תלמידי ישיבה לצעירים 'בית מרדכי' זוועהיל הוכתרו בתואר 'חתני ההלכה'

התרגשות רבה והרגשת התעלות בקרב תלמידי ורבני ישיבה לצעירים מצוינים 'בית מרדכי' זוועהיל, בנשיאותו של כ"ק האדמו"ר שליט"א, כאשר התלמידים הנעלים זכו לקיים "הזורעים בדמעה ברינה יקצרו" לעמוד בכור המבחן אצל גדולי ישראל אשר הפליאו את ידיעותיהם.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישיבת 'בית מרדכי זוועהיל' קנתה לה שם טוב בכותל המזרח של עולם הישיבות, בזכות צוות הישיבה הרבנים הגאונים המשפעים מאוצרם במידה טובה בעיון ובבקיאות ברמה הגבוהה ובהישגים נפלאים. אך אין בית מדרש בלא חידוש, והחידוש של הזמן האחרון היה בהקמת מסגרת ייחודית – מפעל ללימוד ושינון ההלכה 'הליכות עולם', הפועל בסדרי הלכה, כאשר המטרה שסדר ההלכה יתפוס את מקומו הראוי כ'סדר חשוב' בעיני התלמידים, ושאכן התלמידים יעשו 'קניין בהלכה'.

את המשימה נטל על עצמו האברך הרב אליעזר דוד פרוש שליט"א, כאשר ביעוץ ובהכוונה גדול עומד על גביו הגאון רבי משה ברנסדופר שליט"א אב"ד, ומח"ס היכל הוראה שאף פתח ומסר את השיעור הראשון ובדבריו הדגיש את חובת לימוד הלכות תפילה, וציטט את דברי הגמ' (ברכות ו:) מאי (תהלים יב, ט) כרום זלות לבני אדם אלו דברים שעומדים ברומו של עולם ובני אדם מזלזלין בהן ופירש"י כגון תפלה שעולה למעלה: ובהמשך דבריו הוסיף שבס"ד הבחורים שיעמדו בכור המבחן על כל הלכות תפילה יקבלו תעודת הוראה על הלכות אלו. ואכן הבחורים השקיעו במשך כל זמן חורף בלימוד וחזרות ובפרט בשעות הפנאי ללימוד ההלכה אליבא דהילכתא. כאשר מפעם לפעם רבנים ידועי שם מסרו בישיבה שיעורים בהלכות שנלמדו.

השבוע זכו התלמידים להגיע לשלב של 'ברינה יקצרו' כאשר הם עמדו בהצלחה גדולה בכור המבחן וענו בבהירות ובבקיאות עצומה על למעלה מ200 שאלות במבחן המסכם את כל הלכות תפילה. לאחר המבחן בין כותלי הישיבה יצאו הבחורים יחד עם משגיח הישיבה הרה"ג ר' אברהם דייטש שליט"א, והעומד ומנווט את 'מפעל הליכות עולם' הרב אליעזר דוד פרוש שליט"א. להיבחן בבית ההוראה הידוע בשכונת בית ישראל בירושלים של הגאון רבי משה ברנסדופר שליט"א אב"ד בית ההוראה. לאחר המבחן הודיע הגאון רבי משה ברנסדופר שליט"א שיכין תעודות מיוחדות לבחורים שעמדו בכור המבחן, וכאות הוקרה מיוחדת ריגש את תלמידי הישיבה, כאשר במעמדם התקשר לכ"ק מרן האדמו"ר שליט"א להביע את התרגשותו הרבה לחזות את ידיעתם הנפלאה ואת היראת שמים החופפת על פניהם,

כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א הביע קורת רוח מרובה מהעמל והיגיעה וההצלחה של תלמידי הישיבה בלימוד ההלכה ובפרט שרוב בלימוד היה בזמן הפנוי של הבחורים.

כמו כן עמדו בכור המבחן אצל הגאון הגדול רבי נפתלי נוסבוים שליט"א מחשובי הדיינים בעולם התורה. אשר הגיע במיוחד למשכן קדשו של הרה"ק רבי שלמקה מזוועהיל זצוק"ל זי"ע ובחן שם את חתני ההלכה כשעה ארוכה, בגמר המבחן פנה בהתרגשות לראש הישיבה הגה"צ רבי שמואל דוד גולדמן שליט"א ואמר, 'נדיר לראות בחורי חמד בכזה בקיאות בכל הלכות תפילה ראויים הם לכל שבח', ואמר כי יכין מכתבי הוקרה לבחורים המצטיינים.

בחורי הישיבה והוריהם הביעו את הכרת הטוב העצומה שהם חשים להנהלת הישיבה הק' על היוזמה המבורכת שמעניקה לבחור את התחושה הנפלאה של להיות בקי בהלכה, שזה היסוד של כל יהודי, וודאי על כגון דא נאמר 'חנוך לנער על פי דרכו גם כי יזקין לא יסור ממנו'.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture