צילום: פלאש 90

גנץ בעוטף עזה: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס – אין הרתעה"

יו"ר כחול לבן ביקר במוקדי השרפות בעוטף עזה ותקף בחריפות את נתניהו: "חמאס מכתיב את הדברים, אין הרתעה". לדבריו: "צריך לגרום לכך שבצד השני יהיה יותר שחור". משעות הבוקר ארבע מוקדי אש כתוצאה מבלוני תבערה ומטען נפץ שנוטרל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן, חבר הכנסת בני גנץ הגיע היום (שישי) לשדות שנשרפו בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מעזה ומתח ביקורת חריפה על ראש בנימין נתניהו על רקע הסכם הרגיעה שנחתם עם חמאס. "ההסכם שחתמו עליו הלילה שוב מוכיח שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתניהו. ככה לא מייצרים הרתעה".

גנץ האשים את נתניהו ואמר: "אני נמצא פה עכשיו בעוטף עזה ואני יכול לראות שנתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס וכל פעם מחדש מגיעים עוד בלונים ועוד שרפות", לדבריו: "אנחנו מאבדים את ההרתעה. צריך לייצר הרתעה באמצעות תקיפות חזקות. חייבת להיות תגובה חזקה. כשאין תגובה חזקה אין הרתעה. וכשאין הרתעה, אין רגיעה".

יו"ר כחול לבן תקף בחריפות את ראש הממשלה וטען כי לנתניהו לא אכפת מתושבי העוטף "מבחינתו אם הוא בסדר, שכל השאר יישרף". עוד הוסיף גנץ כי "צריך להמשיך לטפל בתושבי העוטף. צריך ממשלה שאכפת לה מהתושבים. בכחול לבן נקים ממשלה שתעבוד למען התושבים. השקט חייב לחזור, השחור חייב להיעלם והתקווה חייבת לפרוח, אצלנו כל הזמן ואפשר גם בצד השני".

רגיעה? ספר ממולכד נוטרל; ארבע שרפות בעוטף עזה

גנץ טען שישראל חייבת להחריף את התגובה על כל בלון מעזה, לרבות סיכולים ממוקדים ותקיפות עוצמתיות. "מה שצריך לעשות זה פשוט לא לקבל את זה כמובן מאליו, לא צריך לקבל באדישות את השדות השחורים. צריך לגרום שבצד השני יהיה יותר שחור. על כל הפרת ריבונות צריך להגיב בעוצמה כדי להשיג שקט. כשאין שקט, בצד שני אין שקט. בממשלתי, אם זה לא היה נפסק, זה היה נפסק בכוח. ששם יהיה יותר אש מכאן".

לדברי גנץ, רק אחרי שיהיה שקט בעוטף ניתן יהיה לקדם תהליך מדיני: "רק כשיש שקט אפשר לפעול באפיקים נוספים, לא הגיעו למצב שחמאס מבין שכשהוא עושה דברים כאלה הוא חוטף, וכשיש שקט ייצא מזה משהו טוב".

לגבי לחזרתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לחיים הפוליטיים, אמר גנץ: "אנחנו הפתרון היחידי במדינת ישראל. אנחנו האלטרנטיבה היחידה. הגענו להישג שאף אחד לא הגיע אליו בשנים האחרונות. אנחנו נוביל את הממשלה הבאה".

הסכם רגיעה מול עזה

גורם ישראלי אישר הבוקר כי הושג הסכם רגיעה בין ישראל לחמאס. הגורם הסביר כי ההסכם הגיע בהמשך לפניית האו"ם ומצרים לישראל, כדי שהאחרונה תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים ואת העברת הדלקים לעזה. חמאס התחייב בתמורה על הפסקת האלימות נגד ישראל. עם זאת, הגורם הבהיר כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהתחייבות – ישראל תחזיר את הסנקציות.

מוקדם יותר הבוקר אישרו גורמים ביחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים העברת ארבע מיכליות סולר לתחנת הכוח בעזה דרך מעבר כרם שלום. כמו כן, חיל הים החזיר את מרחב הדיג ל-15 מייל ימיים אף שהבוקר התרחשו באזור שתי תקריות במהלכן נאלצו הלוחמים לירות לעבר פלסטינים שחרגו מהאזור המותר.

מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד תקף את הסכם הרגיעה עם החמאס ואמר כי "בפעם המי יודע כמה נחתם הסכם רגיעה עם החמאס. ההסכם הזה שווה כמו קודמיו, כלום. כמה ימי שקט וחזרה לשיגרה. חמאס מחזיק ושולט משני צידי הגדר, מצד אחד את האוכלוסייה האזרחית בעזה ומצד שני את ישובי עוטף עזה. ברצותו מבעיר את השטח וברצותו חותם על רגיעה. ממשלת ישראל איבדה כל עניין בתושבי העוטף".

למרות הדיווחים על הסכם רגיעה שהושג בין ישראל וחמאס, גם הבוקר נמשכת האש בעוטף עזה, ארבעה מוקדי שרפות דווחו מהבוקר שנגרמו מבלוני תבערה. הבוקר דווח על שרפה בשטחי המרעה של אחד מקיבוצי המועצה האזורית שער הנגב ולאחר בדיקה התברר שהיא נגרמה כתוצאה מבלון תבערה. בהמשך דווח על מוקד אש נוסף בין אור הנר לשדרות ומוקד אחר ביער בארי, צוותי קק"ל וצה"ל פועלים בשטח לכיבוי הדליקות.

מוקדם יותר היום דווח כי צרור בלונים שאליו חובר מטען נפץ, נחת בשטח פתוח בתחום המועצה האזורית אשכול. לצרור הבלונים הגדול הוצמד מטען נפץ שהוחבא בתוך ספר עם כיתוב בעברית. חבלני משטרה זיהו כי הספר היה ממולכד, כשהמטרה ככל הנראה הייתה שהוא יתנתק מהבלונים ויראה כספר בעברית תמים למראה, ונטרלו אותו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ההרתעה איננה רק בגלל שגנץ הרמטכ"ל שיכנע את ביבי המדינאי שאסור לחסל את החמאס וצריך כל הזמן להבליג – כך נשמע מישיבות הקבינט דאז.
בני גנץ הוא האחרון שמרתיע את החמאס… אפילו את אישתו לא מרתיע מלהפריע לחיילי צה"ל להרגיש כמו צבא נורמלי שנלחם באויביו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture