יו"ר ועדת הבחירות נגד בנט ושקד: "ניסו לערער על לגיטימיות התוצאות"

יו"ר ועדת הבחירות מלצר העביר לריבלין את תוצאות הבחירות הרשמיות ותקף את בנט ושקד: "לא תופסים אף אדם בשעת צערו". ריבלין יטיל הערב על נתניהו את הקמת הממשלה: "מקווה לממשלה גדולה ויציבה שתשקף את רצון העם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הגיש היום (רביעי) את התוצאות הרשמיות של מערכת הבחירות לכנסת ה-21 בבית הנשיא בירושלים, זאת לאחר שהוועדה אישרה אותן פה אחד. השופט אמר לכתבים כי "לפני רגע קט נתתי לכבוד הנשיא את תוצאות הבחירות לכנסת. לתוצאות אחראי הציבור שהצביע, כל אזרחי ישראל. לתקינות התהליך אנחנו היינו אחראים".

מלצר תקף במרומז את בנט ושקד ואמר כי, "קיבלתי בסלחנות את הניסיונות לערער על התוצאות כי לא תופסים אף אדם בשעת צערו. החשיבות של הכנסת ברורה מאליה בחלוקת הרשויות במדינת ישראל אבל במערכת הזו היו מי שניסו לערער את הלגיטמיות של התוצאות על ידי השגות שנבדקו כולן על ידינו, ואני רוצה לומר שאנחנו בדקנו את התוצאות כעניין שבשגרה".

"כל השגה נבדקה ולפנים משורת הדין, מתוך גישת השקיפות שליוותה את גישת הוועדה – הוריתי לפתוח את כל הדיונים של הוועדה ובכך שהעלינו את כל התוצאות לאתר לעיון הציבור". השופט מלצר התייחס גם לטעויות ההזנה באתר תוצאות הבחירות שגררו ביקורת: "לשקיפות הזו יש לפעמים מחירים – אם מעלים תוצאה שיש בה טעות טכנית ומיד מתקנים אז יש מי שמנסה להיבנות מהטעות למרות שהיא מתוקנת. למרות שיש לה מחיר צריך להמשיך בשקיפות, עם כל הקושי".

"היו לנו שני אתגרים מיוחדים", סיפר השופט, "האחד – החשש מפני התקפת סייבר לאור לקחים מבחירות במדינות אחרות בעולם. גייסנו את גופי הביטחון השונים שעשו בשקט, בצנעה וללא פרסום עבודת קודש וגם הצליחו. השני – הדאגה שכל חייל באשר הוא נמצא יוכל להצביע, ואכן כך היה. ביום הבחירות גייסנו לטובת ועדת הבחירות את כל החיילים הבודדים ואלה שיש להם קשיים כלכליים, הם עבדו כסדרנים וכאילו סידרנו להם משכורת 13".

הנשיא ריבלין הודה בתחילת דבריו ליו"ר ועדת הבחירות ולחברי הוועדה. ריבלין ציין כי "ועדת הבחירות המרכזית ממלאת תפקיד חיוני בהבטחת ניהולן התקין של הבחירות בישראל. חברי הוועדה פעלו בממלכתיות, ביושר ובהגינות. התוצאות והבדיקות מוכיחות עד כמה פעלתם ביעילות ובהגינות. חשוב שכל אזרח בישראל ידע שהקול שלו נחשב ונספר. מערכת הבחירות האחרונה והנוכחית וטמנה בחובה אתגרים שטרם ראינו".

עוד הוסיף הנשיא ריבלין כי, "הצטערתי לגלות כי שיעור ההצבעה היה נמוך במעט מזו של מערכת הבחירות הקודמת. ביומיים האחרונים קיימתי התייעצויות עם נציגי הרשימות, ובקרוב אטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שעליו המליצו חברי הכנסת. כולי תקווה שנשוב לשגרת החיים בהנהגת ממשלה שתשקף כמה שיותר את רצון העם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture