צילום: פלאש 90

למרות הירי הלילי: המעברים לרצועה נפתחו מחדש למעבר סחורות

מעבר כרם שלום נפתח היום מחדש בגבול רצועת עזה לראשונה מאז הופסקה בו הפעילות בעקבות הירי לשרון והפגיעה הישירה בבית במושב משמרת. הבוקר הסתיימה בו הבדיקה הראשונית, והחלה העברת הסחורות והסולר דרכו לתחנת הכוח ברצועה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

למרות הירי לעוטף הלילה, מעברים כרם שלום וארז לרצועת עזה נפתחו הבוקר (ראשון) כפי שהודיעה ישראל לחמאס אמש דרך המתווכים המצרים. המשמעות היא שההקלות לרצועה החלו כפי שהתחייבה ישראל לאחר שחמאס ריסן את ההפגנות אתמול בגדר, וסחורות ישובו לעבור מישראל לרצועה.

נזכיר כי למרות מאמצי הרגיעה, אזעקת צבע אדום הופעלה במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה, לקראת השעה אחת הלילה, ומצה"ל נמסר כי זוהו חמישה שיגורים לעבר יישובים בעוטף אך לא היו נפגעים או נזק. צה"ל תקף בתגובה עמדות חמאס אך ההערכה היא כי הגי'האד האסלאמי עומד מאחורי הירי.

פתיחת המעברים התבצעו בעקבות ההבנות בין ישראל לחמאס בתיווך המשלחת המצרית, בתמורה הארגון יפסיק את האלימות על גדר המערכת אך ההפגנות יישכו. עם זאת, ירושלים טרם אישרה אם היא מקבלת את ההסכמות עם חמאס. זאת, בתום "צעדת המיליון" לציון יום האדמה שנערכה אתמול בגבול הרצועה, כשרמת האלימות בה הייתה נמוכה.

בתוך כך, אנשי המשלחת המצרית המתווכת בין ישראל לחמאס צפויים להגיע היום לתל אביב כדי לקדם הסכם רגיעה ארוך טווח בין הצדדים. אמש ביקרה המשלחת המצרית בעזה ונפגשה עם מנהיג חמאס יחיא סנוואר וסיירה גם במרינה של עזה, מה שעשוי לאותת על כוונה לפתח אותה לממדים של נמל.

בכיר הג'יהאד האיסלאמי מוחמד אל-הינדי הבהיר כי הנשק של הפלגים בעזה אינו נתון למשא ומתן ומדובר בקו אדום מבחינתם. הוא הוסיף כי מה שנידון כעת עם ישראל הוא הפסקת השימוש באמצעים האלימים בהפגנות על הגדר, וההתרחקות ממנה תמורת "מתן אפשרות לאנשים בעזה לחיות".

מ"מ שר החוץ השר ישראל כץ אמר הבוקר ל'כאן חדשות' על המצב בעזה כי, "כל רגיעה יחסית מול עזה היא מבוססת אך ורק על התגובה הקשה וההרתעה הישראלית, מעבר לכל הרגיעות הזמניות האלה תמורת הקלות הומניטריות, לא יהיו שום הסכמים עם החמאס".

אמש התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למצב הביטחוני ואמר כי, "אנחנו לא יודעים אם הרגיעה הזו תימשך, אנחנו ערוכים לקראת כל התפתחות. זו הדרך שבה אנחנו מנהלים את העניינים – מפעילים כוח כשצריך, ונמנעים, אם אפשר, ממלחמות מיותרות. אנחנו עושים זאת גם בגזרה הצפונית. בלמנו את איראן, אנחנו הולמים שם כשצריך".

יו"ר הימין החדש השר נפתלי בנט הגיב על שיגור הטילים ואמר כי, "‏כפי שאמרתי אמש, החולשה של ישראל מביאה לחוצפה של חמאס, שירו כעת עוד 5 רקטות על תושבי הדרום. אני קורא לראש הממשלה לכנס כבר היום את הקבינט כדי לשנות את כללי המשחק. אפשר וחייבים לנצח את חמאס. כשר ביטחון אוביל למדיניות של הכרעה במקום כניעה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture