onatan Sindel/Flash90

ביטן: "סמוטריץ' לא יהיה שר המשפטים – יקבלו 2 תיקים"

חבר הכנסת התייחס לחלוקת התיקים בממשלה הבאה: "תיקי הביטחון והאוצר לא יישארו בידי הליכוד, סער יהיה שר בכיר". על מיזוג מפלגות עם הליכוד: "בניגוד לליברמן, הגיע הזמן שכחלון יחזור" • דיכטר: "לפיד אומר שימרר את החיים. לפחות נראה אותו בכנסת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן, אומר כי יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ לא יהיה שר המשפטים הבא, "הוא לא יהיה שר משפטים, לא נראה לי שהוא יהיה שר משפטים". לדבריו, "הבטיחו להם שרים, גם אם יהיה להם 4 הם יקבלו 2 שרים, ההבטחה הזאת בעינה עומדת. אבל אי אפשר לתת גם את תיק החינוך וגם את תיק המשפטים למפלגה של ארבעה מנדטים. הליכוד רוצה לשמור את תיק המשפטים לעצמו".

עוד הוסיף בראיון ל'גלי צה"ל' לגבי חלוקת התיקים כי, "תיק הביטחון ותיק האוצר כנראה לא יהיו בידי הליכוד. אני שומע שרים שהתעורר שמבקשים דברים, אנחנו מעדיפים את הכאב של הרכבת הממשלה מאשר שניה באופוזיציה". על בכירי הליכוד אמר כי, "גדעון סער צריך לקבל תיק בכיר, אין על זה בכלל ויכוח".

עוד הוסיף כי לדעתו שקד הייתה צריכה להצטרף לליכוד, "אם היו שומעים להצעה שלי בזמנו אז הימין החדש לא היה קם בכלל. ההצעה שלי הייתה שתצטרף לליכוד, כרגע היא לא תקפה בגלל במהלך הזה שהם עשו, עזבו את הבית היהודי ואילצו אותנו לעשות כל מיני מהלכים כדי שהם לא יפלו, כדי שהימין לא יפול, זאת הייתה טועות, חבל שהיא תמיד הולכת אחרי בנט בלי לחשוב".

ביטן לא פסל את חבירתו של כחלון לליכוד, אבל לא של ליברמן, "אני לא מדבר על ליברמן. כחלון אני חושב שהגיע הזמן שיחזור לליכוד, מבחינתי הוא ואלי כהן שינהם אנשי ימין, ליכודניקים מובהקים, חבל שיהיו בחוץ. הגיע הזמן שיכנסו לליכוד שיותר גדול וחזק, ככה יהיה יותר יציבות פוליטית במדינה". לעומת זאת את ליברמן הוא פוסל, "הוא היה מנכ"ל הליכוד פעם, כחלון נשאר ליכוד מובהק, ליברמן לא, ליברמן מזמן לא נחשב לליכוד ממש".

על העימות בין החרדים לליברמן סביב חוק הגיוס אמר ביטן כי, "הבחירות היו וכל אחד צריך לרדת מהעץ. המצב הוא שלא מדובר על שינויים גדולים מאוד בין הנוסח שהחרדים רוצים לנוסח של צה"ל. אפשר להגיע בפשרה בלי שום בעיה, מדובר בשינויים מנוריים לא בעיתיים במיוחד, אני חושב שלא יהיה שום בעיה להגיע לפשרה". עוד הוסיף כי לדעתו, "צריך לעשות שינוי מערכתי וללכת לצבא מקצועי".

ח"כ אבי דיכטר, מקום 11 ברשימת הליכוד לכנסת, הביע בגלוי את רצונו להיות שר הביטחון בממשלתו החמישית של בנימין נתניהו: "לא הסתרתי את רצוני להיות שר ביטחון. אני 48 שנים עוסק בביטחון, כולל ראש השב"כ, השר להגנת העורף, השר לביטחון הפנים, חבר קבינט ויו"ר ועדת החוץ והביטחון. זה הרבה מאוד ניסיון והרבה שנים כדי לשרת את המדינה ולהביא דברים טובים יותר", כך דיכטר בראיון ל'ווינט'.

על הדיווח שנחשף לראשונה ב'חדשות JDN' כי ראש הממשלה רוצה להשאיר אצלו את תיק הביטחון, אמר דיכטר כי, "הוא לא המציא את הפנטנט הזה. עשה את זה דוד בן גוריון כראש ממשלה הראשון, עשו את זה גם אחריו, גם רבין, גם ברק נדמה לי. גם אשכול היה תקופה מסוימת שר ביטחון. לנתניהו היה זמן לנסות את הדבר הזה לאחרונה, ואין סיבה שלא, אם הוא יחליט – זה שלו".

על הצהרת 'כחול לבן' שימררו את חיי הליכוד מהאופוזיציה, אמר דיכטר כי, "יש קמפיינים שהם חרב פיפיות. העובדה שהם ניהלו קמפיין 'רק לא ביבי' הייתה חרב פיפיות נגדם. העובדה שעכשיו הם מנהלים קמפיין 'למרר לנו את החיים', לנהל מלחמה נגדנו. אני באופן אישי פחות בקיא בענייני שלום, יותר בקיא בענייני מלחמה. אז אי אפשר לאיים עליי במלחמה".

עוד הוסיף בהומור, "העובדה שלפיד אומר בקולו 'אנחנו נמרר לכם את החיים בכנסת', יש לזה בשורה טובה – לפחות נראה את לפיד בכנסת, דבר שלא ראינו בקדנציה החולפת. אני מנסה להיכנס לנעליו או לראשו של מי שהצביע כחול לבן, ועכשיו הוא הצביע למפלגה שהולכת למרר את החיים למפלגת השלטון. מה אני צריך לחשוב על זה? שבחרתי עבור מפלגה שתמרר את חייה של המפלגה הנבחרת?"

על האפשרות לקידום חוק חסינות אמר כי, "נתניהו נבחר לקדנציה של ארבע שנים. שום דבר לא יכול לקצץ את הקדנציה הזו, למעט אי העברת תקציב מדינה שלפי החוק מחייב ללכת לבחירות או נסיבות אחרות. אף אחד מאיתנו לא יודע מה תהיינה הנסיבות האחרות. אם יהיה כתב אישום או לא. בסופו של דבר החוק לא מחייב אותו לעשות את המהלך שהאופוזיציה או חלק מהאופוזיציה מצפה שיעשה. יש את ההיבט האישי של נתניהו, צריך לכבד את ההחלטות שלו, את שיקול הדעת שלו בנושא הזה, אנחנו עוסקים בענייני מדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture