דנון באו"ם: "שיחות זה נחמד, אבל טיל נפל קרוב לבית שאני מגדל את ילדיי"

מועצת הבטחון של האו"ם דנה בירי הרקטה לעבר השרון. שליח האו"ם למזרח התיכון: "מודאג ממספר הנפגעים הפלסטינים מפעולות צה"ל בגדר הביטחון של עזה". רוסיה: "ההצעה לקיום מפגש פסגה בין ישראל לפלסטינים במוסקבה עומדת בעינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מועצת הבטחון של האו"ם קיימה לפני זמן קצר דיון בעקבות האירועים ברצועת עזה בין ישראל לארגון חמאס ובהם ירי הרקטה לעבר השרון ופגיעה באזרחים.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון דיבר בדיון ואמר כי, "הטיל נפל במרחק קרוב לביתי מאיפה שאני מגדל את ילדיי, זה נחמד לדבר על שיחות אבל כשטילים נופלים על ילדנו אנחנו עסוקים בלהגן על ילדנו שישנו בלילה במקלטים בגלל טילים שנורו מעזה. אנחנו נעשה כל מה שיידרש כדי להגן על עצמנו גם אם זה אומר לקבור את מנהיגי חמאס תחת המנהרות. חמאס שם אזרחים חפים מפשע בקו אש תוך מעבר על החוק הבין לאומי. בתגובה ישראל שמה כמטרה את מתקניו הצבאיים של חמאס".

דנון התיייחס למצבו של חמאס בתוך הרצועה – "חמאס רוצה להשמיד את המדינה שלי ולהסיח את תשומת הלב מהנעשה בתוך הרצועה כשמפגינים בשבוע האחרון נהרגו ברחובות עזה כשמחו נגד ממשל חמאס, אין לכך שום אזכור בערוצי החדשות המובילים בעולם. האירועים ביום שני אינם במקרה, הם אירוע טרור כמו כל אירוע טרור שקרה בעבר. ישראל מצפה מהאו"ם לגנות בצורה ברורה את חמאס ואת הטרור שלו כלפי ישראל ולהכיר בו כארגון טרור. אני לא רואה שני צדדים יש ארגון טרור ומולו מדינה שמגנה על אזרחיה".

המתאם המיוחד מטעם האומות המאוחדות לתהליך השלום במזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, התייחס למתיחות בדרום בעקבות ירי הטילים לעבר יישובי השרון, יישובי עוטף עזה ושדרות, ואמר כי הוא "עצוב לנוכח האלימות המתמשכת שמובילה לאובדן חיים של ישראלים ופלסטינים", וקרא לצדדים ל"צמצם את המתחים". עוד ציין מלאדנוב, כי הוא "מודאג מאפשרות של הסלמה מסוכנת נוספת באלימות בעזה".

המתאם המיוחד אמר כי הוא מודאג מאוד ממספר ההרוגים והנפגעים הפלסטינים כתוצאה מפעולות צה"ל בגדר הביטחון של עזה וקרא לגנות את קמפיין האלימות של חמאס נגד המפגינים הפלסטינים בעזה". מלאדנוב ציין כי הוא וחבריו באו"ם "מודאגים מחוסר ההתקדמות במגעים שיובילו להשגת פתרון של שתי מדינות". הוא הדגיש כי זה "קריטי עבור הצדדים לחזור למשא ומתן" והוסיף כי מה שנדרש לשם כך הוא "מנהיגות ורצון פוליטי".

שגריר רוסיה דיבר בישיבה ואמר כי "ברור שיש רוחות רעות בנושא השלום במזרח התיכון, הקורבנות הם האזרחים. האירועים האחרונים מאשרים את הנפיצות שיש באזור אנחנו מוצאים בלתי מתקבל על הדעת את הירי של הרקטה מעזה לעבר עיר בישראל שכתוצאה מכך אזרחים נפגעים. אנחנו מגנים כל טרור ותקיפת חפים מפשע. קוראים לכל הצדדים שלא להשתמש באלימות ולהפסיק את כל הפעילות בהתנחלויות או פעולות פרובקטיביות".

עוד הוסיף הנציג הרוסי כי, "אנחנו מודאגים מההשלכות בנושא הפלסטיני בכל המזרח התיכון וצפון אפריקה. האלטרנטיבה היא להאיץ את המגעים לשלום וקידום שתי מדינות לשתי עמים, ההצעה שלנו לקיים מפגש פסגה במוסקבה בין המנהיגים של ישראל והפלסטינים עדיין עומדת בעינה". לגבי ההכרה של טראמפ בגולן הוסיף שגריר רוסיה: "עתידו של הגולן יקבע ע"י האו"ם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture