Noam Revkin Fenton/Flash90

המצע האנטי-דתי של 'כחול-לבן': פגיעה בגיור, בנישואין, בקבורה ובכותל

"נאפשר לרשויות מקומיות, החפצות בכך, להפעיל תחבורה מצומצמת בשבת. נבטל את "חוק המרכולים", נחדש את חוק שוויון בנטל שנכתב בידי מערכת הביטחון. נחוקק את ברית הזוגיות... נפעל להקמת בתי דין מקומיים לגיור ולפתיחת אזורי הגיור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפלגת 'כחול לבן' פרסמו היום את מצע המפלגה, בה יש התייחסות נרחבת לעמדות המפלגה. "שלושה רמטכ"לים ושר בכיר בקבינט המדיני-בטחוני העומדים בראש כחול לבן ומחזיקים ביחד ב- 117 שנות ביטחון יובילו את תפיסת הביטחון. נפסיק תשלום פרוטקשן לחמאס, נרחיק את איראן ונחזיר את מדיניות העמימות המהווה יסוד ביטחוני חשוב", נאמר בכותרת המצע.

במצע מתחייבים במפלגה כי, "לא תהיה התנתקות שנייה. כל החלטה מדינית היסטורית תובא להכרעת העם במשאל עם או תאושר בכנסת ברוב מיוחד". ובכל זאת תהיה חתירה לשלום: "ניזום ועידה אזורית יחד עם מדינות ערב, שואפות היציבות, ונעמיק את תהליכי ההיפרדות מהפלסטינים, תוך שמירה בלתי מתפשרת על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל, ועל חופש הפעולה של צה"ל בכל מקום".

עוד הוסיפו לגבי יהודה ושומרון כי, "נעצב מציאות חדשה אשר תקבע את הרוב היהודי בישראל ואת הזהות היהודית של מדינת ישראל. נחזק את גושי ההתיישבות ונאפשר חיים נורמליים בכל מקום בו חיים ישראלים. בקעת הירדן תהיה גבול הביטחון המזרחי של ישראל. ירושלים המאוחדת תהיה בירת ישראל הנצחית".

בנושאי דת ומדינה מתייצב המפלגה בעמדה אנטי דתית ומבקשת לקעקע מיסודות היהדות: "נאפשר לרשויות מקומיות, החפצות בכך, להפעיל תחבורה מצומצמת בשבת. נבטל את "חוק המרכולים", נחדש את חוק שוויון בנטל שנכתב בידי מערכת הביטחון. נחוקק את ברית הזוגיות", ועוד ועוד יוזמות שאין ראוי לפרטן.

במפלגה מתכוננים גם לכפות על המגזר החרדי ללמד את ילדיו בניגוד למסורת ישראל סבא: "המגזר החרדי הוא חלק מהחברה הישראלית. ממשלת כחול-לבן תושיט יד לאוכלוסיית החרדים, כדי להנגיש לאוכלוסייה זו, ללא כפייה, את האמצעים לשינוי הנדרשים לה לשם הגברת שילובה בשוק העבודה בישראל. שיעור התעסוקה של גברים חרדים נמצא בנסיגה משנת 2015 ,אז עלתה לשלטון הממשלה הקודמת וביטלה את חוק השוויון בנטל וחוק לימודי הליבה. התנאי הבסיסי להשתלבות בשוק העבודה הוא רכישת ידע בסיסי במערכת החינוך. חוק לימודי הליבה שנחוקק יתמרץ לימודי אנגלית ומתמטיקה לכל תלמיד בישראל. יועמקו ויורחבו תוכניות להענקת ידע כזה לבוגרים של מערכת החינוך החרדית, הן באמצעות שנת המשימה למשרתים בצבא והן במסגרות אחרות, כולל שיתוף פעולה עם מיזמים במגזר השלישי", כך במצע המפלגה.

בהמשך ממשיכים במפלגה להציע רפורמות נוספות שמבקשות לקעקע בשמירת צביונה ההודי של מדינת ישראל: "נקדם רפורמות נרחבות במערך הכשרות כדי להופכו לשקוף, נגיש, פתוח ומתקדם יותר. נדאג לייצוג הולך של נשים בכל מוסדות המדינה, כולל מוסדות הדת והרבנות. נבטיח שכל יהודי יוכל ללמוד יהדות במסגרת המתאימה לאורח חייו ולהשקפתו הדתית ונפעל לתקצובם של לימודים מסוג זה באופן הוגן".

וזה נמשך: "נדאג לכך שגם נשים תוכלנה ללמוד תורה ותהיינה זכאיות להקצבה ולמלגות לפי קריטריונים המותאמים לצורכיהן. כחול-לבן תפעל לאימוץ מתווה הכותל, ותקדם הרחבת רחבה שלישית שתתאים לכלל הציבור הישראלי והיהודי על כל גווניו. נפעל לפתיחת בתי קברות אזרחיים נוספים כדי לתת מענה לצורך בקבורה חלופית".

גם בדבר החשוב ביותר לעם היהודי, גיור, מציעים במפלגה שינויים: "נפעל לכינונה של מערכת גיור הוגנת, מאירת פנים ורלוונטית, תוך הקפדה על כללי ההלכה. נפעל להקמת בתי דין מקומיים לגיור ולפתיחת אזורי הגיור. כדי להנגיש את תהליכי הגיור לכל אזרח החפץ בהם, תפעל כחול-לבן כדי לאפשר לרבני ערים להקים בתי דין לגיור, וכן תפעל לפתיחת אזורי הרישום לגיור באופן שיאפשר לכל מתגייר לבחור את בית הדין שבפניו הוא מבקש להתגייר. כחול-לבן תפעל להקלת הליכי בירור היהדות של עולים מברית המועצות לשעבר ומאתיופיה בבואם להתחתן במסגרת הרבנות הראשית, באמצעות הסרת חסמים הקשורים בהוכחת יהדותם. כדי לצמצמם את הקרע בין הרבנות בישראל לרבנות בתפוצות יפורסמו הנחיות גלויות והוגנות המאפשרות לבני זוג, לרבנים ולקהילות בתפוצות לכלכל את צעדיהם בהתאם למדיניות הרבנות הראשית בישראל".

גם במוסד הנישואין מבקשים במפלגה שמורכבת בין השאר מיש עתיד, לפגוע: "נאפשר בחירה אישית של אורח חיים בענייני נישואין: נחוקק את ברית הזוגיות – אנו רואים בנישואין על פי מסורת ישראל את דרך המלך של העם היהודי, מתוך בחירה ולא מתוך כפייה. נפעל לחקיקת ברית הזוגיות כדי לאפשר לכל אזרח החפץ בכך לבחור במיסוד הזוגיות שלו בדרך המתאימה להשקפת עולמו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה!

אמר רבא אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי או שכולו חייב
ומכאן שמה כחול לבן

שימשיכו לחיות באשליות הקב"ה יתן להם מכה שלא יצליחו להשתקם ממנה כמו פרעה והמן הרשע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture