צילום: יח"צ

פרקליט נתניהו: "לא מייצג לפני שמקבל שכר, הבקשה של נתניהו לגיטימית"

עו"ד פיני רובין המייצג את ראש הממשלה התייחסו לחילוקי הדעות סביב שכר הטרחה: "ההכנה לשימוע היא עבודת ענק. אי אפשר לעשות את זה בלי גיבוי כספי משמעותי". פרקליטו של נתניהו תקף את פסקת ההתגברות: "עיתוי לא נכון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עו"ד פיני רובין המייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסאגת שכרו ושכר עמיתיו: "לפני שאני מבטיח את שכרי אני לא עולה על המגרש האופרטיבי של הייצוג, הבקשה של נתניהו מוועדת ההיתרים היא בהחלט לגיטימית – ההכנה לשימוע היא עבודת ענק. חומר ענק שמחייב עבודת ענק. אי אפשר לעשות את זה בלי גיבוי כספי משמעותי, גם לא אם מדובר בלקוח אמיד".

במושב הפתיחה של כנס לשכת עורכי הדין שנפתח היום, שעסק ביחסי הון-שלטון אמר עו"ד רובין כי הוא מקווה שיש טענות טובות להחלשת כתב האישום נגד נתניהו, ואמר כי "מתוך המקום שבו אני יושב, אני חושב שיש סיכוי טוב להפוך את כל החשדות נגדו".

למרות הלקוח הבכיר, אמר רובין כי לא נכון יהיה להעביר את פסקת ההתגברות בעיתוי הנוכחי. רובין התייחס ליוזמת עורכי הדין הבכירים נגד הפגיעה במערכת המשפט, ואמר כי "אנחנו לא צריכים להביא עלינו פסקת התגברות מבלי שננהל שיח נוקב ורציני. פסקת ההתגברות אינה תועבה. אך העיתוי הנכון הוא אינו העיתוי הנוכחי והיא מחייבת ריסונים משל עצמה".

מי שעוד השתתף בכנס הוא פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, שבחר להתייחס לתיק 2000, וטען במרומז כי מדובר בטובת הנאה לדבריו "קיים פה עיתון שקראו לו כולם העיתון של המדינה ('ידיעות אחרונות'), יום אחד מגיח עיתון חדש שאותו מחלקים בחינם ('ישראל היום') והציבור אוסף אותו בכל מקום. אומר לעצמו שזה נראה אותו דבר, מדוע אני צריך לשלם?", תאר פרקליט המדינה לשעבר. "וכך פתאום רואה הבעלים של העיתון הנפוץ במדינה שנשחק מעמדו וזה מטריד אותו והוא מפסיד מיליונים בשנה".

לדור המשיך ואמר כי "אז הוא אומר לעצמו, בוא נקרא לראש הממשלה, למרות שאנחנו עויינים זה לזה ואני לא אוהב את הרעיון שהוא ראש ממשלה אבל אולי אני יכול לסלק את המפגע שקוראים לו עיתון מתחרה. אז אני נפגש איתו פעם אחר פעם ומנהל איתו משא ומתן, אני פונה לראש הממשלה, ושואל אם אתה מוכן כמנהיג אותה מדינה להטיל את כל כובד משקלך כדי להזיז את המפגע שנקרא העיתון המתחרה".

עוד מוסיף לדור וקובע "השאלה היא האם זאת טובת הנאה? התשובה היא כן. אם מדובר בראש ממשלה זה גדול לאין ערוך. זה שווה המון ובמדינה מתוקנת אסור לאפשר לניגוד עניינים כל כך מובהק להשתלט על המנהיג. אם סיפור הראיות שהבאתי כאן הוא נכון, יש כאן שוחד הדדי", סיכם.

הבוקר פנו כ-40 בכירים לשעבר במערכת המשפט במכתב לציבור ולחברי הכנסת וכתבו כי הם "מודאגים מהקולות העולים במערכת הפוליטית הקוראים לקדם הליכי חקיקה שיפגעו בעקרונות היסוד של ישראל". לטענתם, "צעדי החקיקה המתוכננים יפגעו פגיעה אנושה בדמוקרטיה, בעקרון השוויון, בעצמאות ובחוסר התלות של שומרי הסף, מערכת אכיפת החוק ובתי המשפט".

"צעדים אלו יפתחו פתח לכוח בלתי מרוסן של הרשויות הפוליטיות בלי איזונים ובלמים החיוניים למשטר הדמוקרטי", כתבו. "ישראל התגאתה תמיד ברשות שופטת עצמאית ומקצועית. אסור ליטול מבית המשפט את הסמכות לבקר את מעשיהן ואת החלטותיהן של רשויות המדינה האחרות".

מי שחתמו על המכתב הם לשעבר פרקליטי מדינה, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, משנים לפרקליט המדינה, מנהלי מחלקות בפרקליטות המדינה ופרקליטי מחוז. ביניהם, משה לדור, פרקליט המדינה שבתקופתו הועמד לדין רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, וערן שנדר, פרקליט המדינה לפני כעשור ומי שהקים את מח"ש. נוסף לכך, חתומה על המכתב לבנת משיח, לשעבר המשנה ליועמ"ש.

עוד הוסיפו וכתבו הבכירים כי"אנו פונים לציבור הרחב ולחברי הכנסת, כנאמני הציבור, בקריאה לפעול לשימור עקרונות היסוד של הדמוקרטיה, לרבות שוויון בפני החוק, תוך הכרה במעמדם של שומרי הסף. יש לבלום ולהתנגד לכל חקיקה אשר תפגע בעקרון השוויון בפני החוק ובעצמאותם של שומרי הסף ומערכת המשפט, אנו מחזקים את ידי הפרקליטים ומשפטי השירות הציבורי בעשייתם המקצועית וההגונה במילוי תפקידם ללא מורא וללא משוא פנים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture