Yonatan Sindel/Flash90

היועמ"ש: "לא נחשפתי למידע סודי על הצוללות"; נתניהו הזמין אותו לפגישה

מנדלבליט הבהיר כי בניגוד לדברי רה"מ, לא ידוע לו הסוד מאחורי אישור מכירת הצוללות למצרים, מאחר שלא היה דרוש לחקירה בשעתו. גם נגל מצהיר כי "אני לא מכיר את האישור". נתניהו שוחח עם היועמ"ש וסיכם כי יעדכן אותו בפרטים המסווגים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לא נחשף לנתון סודי הקשור למכירת הצוללות למצרים, כך עולה ממכתב ששלח היום (ראשון) משרדו לתנועה לאיכות השלטון בעקבות הראיון שנתן אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו ב'חדשות 12'. במכתב ביקשה התנועה מהיועמ"ש לפרסם הודעה רשמית לציבור המאשרת כי ידע על החלטת ראש הממשלה שלא לסרב למכירת הצוללות הגרמניות למצרים ועל המניעים שבבסיסה. כן ביקשה כי היועץ המשפטי לממשלה יבהיר האם לאור היכרותו עם מהלך ההחלטה והמניעים שבבסיסה, בחר שלא לפתוח בחקירת ראש הממשלה בפרשת הצוללות.

היועמ"ש השיב לבקשת התנועה לאיכות השלטון ואמר כי חקירת פרשת הצוללות נערכה באופן יסודי ומעמיק על ידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית ,תחת פיקוחו הצמוד של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, וכל מהלכיה ננקטו אך ורק משיקולים של בירור האמת. החקירה לוותה באופן צמוד על ידי פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) ,ובפיקוח הדוק של פרקליט המדינה.

במכתב שעליו חתום גיל לימון, עוזרו של מנדלבליט, נכתב בין היתר כי "במסגרת עדותו של ראש הממשלה בפרשה, שכידוע נגבתה שלא תחת אזהרה, הוא השיב בין השאר גם לשאלות בנושא מכירת צוללות מגרמניה למצרים והסביר בהקשר זה כי קיימת סיבה רגישה שבגינה הוא לא התנגד בשלב מסוים למכירת הצוללות. ראש הממשלה הוסיף כי מפאת סודיות הסיבה הוא אינו יכול לפרטה בפני החוקרים, אך הוסיף כי הוא מוכן להשלים את עדותו בנושא בעדות מיוחדת שימסור ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה בלבד".

לסיום המכתב מדגיש עוזר היועמ"ש כי, "מאחר שנתון סודי זה לא היה דרוש באותו מועד לחקירה הפלילית, הוחלט בשעתו – על דעת כל גורמי החקירה והאכיפה הנוגעים בדבר – שלא נדרש להעמיק ולברר מהו הנתון הסודי האמור", הבהיר. "למען הסר ספק נציין כי היועץ המשפטי לממשלה לא נחשף לנתון סודי זה בשום שלב".

מטעמו של נתניהו נמסר: "היועץ המשפטי לממשלה מאשר שהוא קיבל את העובדה שנושא הצוללות המצריות הוא נושא ביטחוני רגיש ולא שום דבר אחר. הוא גם מאשר את העובדה שראש הממשלה נתניהו הציע בשעתו לעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים, אך היועמ"ש לא ראה בכך צורך. ראש הממשלה נתניהו שוחח הערב עם היועץ המשפטי לממשלה והזמין אותו לפגישה, יחד עם היועץ לביטחון לאומי, שבה יעדכן אותו ביתר הפרטים המסווגים".

בתוך כך, ב'חדשות 13' דווח כי ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, יעקב נגל, אמר כי אינו מכיר אישור למכירת צוללות גרמניות מתקדמות למצרים. "אני לא מכיר שם אישור למכירת צוללות גרמניות מדגם מתקדם למצרים. אני נכנסתי לתפקיד רק באוקטובר 2015 אבל הסתכלתי בניירות המל"ל אחורה, ההמלצה הייתה לא לאשר לגרמנים את מכירת הצוללות המתקדמות למצרים. אני לא מודע ולא מכיר שום אישור כזה", כך נגל בשיחות סגורות.

כזכור, בריאיון ב'חדשות 12' אתמול טען נתניהו כי לא שיתף את שר הביטחון בסוגיית מכירת הצוללת. "ישנם דברים שרק ראש הממשלה יודע", אמר נתניהו. הוא הוסיף על המכירה כי "לא עדכנתי אף אחד כי זה סוד שיודע אותו היועץ המשפטי והצוות הקרוב שלו. מי שעוד יודע זה כמובן היועצים לביטחון לאומי יעקב עמידרור ונגל. שר ביטחון דאז לא אמור לדעת את זה. התנגדתי למכירת הצוללות למצרים בתקופת מורסי. לא עיקמתי את האף בזמן מכירה למצרים בתקופת סיסי. הסיבות הן סיבות ביטחוניות בלבד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture