Tomer Neuberg/Flash90

דיווח: הליכוד פנה לראשי מפלגת העבודה במטרה להצטרף לקואליציה

בניסיון להשלים את האצבע החסרה לממשלת הליכוד נעשתה פניה לראשי מפלגת העבודה שיצטרפו לקואליציה תמורת תפקידי שרים. בליכוד מכחישים אך גבאי מאשר. במקביל, המשא ומתן בין המפלגות ממשיך לא להתקדם והיום שרר נתק בין הצדדים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תשעה ימים נותרו להרכיב ממשלה ובליכוד ממשיכים לחפש דרכים יצירתיות לגייס רוב בעזרת חברי כנסת מהאופוזיציה. אחרי הניסיונות לגרום לעריקה בשורות האחוריות של מפלגת כחול לבן, הערב (ראשון) דווח ב'חדשות 12' כי נעשתה פנייה גם ליו"ר מפלגת העבודה ח"כ אבי גבאי, ולמקום השני במפלגתו ח"כ טל רוסו, להצטרף לממשלה כשרים.

לפי הדיווח מתברר כי נעשתה פנייה לאבי גבאי בסביבות חול המועד פסח, כאשר פנו אליו דרך שליח והציעו לו ולח"כ טל רוסו להיכנס לממשלה. השניים מהווים שליש מהסיעה לאחר שהעבודה גרפה בסך הכול שישה מנדטים בבחירות האחרונות, כך שהם יכולים להתפצל ממנה. שניהם גם פחות נטועים עמוק במוסדות מפלגת העבודה, כך חושבים בליכוד. אך גבאי ורוסו השיבו בשלילה לפניות. גבאי, שהיה מראשוני הטוענים שלא יצטרף לממשלת נתניהו, אישר את דבר הפנייה מהליכוד. בליכוד הכחישו את הדברים וטענו שהם אינם נכונים.

בתוך כך, הערב דווח ב'כאן חדשות' כי צוות המשא ומתן של הליכוד לא פנה היום למפלגות השותפות הפוטנציליות, בתקווה שאלו יפנו למפלגת השלטון המיועדת. "לצערי, המפלגות נמצאות על צמרות העצים. אני מקווה שבמהירות נוכל להוריד אותם לקרקע המציאות כדי שנוכל להמשיך ולעבוד לטובת מדינת ישראל", אמר היום ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה.

בסוף השבוע פורסם כי בליכוד ממשיכים לנסות "לגנוב" חבר כנסת אחד או שניים ממפלגת כחול לבן. בכירים במפלגה סיפרו ל'חדשות 12' כי גורמים במפלגת השלטון שוחחו בשבוע שעבר עם ח"כ גדי יברקן, מקום 33 ברשימת כחול לבן, בניסיון לשכנע אותו להצטרף לשורותיה. לדברי הבכירים לח"כ יברקן הוצע לקבל את תיק העלייה והקליטה, נושא הקרוב לליבו מעצם היותו יוצא אתיופיה. חבר הכנסת אמר לנציגי הליכוד שהוא מעריך את מפלגתם אבל לא יכול לחיות עם דרך ההתנהלות של הנהגתה.

זו לא הפעם הראשונה שבליכוד מנסים להביא לעריקתם של ח"כים מכחול לבן. בתחילת החודש פורסם כי נתן אשל, בכיר בצוות המו"מ של הליכוד ומקורבו של נתניהו, פעל בניסיון להשפיע על ח"כ עומר ינקלביץ', מקום 23 ברשימת כחול לבן, לעבור לליכוד. לפי הפרסום, אשל ביקש לבדוק עבורו מיהי הדמות התורנית הקרובה אליה, שיכולה גם להשפיע עליה להסכים למהלך.

בשיחה שקיים מקורבו של נתניהו עם גורמים שונים, אמר: "אין לנו ממשלה בלי הקול שלה. עם הקול הזה יש לביבי ממשלה גם בלי איווט. אנשי קשר כבר דיברו איתה. אבל פה זה כבר לא ילך רק עם אנשי קשר. חברה שלה כבר דיברה איתה ועוד מישהו כבר דיבר איתה. זה לא רק אנשי קשר. אנחנו רוצים שהיא תעזוב את כחול לבן ותעבור לליכוד. היא תקבל ראשות ועדה חשובה שתטפל בנושא חרדים. היא לא תהיה סתם ח"כית בלי משמעות בכחול לבן" כך לפי הפרסום.

יצוין כי מעולם לא עבר זמן רב כל כך בלי אף הסכם חתום בין השותפות בקואליציה העתידית. אם לראשונה מאז קום המדינה לא יצליחו להרכיב ממשלה, יצטרך הנשיא ריבלין לקיים התייעצויות נוספות, שלאחריהן הוא יאלץ לבחור מבין שתי אפשרויות. הראשונה, להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר מהליכוד שאינו בנימין נתניהו. כיוון שאף אחד מהליכוד לא צפוי להתנדב למשימה, המועמד הטבעי למהלך כזה הוא כנראה ח"כ בני גנץ, שמפלגת כחול לבן בראשותו השיגה הכי הרבה קולות בבחירות אחרי נתניהו.

האפשרות השנייה היא שהנשיא יחליט שלאף ח"כ אין סיכוי להרכיב ממשלה, במיוחד לאור הדברים של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, שהתחייב בכל מקרה לא לשבת בממשלה עם כחול לבן. בתרחיש כזה המערכת הפוליטית תיכנס לפרק זמן חדש, שדה לא נודע של 21 ימים, שבמהלכם ייראו באופק מערכת בחירות חדשה ופיזור הכנסת שבקושי הושבעה. עם זאת, במהלך אותם 21 ימים אחד המועמדים יכול לאסוף 61 חתימות ולהשביע את ממשלתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture