צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

בגלל ציטוט שהוצא מהקשרו: ליברמן ודרעי בקרב ראש בראש

יו"ר ש"ס הבהיר אתמול: "ש"ס תמשיך להחזיק במשרד הפנים ותנסה לקבל גם את משרד הקליטה". יו"ר 'ישראל ביתנו' ניצל ציטוט שהוצא מהקשרו כדי להסית נגד ש"ס והציבור החרדי, אולי מתוך רצון להיחלץ ממצבו הנואש בסקרים. צפו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, נאם אתמול בכנס בחירות בעיר אשדוד וסיפק מספר כותרות פוליטיות משמעותיות. "אני חוזר ומחדד, נתמוך רק בבנימין נתניהו. הוא האיש המתאים ביותר. נאחל לו שייצא מהכל בלי כלום. בנימין נתניהו הוא האיש הנכון במקום הנכון. חד משמעית לא נשב בממשלת גנץ לפיד. ראיתי את הפרסומים היום שיש מו״מ של חרדים עם גנץ. לא התכוונו אלינו לש״ס, אבל אני מבהיר פה בצורה ברורה: זה לא יקרה. לא נישב איתם ולא ננהל איתם מו״מ", כך דרעי.

לדבריו, "אתמול בערב ראיתי מודפס בשחור לבן את מצע מפלגת כחול לבן. הם השתמשו במילים יפות ומכובסות לחבק את החרדים אך בפועל זה ׳העתק הדבק׳ ממצע לפיד. תחבורה ציבורית בשבת, נישואין אזרחיים ועוד גזרות ליהדות".

דרעי תקף את 'ישראל ביתנו' והיו"ר של המפלגה, אביגדור ליברמן, על פעולותיהם בעיר אשדוד: "כאן בעיר אשדוד נעשה חילול ה׳ גדול. אביגדור ליברמן החליט לקיים בשבת קודש מסיבת עיתונאים במסעדה לא כשרה, הכל רק בגלל חוק המרכולים. מה אנחנו רוצים בסה״כ? לשמור על יום השבת. אבל לא יעזור לליברמן – ש״ס תהיה במשרד הפנים גם לאחר הבחירות".

הוא הבטיח: "ש"ס לא תתספק במשרד הפנים. נדרוש גם את משרד הקליטה. הוא לא יהיה עוד משרד של עולי ברית המועצות בלבד. היום אתה לא יכול להסתובב במשרד בלי לדבר רוסית. אנחנו נדאג לעולים החדשים מצרפת ולעולים מאתיופיה".

דרעי הדף את הביקורת נגד הקשיים שמערים משרד הפנים על עולים מברית המועצות לצורך בירור יהדותם. "מפריע להם שמשרד הפנים בודק את ה-DNA של העולים מברית המועצות לשעבר ומקשה על העולים שם לעלות לארץ. אני מודה באשמה…יש חוק השבות במדינת ישראל, הוא מאפשר שם להרבה מאוד לא יהודים לעלות לארץ. אנחנו ממלאים את חובתנו בצורה הכי יעילה שיכולה להיות במסגרת החוק, באמת לבדוק שעדיין יעלו רק מי שזכאים לכך".

ליברמן ניצל את הציטוט האחרון כדי לצאת במסע השתלחות נגד ש"ס ומשרד הפנים. בהודעה שפורסמה לתקשורת נאמר: "בדיקות ד.נ.א. ליוצאי ברית המועצות זו נורמה מקובלת. משרד קליטה צריך לטפל רק ביוצאי צרפת ואתיופיה. כך אמר הערב אריה דרעי, מנהיגה של ש"ס.
ידידי, התבלבלת. לא יקום ולא יהיה. ישראל ביתנו תפעל בכל הכוח נגד בדיקות הד.נ.א. המשפילות והמבזות שהמציאו עסקנים חרדים, נקבל לידינו את משרד הפנים ונפסיק עם הגזענות והאפליה שמקדם הממסד החרדי כנגד יוצאי ברית המועצות לשעבר. נקדם נישואים אזרחיים ונאפשר לכל רשות מקומית להחליט באופן עצמאי לגבי פתיחת מרכולים בשבת. נקדם עלייה מכל התפוצות ונקבל את כולם בזרועות פתוחות".

דרעי עצמו מיהר להבהיר: "הערה בקשר לנאומי הערב באשדוד. משרד הפנים בראשותי ימשיך לשמור ולהקפיד על חוק השבות ויפעל לוודא שלא ייכנסו לישראל אנשים שיתחזו ליהודים עם תעודות מזוייפות. רק תיקון לפרסומים: לא אמרתי שנערכות בדיקות DNA לעולים מחבר העמים, אין בדיקות כאלה וגם לא ייערכו. ח״כ ליברמן הוא זה שהאשים אותנו בזה".

ליברמן בחר להתעלם מההבהרה, ושב ותקף הבוקר: "בממשלה הבאה ישראל ביתנו תדרוש את תיק הפנים. הנאום אתמול של אריה דרעי באשדוד לא משאיר מקום לספקות. הממסד החרדי רוצה לעצור את העלייה מחבר העמים, מתנכל להם בארץ ומסלים את ההתבטאויות כנגד העולים מרחבי בריה"מ לשעבר.

לפני העלייה, העולים עוברים בארץ מוצאם מסלול ארוך לבדיקת זכאותם לעלות, המתבצעת תחת פיקוח של הסוכנות ולשכת הקשר (נתיב). למרות זאת, העסקנים החרדים (לפעמים אחרי שנים) מעבירים אותם בישראל שבעה מדורי גיהנום מחדש, כולל בדיקות גנטיות משפילות.
גם ההשתוללות של נציגי משרד הפנים בשדה התעופה בן גוריון כלפי התיירים הבאים לבקר בארץ ממדינות חבר העמים, היא פוגענית, משפילה, מפלה וגורמת נזק מדיני ממשי לקשרי ישראל עם מדינות ידידותיות.

הטירוף הזה חייב להיפסק. ישראל חייבת לחזור ולהיות מדינה נורמלית. לכן גם משרד הפנים וגם משרד הקליטה חייבים להיות בידינו. נאש קונטרול. לא דופקים חשבון לעסקנים החרדים!".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במלים אחרות ליברמן אומר לציבור אני פסיכי אין לי מה לימכור לכם
עכשיו דרעי נתן לי ראיון מה למכור!!!

עשר מנדטים.
ליברמן – אפס.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture