Hadas Parush/Flash90

200 רקטות שוגרו לישראל, 70 מטרות הותקפו • סיכום חדשות השבת

רקטות ואזעקות בלי הפסקה: הערב נשמעו אזעקות באשקלון ובנתיבות, כמו גם בשאר יישובי עוטף עזה. עד כה נורו יותר מ-200 רקטות. אישה נפצעה קשה בקריית גת, שלושה נפצעו קל-בינוני באשקלון. בצל תקיפות של 70 יעדי טרור מדווחים בעזה על התקדמות במגעים להפסקת אש

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארגוני הטרור חמאס וג׳יהאד איסלאמי שיגרו לפחות 200 רקטות במהלך השבת לעבר יישובי עוטף ישראל. שלוש רקטות פגעו ישירות. בקריית גת נפצעה אשה כבת 80 באורח קשה ונוספים נפגעו מרסיסי רקטות. עשרות לקו בחרדה ביישובים השונים. מערכת כיפת ברזל יירטה עשרות רקטות ועשרות רבות נפלו בשטחים פתוחים.

הסבב הנוכחי החל לאחר שמחבלים מהג׳יהאד האיסלאמי ירו ופגעו בחייל צה״ל ופצעו אותו באורח בינוני. חיילת נוספת נפגעה באורח קל. הכוחות הגיבו בתקיפה ברצועה וארגוני הטרור המשיכו בירי הרקטי.

באשקלון נפצע גבר בן 49 באורח בינוני לאחר שנפגע מרסיסים ברגל וביד. למרכז הרפואי ברזילי הגיעו כ-20 נפגעים אשר סובלים מפגיעות חרדה וחבלות אורטופדיות, בעיקר בעת המנוסה למרחב מוגן. אשה נוספת, נפגעה בגפיה בעת ריצה למרחב המוגן בגן יבנה וטופלה על ידי גורמי ההצלה. בנוסף, עוד כ-10 בני אדם, נפגעי חרדה טופלו על ידי כוחות ההצלה במוקדים השונים.

חבלני המשטרה וכוחות רבים נוספים הוזעקו אל זירת פגיעת רקטה בבית מגורים באחד מישובי מועצה אזורית חוף אשקלון. דיירי המקום הספיקו להיכנס אל המרחב המוגן ובכך נמנעה פגיעה בנפש, אך נגרם נזק למבנה. בזירה נוספת, הוזעקו הכוחות אל זירת נפילת רקטה בשולי כביש 4 סמוך לאשקלון. נזק נגרם בצד הדרך אך לא היו נפגעים.

כוחות חיל האוויר תקפו במהלך השבת כ-30 יעדי טרור של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי בין היעדים נתקפו מספר מתחמים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בעיר עזה ובשכונות תל אלוהוא ושג'עיה המשמשים לאימונים ולייצור אמצעי לחימה. מנהרת טרור התקפית שחדרה לשטח ארצנו הושמדה.

אחד מן המתחמים שהותקפו משמש את הכוח הימי של הארגון, כמו כן נתקף מתחם צבאי משותף לחמאס ולגא"פ בבית לאהיא. בנוסף, נתקפו מטרות גא"פ ובהם מספר מתחמים צבאיים בשכונות דיר אל באלח, תל סלטאן, שאטי ובחאן יונס. כמו כן, נתקפו שני משגרי תלול מסלול ומספר עמדות תצפית לאורך קו הגבול. בצה"ל הבהירו כי "צה״ל רואה בחומרה רבה את מתקפת הרקטות לעבר ישובים בשטח ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול ככל שיידרש".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וכן על ביטול מרחב הדיג ברצועת עזה עד להודעה חדשה בעקבות ירי הרקטות לעבר שטח ארצנו. ראש הממשלה בנימין נתניהו, קיים עם ראשי מערכת הביטחון ישיבת הערכת מצב בקריה. מחר (ראשון), יכנס נתניהו את הקבינט המדיני-ביטחוני.

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס, מסר כי בין יעדי תקיפות צה"ל בתגובה לירי הרקטות לעבר ישראל היתה מנהרת טרור של הג'יהאד האיסלאמי ברפיח, אשר חצתה את הגדר. מנליס הוסיף כי, חפירת המנהרה הואצה בשבועות האחרונים מתוך כוונה לבצע פיגוע.

צה"ל ממשיך לתקוף מטרות של גא״פ וחמאס ברצועת עזה, אך בצה"ל רואים בחמאס אחראים לנעשה ברצועה. עוד אמר מנליס, כי ירי הצלפים לעבר עמדות צה"ל אמש גם הוא בוצע בידי הג'יהאד – למרות זאת, מאז שעות הבוקר, ישנו ירי מתואם ומתוזמן של חמאס והג'יהאד גם יחד. את הירי שמבוצע לעבר שטח ארצנו כינה מנליס "ירי פראי". מנליס הוסיף כי, יחידות קרקעיות של צה"ל נערכות לפעולה.

בהנחיית גורמי הבטחון, לא תחודש בצאת השבת תנועת הרכבות במקטע אשקלון – באר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים תישארנה סגורות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), תחלנה ותסיימנה את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים מ/אל באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

הבוקר (שבת), חל שיפור במצב החייל שנפצע אמש מירי לאורך גדר המערכת. מבית החולים סורוקה נמסר כי הוא נותח ומאושפז במחלקה האורתופדית, מצבו עדיין בינוני והוא בהכרה מלאה. החיילת, שנפצעה באורח קל מרסיס, שוחררה לביתה.

ראשי הערים, אשקלון, באר שבע ויבנה הורו לפתוח את כל המקלטים הציבוריים בעיר ולקיים הערכת מצב בחמ"ל העירוני. במועצה האזורית מטה יהודה, הונחו התושבים ביישובים הנמצאים בטווח של 40 קילומטרים מרצועת עזה לפתוח מקלטים, ולא לקיים התכנסויות של יותר מ-300 איש. לאור ההסלמה, נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי, קיים הערכת מצב והנחה על המשך המוכנות והכוננות בכלל המחוזות, בדגש על יישובי הדרום בתיאום עם כלל גופי הבטחון. בהמשך להנחיית הנציב, מערך הכבאות העלה את רמת הכוננות ותוגברו הצוותים בדרום.

בשעות הבוקר (שבת) הוחלט לסגור לתנועה מספר אזורים וצירים מרכזיים סמוך לגבול רצועת עזה. בין היתר, נחסמו כל הצירים ממערב לכביש 232 ונאסרה כניסת מבקרים לחוף זיקים. בנוסף, בהוראת פיקוד העורף, פונו החופים באשקלון ואשדוד. הגן הלאומי בית גוברין שליד בית שמש נסגר אף הוא למטיילים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture