צילומים: פלאש 90

בן גביר הודיע לפרץ על פירוק השותפות: "נערכים להתמודד במסגרת חלופית"

מפלגת 'עוצמה יהודית' הודיעה לראשי 'הבית היהודי' כי היא עוזבת את איחוד מפלגות הימין ונערכת להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת חלופית. הסיבה המרכזית: סירובם של השרים פרץ וסמוטריץ' להתפטר מהכנסת כדי שבן גביר ייכנס

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

איתמר בן גביר יו"ר 'עוצמה יהודית' הודיע הבוקר (שלישי) לראשי 'הבית היהודי' כי רשימתו עוזבת את איחוד מפלגות הימין ונערכת להתמודד בבחירות הקרובות במסגרת חלופית. הסיבה המרכזית ש'עוצמה יהודית' עוזבת את האיחוד, סירובם של השרים פרץ וסמוטריץ' להתפטר מהכנסת כדי שבן גביר יוכל להיכנס ולשמש כח״כ, והמגעים המדשדשים סביב סיכום מחודש בין המפלגות לקראת הבחירות.

במכתב שנשלח מטעם עוצמה יהודית ליו"ר איחוד מפלגות הימין השר רפי פרץ, נכתב: "לצערנו במהלך כל החודשים האחרונים לא זכינו ליחס הוגן וההתנהלות שלך ושל גורמים בבית היהודי הייתה כמי שמשתמשים וזורקים את עוצמה יהודית. כפי שאתה יודע היטב, וכפי שהכרזת בעצמך בשידור, החיבור בינינו הביא לניצחון בבחירות שאלמלא התנהלות ליברמן היה מאפשר הקמת ממשלת ימין".

לאחר שמציינים את מינוים של פרץ ובצלאל סמוטריץ' לשרים, בעוצמה יהודית הזכירו: "חרף כל אלה, וחרף העובדה שיותר משבעים אלף מצביעים של עוצמה יהודית הצביעו לאיחוד מפלגות הימין, לאורך כל החודשים האחרונים, לצערנו, ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה. בתחילה היו גורמים שהודיעו כי לא יקיימו את החוק הנורווגי ויפרו את ההסכם (רק כדי שאתה תוכל ללמוד להיות חבר כנסת…). לאחר מכן עדכנו אותם גורמים כי "יואילו בטובם" לקיים את החוק, אך כספי המפלגה של עוצמה יהודית יישללו לטובת הבית היהודי – צעד שמעבר להיותו בלתי חוקי, גם אינו מוסרי בעליל".

אנשי עוצמה הוסיפו: "כאשר נקבע שיש בחירות, התחלתם בתדרוכים נגד עוצמה יהודית, וזאת כנראה כדי "להוריד את המחיר" של עוצמה. כל יום שמענו תדרוך אחר והשמצה אחרת, ואם לא די באלה, אפילו סירבתם לשבת ביחד ולבחון אפשרות איך לקיים את ההבטחות שלכם, אף לאחר שאתה כבר נבחרת לשר. כך לא מתנהגים עם שותפים, כך לא אומרים תודה, וכשר חינוך אתה יודע שההגדרה המדוייקת להתנהלות זו היא כפיות טובה".

המכתב נחתם בהצהרת אנשי עוצמה לפיה השותפות עם הבית היהודי מפסיקה: "כפי שאתה יודע, שכבנו על הגדר למען החיבור, נדחקנו למקומות לא ריאליים וקיבלנו הרבה פחות ממה שמגיע לנו וחרף כל אלה, עשינו זאת בשל האחריות הציבורית, אך כנראה שהאצילות שלנו הביאה אצלכם לפרשנות שגויה לפיה ניתן להמשיך לדרוך על עוצמה יהודית. בנסיבות אלה לא נוכל לשמש עוד כמקפצה עבור הבית היהודי, ואנו פועלים למען חיבורים אחרים שיחזקו את הכוח של הימין בבחירות הקרובות".

מהאיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "אמש אישרר מרכז המפלגה את ההסכם הקיים בין האיחוד הלאומי, לבית היהודי ועצמה יהודית. אנו קוראים ומפצירים בשותפות שלנו לעשות כך גם הן עוד היום. אין לנו את הפריווילגיה להגיע שוב למלחמות מיותרות בתוך מחנה הימין. האיחוד הלאומי ימשיך לעשות הכל כדי להביא לריצה משותפת של מפלגות הציונות הדתית והימין האמיתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה דעתכם על ריצה משותפת של בנט עם עוצמה יהודית לדעתי זה יכול להיות רעיון טוב אבל רק שח"ו ושלום לא יתאחדו עם פייגלין

פרץ, זה ברור, הוא רב צבאי ומותר לו ללכת שלא לפי הכללים ושלא לפי ההלכה. סמוטריץ'? נער צעיר (אגב, בן כמה הוא?), פוליטיקאי יותר מדאי….

כן ל"לא"…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture