Flash90

יו"ר העבודה אבי גבאי הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים

יו"ר 'העבודה' ח"כ אבי גבאי הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים, בהודעה שפרסם כתב: "החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה". גבאי הוסיף: "בלי לשנות את תרבות המפלגה אי אפשר להצליח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שאתמול הודיע כי לא יתמודד על רשות המפלגה, הערב (רביעי) מודיע יו"ר מפלגת העבודה ח"כ אבי גבאי כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים. בהודעה שפרסם כתב "את ההחלטה שלא להתמודד על ראשות המפלגה קיבלתי מזמן. לצידה נותרה התלבטות האם להישאר ברשימה לכנסת או לא". אמר גבאי והצהיר: "החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה".

גבאי הסביר מדוע החליט לפרוש גם מהכנסת, בהודעה שפרסם כתב: "ההתלבטות הזאת מלווה אותי שבועות ארוכים והתייעצתי לגביה עם עשרות אנשים. כמעט בכל השיחות הללו הזכירו לי את האמירה של אריק שרון ז"ל – הכי חשוב להישאר על הגלגל. הראש אומר שהם צודקים. באתי לשירות הציבורי וזו הדרך הבטוחה להמשיך בו." גבאי סיפר כי מקורביו אמרו לו כי "בעוד 3 חודשים תהיינה הבחירות ותמשיך להיות חבר כנסת ולך תדע מה יכול לקרות. זו פוליטיקה והכל לא צפוי בה. הלב אמר – לא. תחתוך, תתנתק. לך הלאה. זה כמובן החמיר לאחר המו"מ עם נתניהו והתגובות השקריות שנלוו לו".

"במאי 2016 הייתי בצומת דומה. ללכת עם האינטרס האישי הקר ולהישאר שר בממשלה או ללכת עם הלב והאמת שלי ולהתפטר", כתב גבאי והוסיף כי הייתה לו אפשרות להיות ח"כ בכנסת הבאה, לדבריו: "במסגרת הדיונים על מבנה הרשימה לכנסת הבאה, תמכו מרבית חברי הסיעה, בהקפאת הרשימה לכנסת כפי שהיא למעט יו"ר. המשמעות היא להמשיך הלאה כחבר כנסת ברשימת המפלגה. זו גם ההצעה שהייתה אמורה להגיע לועידת המפלגה שתוכננה להיום ונדחתה".

"אתמול בבוקר הודעתי שלא אתמודד על ראשות המפלגה. קיוויתי שבזה הסתיימו ההתלבטויות". כתב גבאי וציין כי "באותו הזמן בדיוק החלו דיונים בבית המשפט המחוזי על עוד עניין פנימי ופרוצדוראלי של המפלגה". לדברי יו"ר העבודה דיונים ומריבות אלו, הם שגרמו לו לפרוש מהחיים הפוליטיים, הוא כתב כי "דיונים האלה, שחוזרים ונמשכים לאורך כל הדרך, לצד הריבים והמחלוקות שנלווים להם, המחישו לי שהתרבות המפלגתית לא משתנה, ולמרות שהאמנתי שאוכל לה – לא הצלחתי" .

גבאי התייחס למצבה של מפלגת העבודה וכתב: "המפלגה במשבר גדול, ואינני מסיר את האחריות מעצמי. אחת הסיבות לבעיית התרבות היא יושבי ראש לשעבר שנותרים ברשימה. בעולם שמחוץ לפוליטיקה כשמנכ"ל מסיים הוא זז הלאה ולא הופך להיות כפוף למי שהיה תחתיו". גבאי ציין כי "תחתיי היו 4 יושבי ראש לשעבר. זו תופעה שבאופן טבעי מובילה לבעיות פרסונליות ואני לא רוצה להיות המשך של אותה תופעה".

"אני מאמין שמפלגה שלא יכולה להתאחד וללכת קדימה, לא יכולה לבוא לציבור ולהציע לו שתנהל את המדינה". הוסיף יו"ר העבודה, "בסוף מדובר בחיים ובאיכות החיים של אזרחי המדינה ולא רק במשחק פוליטי פנים מפלגתי", כתב.

עוד כתב כי "חשוב לי להדגיש – אני מאמין גדול בעמדות, בערכים ובתפיסות של המפלגה. מאמין שהעמדות שלנו משרתות את כלל החברה הישראלית. אני גאה בכך שהצגנו את העמדות הללו ואת התכניות המפורטות שלנו בבחירות האחרונות, גם כאשר הקשב היה אפסי והלך למקומות אחרים". לדבריו "אני יודע שחלק עצום בחברה הישראלית מאמין בעמדות הללו, כולל חלק גדול ממצביעי מפלגות הקואליציה. אבל הם לא מצביעים לנו, לעמדות שלנו ושלהם, בין השאר בגלל הריבים וההתעסקות הפנימית האינסופית, חוסר הנאמנות ההדדי והעובדה שאנחנו משדרים לציבור שאנחנו עוסקים רק בפוליטיקה".

לסיכום כתב: "את התרבות הזאת לא הצלחתי לשנות כיו"ר ובוודאי שלא אצליח כחבר כנסת מן השורה. ובלי לשנות את התרבות הזאת אי אפשר להצליח".

ח"כ אבי גבאי הצהיר על פרישתו מהחיים הפוליטיים: "לכן החלטתי ללכת עם הלב והאמת שלי ולא עם האינטרס הקר ולהסיר את עצמי מהרשימה לכנסת הבאה, בין אם מדובר בהקפאת הרשימה ובין אם יוחלט על פריימריס לחברי הרשימה".

לגבי היום שאחרי כתב היו"ר הפורש: "אין לי תכניות קדימה. לא יודע איך ומה אעשה עבור הציבור אבל המחויבות שלי נותרה בעינה". לסיום הודה גבאי לשותפיו וכתב: "אני שב ומודה לכם, לאלפי אנשים נפלאים שחברים במפלגה, עשו ועושים רבות למען הציבור והמפלגה. הלב שלכם במקום הנכון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חחחח מעולה מקווה שימשיכו כך כל חברי השמאל?

יכולת להיות שר האוצר טיפש חחח

בעל המופת ורוח הקודש
כבר אמר לגבאי בזמנו כשנכנס להעבודה
'למה העבודה קשה שם'

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture