Yonatan Sindel/Flash90

המפלגות החרדיות: "לא נשב עם גנץ-לפיד, גם בממשלה בראשות נתניהו"

יו"ר שס השר אריה דרעי הצהיר הבוקר כי המפלגות החרדיות לא ישבו בממשלה בראשות גנץ-לפיד ולא יחד בממשלה של נתניהו • ח"כ מקלב: ״העברנו מסרים ברורים במהלך השבוע האחרון באופן פומבי ובאופן אישי לבני גנץ כי אנחנו לא נשב יחד עם לפיד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חברי כנסת במפלגות החרדיות מגיבות לאיחוד גנץ עם איוב החרדים מספר 1, יאיר לפיד, ומבהירים כי לא ישבו בממשלתו. "גנץ איבד את האפשרות לשבת עם נתניהו ברגע שהתחבר ללפיד. החרדים לא יישבו בממשלה הזו", הצהיר הבוקר יו"ר שס השר אריה דרעי בראיון ל'גלי צה"ל. דרעי התחייב גם לא להיות שותף בממשלה שגנץ ולפיד חברים בה, גם אם נתניהו הוא זה שיעמוד בראשה. "אני מתחייב: החרדים לא יישבו בממשלה כזו", אמר.

בשיחה עם 'וואלה' הסביר דרעי כי "גנץ התחיל עם הסיפור של נישואים אזרחיים ושבת והתחבר ללפיד שהפך את השנאה ליהדות ולחרדיות ולדת לאומנותו וזו סכנה ליהדות". לדבריו, "לפיד לאורך כל הקריירה שלו הפך את השנאה לחרדים ולדת כמקצוע והוא וגנץ לא יוכלו להביא 61 מנדטים ולהקים ממשלה. לכן הממשלה המעשית היא של נתניהו ושלנו. בהם יש סכנה לסטטוס קוו ולמרקם העדין שחיבר את כל העם שלנו".

גם ביהדות התורה אמרו ל'וואלה' דברים דומים והצהירו כי המפלגה לא תשב בממשלה עם גנץ ולפיד היות ו"לפיד הוכיח כישלון טוטאלי בכל היבט, תוך הרס עולם התורה והצביון היהודי". עוד הוסיפו במפלגה בהתייחסות ישירה לחיבור של גנץ ללפיד כי "כל חיבור אליו מגדיל את הסכנה ליהדות ולציבור החרדי".

ח"כ אורי מקלב אמר ראיון ל׳ווינט׳ כי ״לא נשב יחד עם לפיד בממשלה, העברנו מסרים ברורים במהלך השבוע האחרון באופן פומבי ובאופן אישי לבני גנץ כי אנחנו לא נשב יחד עם לפיד. בני גנץ היה מוכן למכור את הזהות שלו בשביל האשליה שיהיה ראש ממשלה, החיבור הזה ידרבן את הגוש החרדי והימני כולו, בחיבור הזה הוא מרחיק את האפשרות שלו להרכיב את הממשלה, הוא לקח צעד לאחור בקשר שלו עם הגוש החרדי״.

עוד חשף מקלב כי, "נתניהו לא הופתע מהחיבור הזה הוא פעל בשבועיים האחורנים כאילו החיבור כבר נעשה, זה לא מערכת בחירות בין מפלגות אלא מערכת בחירות בין גושים, ועלול להעלות את אחוז החסימה, אנחנו נחזק את הגוש החרדי – מול החיבור הזה אף יהודי חרדי לא יכול להשאר שאננן".

ח"כ ישראל אייכלר אמר בתגובה לחיבור בין גנץ ללפיד: "כל ילד חרדי מבין שמדובר במהלך מסוכן עבור היהדות החרדית. כעת הולכים וגוברים הסיכויים להקמת ממשלת לפיד שתעסוק אך ורק בדבר אחד: רדיפת המגזר החרדי וצרכיו הרוחניים והגשמיים. אם עד אתמול הייתה ההצבעה ליהדות התורה חשובה מעצם הזהות והגשמת הזכויות שלנו כאן, החל מהבוקר כל פתק בקלפי כמוהו כטיל כיפת ברזל. רק על ידי הצבעה מאסיבית ליהדות התורה נירט את המזימות השפלות של שונאינו. בסייעתא דשמיא אנחנו מוכנים לקרב. הגשנו כבר אתמול את הרשימה מתוך אחדות מרגשת, ומעתה עלינו לראות רק דבר אחד – מיצוי הכוח החרדי עד למאה אחוזי הצבעה כדי לרסן את כוונות הזדון של האיחוד המאיים".

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ הרב יואב בן צור בתגובה לאיחוד גנץ לפיד: "מדובר בחיבור מסוכן לצביון היהודי של ישראל, לימין כולו, להתיישבות וליציבות השלטונית במדינת ישראל. בסופו של דבר הציבור צריך לזכור שמדובר באיחוד של שתי מפלגות אווירה אשר הגדולה בהן חסרת כל ניסיון פרלמנטרי, מדובר בעוד מפלגת "קדימה" שתיקח את ישראל אחורה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ש"ס בראשות הרב אריה דרעי ממהיגה ומובילה את עולם התורה
ושותפה מרכזית בהנהגת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture