ארדן: "בנט משאיר אפשרות לעצמו לחזור על הברית שלו עם לפיד"

השר לביטחון הפנים טוען כי ייתכן תרחיש של חבירת הימין החדש לקואליציה עם כחול לבן בראשות בני גנץ. על שקד: "למרות הדיבורים על מהפכה, בסוף התוצאת הן אותו דבר. ה-DNA של המערכת לא השתנה. היו הרבה יוזמות שלא קרו בקדנציה הזו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן טען היום בראיון ל'ווינט' כי ייתכן תרחיש של חבירת הימין החדש לקואליציה עם כחול לבן בראשות בני גנץ: "בנט משאיר אפשרות לעצמו לחזור על הברית שלו עם לפיד, הפעם עם לפיד וגנץ כמו באותן בחירות ולכן מי שיצביע לימין החדש או ללפיד וגנץ צריך לקחת בחשבון ששוב תהיה לו ממשלת שמאל או ממשלה שבה השמאל הוא גורם משפיע בלית ברירה".

השר ארדן ניסה לגמד את ההשפעה של איילת שקד כשרת משפטים: "למרות הדיבורים על מהפכה, בסוף התוצאת הן אותו דבר. מונו שופטים ממגזרים חשובים, חרדים, דרוזים, היו מינויים, אבל ה-DNA של המערכת לא השתנה. חוסר האיזון בין הדרג הנבחר לבין המערכת המשפטית לא השתנה. היו הרבה יוזמות מהעבר למנות נציבות תלונות על הפרקליטות שלא קרו בקדנציה הזו, סמכויות הדרג הנבחר שלא התמששו אל מול סמכויות בית המשפט העליון – להבטיח את זה האלה שלושה שבועות לפני בחירות זה לא רציני".

באשר להאשמות של כחול לבן נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על שחיתות לכאורה בנוגע להשקעותיו בחברה שקשורה לתאגיד "טיסנקרופ", יצרנית הצוללות, שהקנו לו רווחים של 16 מיליון שקלים, אמר ארדן כי "הרי מה קורה? הם במלכודת, לפיד וגנץ. הם לא יכולים לתקוף את המשטרה והפרקליטות כי הם נאחזים בעמדות שלהם, אבל אותה משטרה ופרקליטות קבעו שראש הממשלה לא חשוד ולא קשור לפרשה". לטענת ארדן, החברה שבה השקיע נתניהו "לא מכרה לטיסנקרופ. מדובר על מניות שהיו לראש הממשלה לפני 12 שנה ב-2007 בחברה שמוכרת חומרי גלם ופלדה לא רק לטיסנקרופ גם לבואינג ולעוד הרבה חברות בעולם".

עוד הוסיף לגבי הטענות למעורבות נתניהו בפרשת הצוללות כי, "אני לא יודע מה הוא ידע או לא. אני יודע שגורמי אכיפת החוק בדקו ולא מצאו שום קשר ומעורבות. צריך להתייחס לאמירות של גנץ ולפיד כשקרים וכניסיון להסיט את העיסוק מההבדלים בין שמאל וימין, מה ניסנקורן יעשה בממשלה הבאה והאם הם תומכים בעוד התנתקות או לא לבין הנושאים הלא-חשובים".

ארדן נשאל, למה ראש הממשלה, בניגוד לדעתה של מערכת הביטחון, מחליט לאפשר את מכירת הצוללות למצרים? "גם פה זו הטעיה. זו לא סמכות ר"מ לאשר או לא לאשר לגרמנים למכור צוללות. הגרמנים, במסגרת היחסים המיוחדים, מתייעצים עם ממשלת ישראל לגבי עסקאות כאלה. אנחנו בשותפות מדהימה עם מורסי, נשיא מצרים, כולל זה שכשיצאנו למבצע חיסול המנהרות הוא הטיל פומבית את האחריות על חמאס. אני חושב, בלי לדעת את הפרטים, שגם אם רה"מ לא התנגד לעסקה הזו, זה לא רק לגיטימי, זה אפילו הגיוני".

זה רמטכ"ל שאומר שהוא לא ידע את הפרטים, ושר הביטחון והקבינט, טען המראיין, "אנחנו לפני פורים, אני רוחש כבוד לעשייה הביטחונית שלהם, אם זה מה שהם אומרים אז הם לא רק מתחפשים לליצנים, הם ממש ליצנים. אם כבר לפתוח פרשיות, כשבא גבי אשכנזי, אני שומע אותו הבוקר אומר 'כרמטכ"ל התפלאתי לפני עשר שנים שפתאום נתנו לצבא עוד צוללת'. סליחה, איפה אתה? ואיפה גנץ שאמר לפני שנה שהוא בטוח שאין שום שחיתות?".

ממפלגת כחול לבן נמסר בתגובה: "הספינים וההדלפות של אנשי נתניהו לא יצליחו להוריד מסדר היום את הפרשה החמורה באמת – איך נתניהו פגע בביטחון ישראל בשביל בצע כסף בעסקה מושחתת, שבה לקח 16 מליון שקל לכיסו הפרטי. אפילו במערכת הביטחון ובצה"ל אומרים שהתנגדו למכירת הצוללות למצרים בשל סיכונים לביטחון המדינה. נתניהו חייב לציבור שתי תשובות: למה אישרת את מכירת הצוללות למצרים? ולמה אתה ממשיך לשקר? לכן אמרנו שלא נשב עם נתניהו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture