צילום: פלאש 90

טראמפ נגד חברת הקונגרס המוסלמית: "יום שחור לישראל"

נשיא ארצות הברית התייחס לאמירות האנטישמיות של חברת הקונגרס המוסלמית: "חברת הקונגרס אילהן עומאר שוב סופגת מתקפה על הערותיה הנוראיות בנוגע לישראל". ארגונים יהודיים דורשים את הדחתה מוועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף את חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהאן עומאר, שהואשמה בהתבטאויות אנטישמיות מספר פעמים בחודשים האחרונים. "חברת הקונגרס אילהאן עומאר שוב תחת אש על דבריה המזעזעים על ישראל. ארגונים יהודיים הרגע שלחו עצומה ליו"ר בית הנבחרים פלוסי בבקשה להוציא את עומאר מוועדת יחסי החוץ. יום שחור לישראל!", צייץ טראמפ.

זאת לאחר שמספר ארגונים יהודיים פנו ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, בבקשה להדיח את עומאר מוועדת יחסי החוץ של בית הנבחרים. עומאר, חברת קונגרס מוסלמית ילידת סומליה נחשבת למבקרת החריפה ביותר של ישראל בקונגרס, וכבר הסתבכה מספר פעמים עם אמירות אנטישמיות.

הפעם האחרונה שבה התבטאה באנטישמיות הייתה בשבוע שעבר, כשרמזה כי תמיכת חברי הקונגרס בישראל נקנית בכסף. עומאר הסבירה את התנגדותה ללובי הפרו-ישראל אייפא"ק בכך שאמרה: "אני רוצה לדבר על ההשפעה הפוליטית במדינה הזו שאומרת שאפשר להיות נאמנים למדינה אחרת". "למה אפשר לדבר על ה-NRA או ה'ביג פארמה' אבל לא על לובי אחר שמשפיע על מדיניות?".

ארגונים יהודיים, בהם הליגה נגד השמצה, פנו ליו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, ודרשו לגנות את ההצגה של עומאר. "להאשים יהודים בנאמנות למדינה אחרת זו השמצה אנטישמית ישנה שנעשה בה שימוש כדי להטריד יהודים, לבודד ולרדוף אותם מאות שנים", כתב ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הארגון.

בשנת 2012 קראה עומאר לישראל "מדינת אפרטהייד" שלטענתה "הפנטה את העולם כדי שיתעלם מהפצצת אזרחים". בנוסף, היא הביעה ביקורת על חוק אשר נועד להגביל את פעילות תנועת הBDS. לאחר שהואשמה באנטישמיות, היא ציינה כי הביקורת נגד ישראל אינה נובעת משנאת יהודים. במהלך מפגש עם פעילים בבית כנסת במהלך בחירות 2018, ציינה עומאר כי חרם על ישראל יפגע בהשגת פתרון שתי המדינות.

אמש פורסם כי עומאר גינתה את הצגתה של כרזה במיצג רפובליקני בבית המחוקקים של מערב וירג'יניה הקושרת אותה לפיגועי ה-11 בספטמבר בשנת 2001 בניו יורק. היא אמרה כי "המיצג האנטי-מוסלמי משווה אותי לטרוריסטית". הרפובליקנים במערב וירג'יניה אמרו כי הם לא תומכים בכרזה והורו להסיר אותה.

הנהגת המפלגה הדמוקרטית הודיעה אמש בצעד חריג ביותר כי תקיים ביום רביעי הצבעה בקונגרס על הצעת החלטה המגנה את האנטישמיות ומתייחסת ישירות לאמירות האחרונות של חברת המפלגה, אילהן עומאר. בהצעת ההחלטה שמובילה פלוסי נכתב כי "בית הנבחרים מכיר בהשלכות המסוכנות של שימוש בסטריאוטיפים אנטישמיים ודוחה אנטישמיות וביטויי שנאה וחוסר סובלנות אשר מנוגדים לערכים שמגדירים את העם האמריקני", תוך ציון והדגשה של חלק מהסטריאוטיפים בהם השתמשה עומאר, כמו סוגיית ה"נאמנות הכפולה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture