צילום: פלאש 90

איפא"ק נגד החיבור עם 'עוצמה יהודית' • נתניהו: "שיא האבסורד"

השדולה הפרו ישראלית שאינו נוהגת לבקר פומבית את הנעשה בזירה הפוליטית פרסמה גינוי נגד מפלגת הימין הקיצוני "עוצמה יהודית": "לארגון מדיניות רבת שנים שלא לפגוש את נציגי המפלגה הגזענית" • נתניהו על הביקרת ב"שמאל": "מוסר כפול"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השדולה הפרו ישראלית איפא"ק פרסמה ביום שישי באופן חריג ביקורת נגד ההחלטה לשלב את נציגי "עוצמה יהודית" ברשימת הבית היהודי לבחירות הבאות. השדולה נמנעת בדרך כלל מהבעת ביקורת נגד ישראל בכלל ונגד מפלגות ספציפיות בפרט. בשדולה החליטו לשתף בטוויטר הודעת גינוי למהלך מפי ארגון יהודי אחר, AJC, וכתבו: "אנחנו מסכימים. לאיפא"ק יש מדיניות ארוכת שנים לא לפגוש נציגים מן המפלגה הגזענית וראויה לגינוי".

במכתב שפרסמו חברי הארגון ה-AJC נכתב כי, "איננו נוהגים בדרך כלל להתערב במערכות בחירות ובעניינים הנוגעים למפלגות ומועמדים, אך הפעם, אחרי שנודע שמפלגת 'עוצמה יהודית' מתמודדת לכנסת, חשנו שעלינו לבטא את מה שאנו מרגישים", כתבו חברי הקונגרס היהודי-אמריקני, מהגופים החשובים ביותר בארה"ב הנוגעים לקשר בין אמריקה לישראל.

במכתב, שארגון איפא"ק הידועה כאוהדת נתניהו הגכימה איתו, מבקש ה-AJC מוועדת הבחירות לכנסת לדון בשאלה האם יש לאפשר ל"עוצמה יהודית" להתמודד בבחירות – ומביעים את החשש שחברי המפלגה, בהם פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר מיכאל בן ארי וברוך מרזל, יכהנו בקואליציה ואף יהיו חברי ממשלה.

עוד צויין כי "השקפת העולם של המפלגה מגונה. ערכיה לא משקפים את ערכי היסוד שעליה מבוססת מדינת ישראל". הם הסבירו כי קיימת אפשרות שחרף קיצוניות המפלגה לדבריהם, היא תיכנס לכנסת. לטענתם, "היסטורית, ההשקפה של מפלגות קיצוניות מימין ומשמאל נדחתה על ידי המפלגות במיינסטרים גם אם הדמוקרטיה התוססת בישראל אפשרה להן להתמודד", נכתב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שדחף לריצה משותפת של המפלגות תחת רשימה אחת, צפוי להשתתף בוועידת הארגון בחודש הבא בוושינגטון ולנאום בפני באי הכנס. ההודעה של איפא"ק היא הודעת הגינוי המשמעותית ביותר מצד הארגונים הפרו ישראלים בארצות הברית, לאחר שעד כה התבטאו בסוגיה בעיקר ארגונים יהודיים מן המרכז והשמאל של המפה הפוליטית.

"שיא האבסורד"

עם צאת השבת פרסם ראש הממשלה נתניהו הודעה המתייחס לביקורת של "השמאל", אך לא התייחס במילה להודעת איפא"ק. "איזו צביעות ומוסר כפול של השמאל, הם מגנים גוש חוסם בימין עם מפלגות ימניות בזמן שהשמאל פעל להכניס את האיסלאמיסטים הקיצוניים לכנסת כדי לייצר גוש חוסם", אמר נתניהו.

לדבריו, "ב 99 ברק השתתף בכנס בחירות עם השיח׳ המסית ראאד סלאח, נציגי העבודה ומר״צ הצביעו לעזמי בשארה שריגל לטובת חיזבאללה כדי שייכנס לכנסת, והרצוג פעל להסכם עודפים עם הרשימה המשותפת ואמר שהח״כים הערביים לגיטימיים לממשלה. לשלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד".

יו"ר 'כחון לבן' בני גנץ אמר הערב כי, "התגובה החריגה של AIPAC, ארגון שאינו עוסק בשגרה בפוליטיקה הפנים-ישראלית, מוכיחה כי בנימין נתניהו חצה שוב גבולות אתיים רק כדי לשמור על מושבו תוך כדי פגיעה קשה בצלם הישראלי, במוסר היהודי וביחסינו החשובים עם יהדות ארה"ב".

יאיר לפיד: "אצל נתניהו כמו אצל נתניהו הפוליטיקה לפני ישראל. כשגם החברים הטובים ביותר שלנו מרגישים צורך לגנות אז צריך להיות ברור לכולם שקו אדום נחצה. נתניהו גרם נזק עצום לתדמית של ישראל בעולם ומוכן לסכן את הדמוקרטיה שלנו כאן בבית", כתב לפיד בטוויטר.

יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי תקף את נתניהו והודה לארגונים היהודיים בארה"ב על הגינוי. "העובדה שנתניהו תומך במפלגת כהניסטים קיצונית היא חציית גבול מביכה ומקוממת", כתב. אנחנו נעשה הכל כדי שהמפלגה הגזענית הזאת לא תיכנס לממשלה הבאה".

יושבת ראש מרצ תמר זנדברג תקפה את נתניהו ואת "בני טיפוחיו", כך לטענתה. "כשהארגון שנתניהו בונה עליו את שיא הקמפיין שלו מוציא לבני טיפוחיו החדשים כרטיס אדום – סימן שיש לו בעיה אמיתית", כתבה. "יש קווים אדומים והם עוברים בנציגים של ארגון הטרור 'כהנא חי' בכנסת".

"שובו הביתה לפני שאתם מתערבים בבחירות"

בעוצמה יהודית הגיבו ומסרו כי, "אנו קוראים לחברי איפא"ק לעשות את המהלך המתבקש ולשוב הביתה לארץ ישראל לפני שהם מתערבים בבחירות . כשיגיעו לכאן יוכלו להיות שותפים בהכרעות הגורליות והקיומיות של העם היושב בציון ונשמח שיקבלו החלטות יחד עם אזרחי מדינת ישראל".

"מכל מקום הצביעות של איפא"ק זועקת לשמיים; מעולם לא שמענו את אנשי איפא"ק מגנים בכזו חריפות את התמודדות חנין זועבי ואחמד טיבי בכנסת. הם גם מעולם לא יצאו נגד גורמים בשמאל הישראלי כמו עופר כסיף המבקשים לבטל את המדינה היהודית".

בעוצמה מוסיפים כי "בכל מקרה ידע הבוחר הישראלי שההתנגדות של איפא"ק נובעת מדבר אחד: הם מבקשים לראות בעליית השמאל הישראלי וישמחו בממשלה שמוסרת שטחים ונותנת נשק לאוייב. הרי בסופו של יום לא חברי איפא"ק ישלמו את מחיר הפיגועים ושפיכת הדם של תושבי מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם האוייבים של ישראל נעמדים על רגליהם האחוריות נגד עוצמה יהודית כנראה שצריך להצביע דווקא להם. ולמי שעד היום לא הצביע להם מחשש שלא יעברו את אחוז החסימה, עכשיו נגמרו התירוצים.
ומצד שני מי שעדיין מתלבט:
אם שונאי ישראל אבו מאזן ונשיא אירן ימ"ש תומכים בגנץ וחבר מרעיו לא קשה להבין עד כמה הם מסוכנים בשבילנו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture