היא היחידה שמתמודדת".

על כן טוענים בליכוד, "מתבקשת בדיקה ואולי אף חקירה יעילה וזריזה לרבות על ידי מח"ש באשר לנסיבות עריכת ההתקשרות ללא מכרז הנ"ל עם חברת הממד החמישי. יש לבחון כיצד נתקבלו ההחלטות דנן, מי קידם אותן, כיצד הוזרמו הכספים לחברה ומה הייתה רמת מעורבותם של "יועצי החברה" המנויים לעיל כהן וסאו, בהשגת ההתקשרות האמורה, כמו גם מהם התגמולים שקיבלו (אם קיבלו) בכירי החברה לאחר ההתקשרות הנ"ל".

עו"ד דבורין מסיים את מכתבו ליומע"ש בכך, ש"בשם זכות השוויון לבחור ולהיבחר, מבוקש כי הודעה על פתיחה בבדיקה או בחקירה הנ"ל תפורסם בהקדם האפשרי ועוד לפני הבחירות לכנסת וזאת על מנת שיהיה בידי הציבור הבוחר מלוא המידע בדבר מעורבותם של יו"ר חוסן לישראל בני גנץ ואיש יש עתיד רם בן ברק בפרשה הנ"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture