Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "מחוייבים להחזיר את השבויים – לא יכול לפרט מה אנחנו עושים"

ראש הממשלה התייחס למאמצים להחזרת השבויים והנעדרים: "דבק בחובתי לראות את השיקול הכולל מתוקף חובתי". על המצב בדרום: "נערכים למבצע צבאי רחב היקף שינחית מכה על החמאס". משפחת גולדין: "אנחנו נמצאים מול החידלון של ראש הממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בטקס האזכרה לחללי מבצע 'צוק איתן' בהר הרצל, למאמצים להחזרת השבויים והנעדרים, "אנו מחוייבים להחזיר הביתה את אורון שאול והדר גולדין כמו גם את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. אינני יכול לפרט כאן את כל מה שאנחנו עושים אבל אנחנו עושים הרבה מאוד".

ראש הממשלה הוסיף והתחייב, "אני מרכין את הראש מול השכול והכאב ואני דבק בחובתי לראות את השיקול הכולל מתוקף חובתי כראש ממשלה". הוא גם הביא כהוכחה את השבת זכריה באומל ז"ל ואמר, "עשייתנו תקפה לגבי כל נעדרי צה"ל, וגם הוכחנו שאנו עומדים במילתנו כשהחזרנו ארצה את זכריה באומל ז"ל".

נתניהו התייחס עוד למצב בדרום ואמר כי, "אנו פועלים להשגת רגיעה, אבל אנו נערכים לצאת למערכה – למבצע צבאי רחב היקף שינחית מכה על החמאס והג’יהאד האיסלאמי. מכה צבאית שהם לא ספגו עד היום. אינני יכול לפרט, אבל השותפים להכנות הללו שיושבים פה יודעים היטב שאלה אינם דברים בעלמא. אנו רוצים רגיעה, אנו נערכים למערכה".

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום התייחס היום בראיון ל'כאן חדשות' למאמצים להחזרת השבויים המוחזקים ברצועת עזה ואמר שאין הפרדה בטיפול בין האזרחים לחיילים. "כשאנחנו מטפלים בסוגיית השבויים והנעדרים אין הפרדה בין אזרחים לחיילים, המחויבות של ישראל היא רבה מאוד", הסביר בלום.

הוא הוסיף שהתקבל קצה חוט בנוגע למצבם של אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. "יש פה צוות שפועל סביב השעון עם השב"כ, אגף המודיעין והמוסד. יש קצוות חוט שנתנו לנו אינדיקציה למצבם של האזרחים. יש פער בין תפיסת המציאות של חמאס, שהם אלה שאוחזים בשבויים והנעדרים, לבין מה שקורה". לדבריו, "חמאס חי בלה לה לנד. סינוואר חושב שיהיו תשלומים דומים לעסקת שליט או פרומיל ממה שהיה".

הוא פירט על מאמצי המשא ומתן ואמר כי "מתנהלים צירי משא ומתן עם כמה מדינות בראשות מצרים. אנחנו מדברים עם החמאס באופן עקיף. זה ארגון טרור וככזה אנחנו לא מדברים איתו ישירות. לא תהיה הסדרה ממשית לעזה, אלא חמצן בלבד, ללא החזרת השבויים והנעדרים שלנו. המחויבות של ישראל בנושא היא עצומה".

פרופ׳ שמחה גולדין תקף היום את נתניהו, "חמש שנים עברו מאז צוק איתן, אבל צוק איתן לא הסתיים כי שני חיילים נשארו בעזה. נתניהו לא עושה את מה שצריך כדי להחזיר את החיילים, אורון והדר לא נמצאים בסדר העדיפויות שלו. החיילים והאזרחים צריכים להיות לפני כל פתרון ולפני שבונים ומשקמים בעזה. זאת הייתה הבטחתו בחודש הראשון אחרי שהדר נהרג ולא נניח לו״.

גולדין קיים טקס אלטרנטיבי לטקס בו השתתף נתניהו ואמר כי, "אני מאוד מאוד מעריך את הנשיא והרמטכ"ל, הם יודעים את זה. כל זמן שאנחנו נמצאים מול החידלון של ראש הממשלה אני לא יכול להשתתף בטקס הממלכתי הזה". לדבריו, "לא במקרה שלח היום ראש הממשלה את מתאם השבויים והנעדרים לבצע עבורו עבודות דוברות. מתאם השבויים והנעדרים הפך את עצמו למתאם התקשורת של ראש הממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture