הרקטה שאותרה (צילום: דוברות רכבת ישראל), נתניהו בהתייעצויות ביטחוניות (צילום: קובי גדעון לע"מ) וההיערכות על גבול עזה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפסקה? אש! צה"ל מקפיץ לדרום עוד כוחות; בלונים מעזה התפוצצו בעוטף

לאחר הערכת מצב עם נתניהו, הורה הרמטכ"ל על הקפצת כוחות חי"ר ותותחנים לגזרת הדרום ועל גיוס השלמות מילואים. נפל של רקטה התגלה סמוך למסילת הרכבת בשדרות. בלוני תבערה שהופרחו מהרצועה התפוצצו במספר מוקדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הורה היום (שלישי) על הקפצת כוחות חי"ר ותותחנים לגזרת הדרום ועל גיוס השלמות מילואים נוספות. זאת, לאחר הערכת המצב שהתקיימה בראשות ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. למרות המתיחות, דובר צה"ל הודיע כי הוסרו כלל המגבלות באזור עוטף עזה וברשויות נתיבות, אופקים, אשקלון, מועצה אזורית מרחבים, מועצה אזורית חוף אשקלון ומועצה אזורית בני שמעון.

ההחלטה על הרחבת היקף הכוחות התקבלה לקראת אפשרות של כניסה קרקעית לרצועת עזה. במסגרתה, יוקפצו מפקדת חטיבת חיל רגלים נוספת וגדוד תותחנים לגזרה, בנוסף ל"ביטול החלפות גדודים בתעסוקה מבצעית שתוכננו להמשך השבוע בגזרות השונות". גורם מדיני אמר כי "אין הסכם על הפסקת אש, הלחימה עלולה להתחדש כל רגע. הוחלט על תגבור כוחות והיערכות להמשך".

ההחלטה מתקבלת כמה שעות אחרי ההודעה של רשויות הביטחון על חזרה לשגרה בתום ההסלמה אתמול. רכבת ישראל, שהשביתה קווים באזור הדרום בשל ההסלמה באזור, חזרה לפעול אחר הצהריים גם ביישובים הסמוכים לגבול. תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות, שהופסקה בשל נפל שהתגלה סמוך למסילה באזור שדרות, חודשה הערב. הרכבת בקו מערב הנגב (רעננה-באר שבע) שבה לסדרה ובהדרגה.

למרות זאת, העניינים בגבול הרצועה המשיכו להיות מתוחים כפי שהיו בכל השבועות האחרונים. בעוד שעל פי דיווחים פלסטינים צה"ל תקף גם היום (שלישי) ברצועת עזה, כשהוא מכוון לעבר מפריחי בלוני נפץ, תושבי העוטף דיווחו על פיצוצים שנשמעו באזור שער הנגב. ככל הנראה, מדובר בבלוני נפץ שהופרחו מעזה אל עבר שטח ישראל והתפוצצו באוויר, סמוך לגבול הרצועה.

בנוסף, מספר חשודים פלסטינים חצו היום את גדר המערכת בדרום רצועת עזה, באזור אל-בורייג'. אחד החשודים הצית רשת הסוואה בעמדה צבאית לא מאוישת במרחב הגדר. כלל החשודים חזרו לשטח הרצועה. במקביל, שריפה פרצה במועצה אזורית אשכול כתוצאה מבלון תבערה, אנשי הביטחון זיהו את הבלון וכיבו את השריפה. כמו כן, שלושה פיצוצים כתוצאה מבלוני נפץ נשמעו מעל שטחי יישוב במועצה אזורית שער הנגב. זאת, חרף הדיווחים על הפסקת אש בין ישראל לפלגים הפלסטיניים ברצועה.

רשת הטלוויזיה הסעודית "אל ערבייה" ציטטה גורם מצרי, לפיו: "ישראל אישרה כי היא מחויבת להבנות הרגיעה". בישראל לא מאשרים או מכחישים את הדיווחים על הפסקת אש. אבל קידום הפסקת אש מבחינת ישראל יהיה חייב לכלול הסכמות בנוגע להתנהלות ביום האדמה (יום שישי הקרוב שצפוי להיות סוער במיוחד) כמו גם הפסקה של הפרחת הבלונים וההפגנות הליליות האלימות.

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בישראל אחרי ששב מפגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ונאלץ לקצר את ביקורו בוושינגטון בעקבות המצב הביטחוני. הוא ממשיך בהתייעצויות הביטחוניות עם ראשי מערכת הביטחון. גורם מדיני מסר כי נתניהו עודכן במהלך הטיסה כל העת. "ההנחיה לרמטכ"ל היתה להמשיך לתקוף, לא היתה שום הסכמה על הפסקת אש. זה יצא מהטלוויזיה של חמאס", נמסר.

מוקדם יותר היום נאם ראש הממשלה נתניהו בוועידת השדולה הפרו-ישראלית בקונגרס האמריקני. נאומו הועבר בשידור לוויני חי, והיה רצוף תקלות טכניות. בפתח נאומו התייחס למערכה המתפתחת בגבול רצועת עזה. "הגבנו בעוצמה לירי הטילים מעזה. ארבע שנים לא נראה מבצע בעזה בהיקף כזה", אמר. "חמאס ספג מכה חזקה, אנחנו מוכנים להגיב בעוצמה רבה יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture