פלאש 90

ליצמן וגפני בראיון משותף: "אם לא יהיה לנו מספיק כוח, זה עלול להיות מסוכן"

יו"ר אגודת ישראל ויו"ר דגל התורה מציגים חזית אחידה בראיון משותף ומתייחסים למערכת הבחירות • ליצמן: "אנו מאוחדים מאי פעם, למרות ויכוחים ברשויות המקומיות". גפני: "גנץ הפך להיות תחת פיקודו של לפיד, אף שהוא עצמו אינו כזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לקראת הבחירות לכנסת שייערכו בעוד כ-30 יום, מציגים הבוקר ראשי יהדות התורה חזית אחידה, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן מ'אגודת ישראל' ויו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, התראיינו במשותף לביטאון הליטאי 'יתד נאמן' והתייחסו לנושאים שעל סדר היום, כשהם מגבים את נתניהו, תוקפים את גנץ ולפיד, וכמובן מבקשים ומדגישים את הצורך ב'יהדות התורה' חזקה בכנסת הבאה.

"כיום, לקראת הבחירות הקרובות אנו מאוחדים מאי פעם. יהדות התורה צועדת יחדיו ובלב אחד, בכוחות משולבים ובתיאום מלא בין אגודת ישראל דגל התורה. חתמנו מבעוד מועד על ההסכמים בינינו, הגשנו רשימה משותפת בזמן ובכבוד, זאת בניגוד לשנים עברו. כעת הזמן להוציא לפועל ולפעול מכוח האחדות הזו", אמר סגן השר יעקב ליצמן בראיון.

"אם לא יהיה לנו מספיק כוח, זה עלול להיות מסוכן"

"המציאות שאנחנו נמצאים היום, היא כמו שאמרתי גם בישיבת מועצת גדולי התורה שליט"א, על פרשת דרכים. אם לא יהיה לנו מספיק כוח, זה עלול להיות מסוכן. כל אחד ואחד צריך לדעת כי אנו באמצע הטיפול בסוגיית מעמדם של תלמידי ישיבות ואם לא נביא בהקדם פתרון חוקי, אזי בג"ץ צפוי להתערב בנושא ואני לא צריך להפעיל הרבה דימיון מה תהיה ההחלטה של שופטי הבג"ץ", אומר גפני.

לדבריו, "כך גם בנושא השבת, אנחנו במאבק על מעמדה של השבת בפרהסיה הציבורית במדינה. זו לא רק הרכבת ותחבורה ציבורית, זה מאבק רב משמעות עם הרבה היבטים לכלל ולפרט, איך תיראה השבת בישראל. אם אנחנו ניכשל ח"ו במאבק שלנו, יהיו לזה השלכות חמורות על כלל העובדים הפשוטים, כי לא יקבלו עובדים שירצו לשבות בשבת. השבת תהפוך ליום חול. כדי לפתור את הבעיה, ולעמוד על המשמר שהוא מלבד הערך העליון של קדושת השבת גם ערך חברתי חשוב במעלה לדאוג לכל אותם מסכנים המתפרנסים מיגיע כפם ומבקשים לנוח בשבת מעמלם ולשהות עם המשפחה. נצטרך להיות חזקים כדי להיות שם לכבוד שבת קודש שהיא אות בין הקב"ה לישראל וגם עבור אלפי השכירים בישראל".

"אותו דבר" מדגיש, גפני, "על קדושת הכותל המערבי. אנחנו בעיצומו של מאבק. עד היום לא נתנו לרפורמים הכרה ודריסת רגל במקומות הקדושים ולא לגרורותיהם – בהם נשות הכותל שהם אנטי הכותל המערבי. אנחנו באמצע תהליך ובינתיים ברוך ד' אנחנו מצליחים. אך אי אפשר לרפות ידיים מול כוחות חזקים המנסים לפגוע בכל דבר שבקדושה, לכן אנו צריכים להיות חזקים. גם בגיור, אנו מתמודדים עם כאלה שנועצים טלפיים בטהרת ישראל ומבקשים לפגוע בטהרת הייחוס. לא ניתן להם לפגוע במסורת עם ישראל. בשביל לעמוד על המשמר חייבים נציגו חזקה וגדולה".

סגן השר ליצמן מוסיף כי, "היהדות החרדית נמצאת בימים אלה בעת מבחן היסטורי. הבחירות האלו יכריעו את גורל הציבור שלנו, שומרי המצוות ולומדי התורה, לשבט או לחסד. כולנו יחד נקבע האם נצטרך להיאבק ולנהל מלחמות על המינימום ששייך לנו בזכות בכל היבט שהוא, רוחני וכלכלי, או שנוכל לקיים כאן אורח חיים נורמלי וראוי תוך שמירת ערכי הדת ומסורת ישראל, ולקבל מענה לצרכים של הציבור החרדי ועולם התורה".

"לצערינו, הסכנה אינה מסתתרת ואינה מתחפשת. היא מופיעה מולנו במלוא קומתה. מצע גנץ-לפיד אינו מותיר מקום לספקות. גזירות לפיד האיומות הזכורות לנו לרע, נוקשות כאן על פתחנו מחדש. הפעם אלו לא איומים ודמיונות, הפעם זה רציני ומוחשי. כל מה שלפיד לא הספיק בשנתיים הללו שהיה בשלטון, בזכות המאבק העיקש של הנציגות החרדית שהביא לסיום מהיר של ממשלת הזדון, את כל זה הוא יממש בשובו אל כסאו כראש ממשלה ובכוח כפול ומופרז ה"י".

"כפי שמסביר היטב ידידי הרב גפני, כל עקרונות היהדות מונחות על כף המאזניים. יהיה מוזר שנצטרך הפעם לשכנע ולהתחנן לציבור שלנו לצאת ולהצביע, כי בנפשנו ממש הדבר. גדולי ישראל שליט"א חברי מועצת גדולי התורה, הנושאים את משא העם על כתפם, דורשים מאיתנו התגייסות ופעילות מאומצת ולא רק הצבעה פסיבית. שכן הסכנה המרחפת עלינו עלולה להתממש בכל הכוח".

"הכאב גדול. שבת קודש למשיסה. כמעט כל המפלגות הכלליות מתחרות ביניהן מי תצליח לפגוע יותר בשבת קודש רח"ל. לצערנו מה שהיה ברור בעבר שיש סטטוס קוו ויש דברים שלא נוגעים בהם, אשר יגורנו בא. היוזמות להפעלת תחבורה ציבורית בשבת באות כמעט מכל המפלגות הכלליות. אם לא תהיה נציגות חרדית חזקה וגדולה, אם נציגי יהדות התורה לא יקבלו את הכוח הנדרש, כל יסודות הדת והאמונה יהיו בסכנה".

"גנץ אומר את מה שלפיד אמר בעבר"

בהמשך הראיון ל'יתד נאמן' התייחסו השניים לנושאי חינוך, "בסייעתא דשמיא המאבקים שניהלנו עד כה לשמירת טהרת החינוך הניב פירות, אך הצד שכנגד אינו שוקט על השמרים כמעט ואין יום שאנו לא נאלצים להיאבק על שינויים שמנסים להכפיף את מוסדות החינוך החרדי. אם ח"ו נבוא לאחר הבחירות לא מחוזקים 'יהיה נורא', 'יהיה נורא'. זה יפגע בנו בגנים, בבתי הספר, בסמינרים ולמעשה בכל מערכות החינוך", אומר גפני.

"כמו שהדגשתי בתחילת הדברים אנחנו באמצע תהליך, ואם נגיע לכנסת ה-21 לא מספיק חזקים, האסון יהיה כבד. אני לא מדבר על תקציבים שגם כך הם לא מה שמגיעים לנו, אך עם זה אנחנו מתמודדים, מביאים מכאן ומשם כדי לנסות להשלים על הפערים. אך חשוב לכולנו לדעת, אם נגיע בסופו של תהליך הבחירות חלשים, המצב יהיה קשה מאוד, הן מבחינת התקציבים שיפגעו בנו והן מבחינת ההתערבות בתכני הלימוד. ולזה אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להגיע".

סגן השר ליצמן הוסיף כי, "אנו מסכמים כעת קדנציה טובה בעלת הישגים חשובים וגדולים לחרדים ולכלל האוכלוסיות. לשמחתנו פעלנו באחדות מלאה ובשיתוף פעולה יציב בכנסת לכל אורך הזמן. למרות ויכוחים ומחלוקת ברשויות המקומיות, פעלנו, נציגי יהדות התורה עם נציגי ש"ס, בשיתוף פעולה הדוק וחזק, וזכינו להגיע להישגים למען עולם התורה ומניעת הפגיעה בנו".

גפני התייחס לפרסום מצע מפלגת גנץ-לפיד ואמר כי "יאיר לפיד הצליח להכניס את המצע שלו למצע המשותף. בכך הופך גנץ להיות תחת פיקודו של יו"ר יש עתיד, אף שהוא עצמו אינו כזה. מבחינתנו זו מפלגה אנטי דתית. לפיד הצהיר שמפלגתו תצביע בעד חוק הדיחוי שהצבא הכין. אך הוא שכח שהוא זגזג גם בהקשר לחוק זה. פעם טען שיצביע בעד החוק ופעם נגד", תקף יו"ר דגל התורה.

עוד הוסיף כי, "גם שאר הנקודות שהם פירסמו בהם נישואין אזרחיים ותח"צ בשבת, גנץ אומר את מה שלפיד אמר בעבר וחתר לממש כשהיה בממשלה שיכור כוח . המצע של כחול-לבן הוא הצהרת כוונות, מפלגת גנץ-לפיד עומדת וצועקת מתוך מצעה שהיא אנטי דתית. לפיד הצליח להעתיק את מצע 'יש עתיד' ועמדותיה למפלגתו של גנץ. ואם הם ח"ו יצליחו, נצטרך להילחם נגדם בכל הכוח – אבל לזה צריך שיהיה מספיק חברי כנסת, צריך שיהיה לנו את הכוח".

"ברגע שמצביעים לימין ואפילו לליכוד, הם פוגעים בכל הקדוש והיקר לנו"

הח"כים התייחסו גם לזליגת הקולות החרדיים למפלגות הימין, "זה נכון שהימין הוא טוב יותר מהשמאל בכל מה שקשור לנושאי דת ומסורת, אבל לא נכון לומר שהם יודעים לעמוד על משמר הדת והמסורת", אמר גפני. "יש פעמים רבות שהימין בכלל והליכוד בפרט הוא נגד דעתנו בנושאי יהדות. לא אחת הליכוד חושב שהדרך שלו טובה יותר משל יהדות התורה, ואני לא רוצה להרחיב על המצב בו מצאנו את עצמנו לא פעם בקדנציה האחרונה, נאבקים מול שרי ליכוד שפעלו נגדנו כמפלגה ובעיקר נגד קודשי ישראל".

"ראינו בממשלה הזאת שלמרות שהלכנו איתם, כמה היינו צריכים להילחם על קדושת השבת ושמירתה, וכן בעוד סוגיות שהן בצפור נפשה של היהדות החרדית. יום יום, ערב ערב אנחנו עומדים על המשמר גם מול יוזמות הליכוד, כי איש לא יעשה את העבודה הזו במקומנו. מי שמצביע עבורם לא מרוויח את מה שהוא חושב להרוויח בהצבעה כזו, והוא מפסיד בגלל החלטה שגוייה, את כל הקדוש והיקר לנו", כך גפני.

לדברי ליצמן, "אני לא מעלה בדעתי אדם חרדי שיצביע לליכוד או לכל מפלגה חילונית אחרת. כשנגיע למאבקים על הצרכים שלנו – אף אחד מהם לא יעמוד לימיננו, אם לא נהיה מספיק חזקים ומספיק גדולים. זו המציאות ואלו העובדות לאורך כל השנים. האינטרס הפוליטי שלהם חזק יותר מהנאמנות לשותפים. זה הוכח, על זה נאמר אם אין אני לי מי לי, וחלילה מאיתנו לסמוך על אחרים שיידעו כביכול לשמור עלינו ולדאוג לנו, כי זה פשוט לא יקרה".

"הודענו באופן חד משמעי על תמיכה בנתניהו, וכל קול ליהדות התורה היא הצבעה לגוש הימין שיתמוך רק בנתניהו. אין סיכוי ואין חלום שנתמוך בגנץ ולפיד, אין כל סיטואציה בה נישב בממשלה שלפיד חבר בה. אנו רוצים שנתניהו ינצח את גנץ-לפיד ושאנחנו נהיה חלק מהממשלה בה רה"מ נתניהו ובכוח גדול לטובת היהדות החרדית".

"אנשים לא מבינים את המשמעות. ברגע שמצביעים לימין ואפילו לליכוד, הם פוגעים בכל הקדוש והיקר לנו, בזמן שאנחנו יהדות התורה הודענו על תמיכתנו בליכוד ובנתניהו, כך שבהצבעה ליהדות התורה הם מרוויחים מצד אחד את הצלת גוש הימין וממשלת נתניהו, ומאידך את המשך העמידה האיתנה על קדשי היהדות וצרכי הציבור החרדי", כך ליצמן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לשמור על המדינה שתהיה יהודית השבת והתורה בשיתוף ליצמן וגפני
ונמשיך לתמוך בחלשים.

בהחלט נדיר מאוד למצוא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture