עו"ד אופיר כהן. צילום: גיא קרן

המדינה לבג"ץ: אי מינוי מנכ"ל למשרד המשפטים – "פגיעה בתפקוד הממשלה"

המדינה הגישה את עמדתה לבג"ץ בעניין מינוי מנכ"ל משרד המשפטים לפיה ההליך עולה בקנה אחד עם הנחיית היועמ"ש ועל כן יש לדחות את העתירה ולבטל את צו הביניים. "הגבלת פעולות הממשלה לאורך זמן רב, פגיעה בתפקוד המערכות הממשלתיות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המדינה הגישה היום (חמישי) את עמדתה לבג"ץ בעניין מינוי מנכ"ל למשרד המשפטים. לפיה, אין למנוע את קידום הליך מינויו של אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן, אשר מועמדותו אושרה פה אחד על-ידי ועדת המינויים ויש לאפשר לממשלה להידרש לשאלת המינוי. זאת, לאחר שנושא המינוי ועיתויו נבחנו בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה על-ידי ועדת החריגים המייעצת לנציב שירות המדינה, והנציב קיבל את המלצתה כי אין מניעה בהתחשב במכלול הנסיבות להיענות לבקשת השר.

המדינה הדגישה כי עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא שלא קיימת מניעה משפטית בקידום הליך המינוי במהלך תקופת הבחירות. בהודעה מטעם משרד המשפטים נכתב כי הנחיית היועמ"ש העוסקת במינויים בתקופת בחירות אינה קובעת עקרון מוחלט, אלא קובעת כלל, ולצדו מסדירה את האפשרות לבחינת מקרים חריגים לכלל זה על-ידי נציב שירות המדינה, שהוא הגורם המקצועי הבכיר ביותר האמון על מינויים בשירות המדינה.

מכה לאוחנה: בג"ץ הקפיא מינויו של אופיר כהן למנכ"ל משרד המשפטים

בעניינו של אופיר כהן, נבחן העניין באופן מקיף ויסודי על-ידי נציב שירות המדינה, באמצעות ועדת החריגים, שהיא ועדה מקצועית הכוללת נציגים מנציבות שירות המדינה וממשרד המשפטים, ונמצא כי ניתן להיעתר לבקשת השר. נציב שירות המדינה אימץ את המלצתה של ועדת החריגים לאחר שנועץ גם ביועץ המשפטי לממשלה.

עוד מציינים המשיבים כי אנו מצויים סיטואציה החריגה שבה מערכת הבחירות לכנסת ה-21 לא הובילה להקמת ממשלה חדשה, והכנסת החליטה על פיזורה ועל הקדמת הבחירות לכנסת ה-22, מצויים אנו לכאורה במצב שבו הממשלה נדרשה ועודנה נדרשת לפעול תחת המגבלות של תקופת בחירות במשך חודשים ארוכים ולמעשה במשך שתי תקופות בחירות ברצף אשר תחילתן ביום 24 בדצמבר 2018.

מצב זה, הגוזר הגבלה על פעולות הממשלה לאורך זמן רב יחסית, עלול להביא לפגיעה בתפקוד המערכות הממשלתיות, ועל כן הבהיר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-חוקתי), על דעת היועץ המשפטי לממשלה, כי נתון זה עשוי להביא לגמישות רבה יותר במקרים המתאימים.

"גם אם בתקופת הבחירות מתחם שיקול הדעת מצטמצם וחלות עליו הגבלות", טוענת המדינה כי "יש לתת משקל לכך שמלכתחילה מדובר במינוי אשר מתחם שיקול הדעת של הגורם הממנה הוא רחב עד מאד – לא רק בשלב המינוי, אלא גם בתמונת המראה של ההחלטה להעביר מנכ"ל מתפקידו". מעבר לכל, הואיל ומדובר במשרת אמון, אף במסגרת הביקורת השיפוטית יש לתת משקל נכבד לשאלת יחסי האמון בין השר לבין המנהל הכללי של משרדו.

בתשובת המדינה אף הובהר כי עמדתה של מנכ"לית משרד המשפטים היוצאת היא כי בנסיבות שנוצרו ולנוכח עמדתו של שר המשפטים אשר גילה דעתו כי הוא מעוניין בסיום כהונתה, מדובר כעת בעניין בלתי הפיך והיא אינה מעוניינת ואינה יכולה להמשיך בתפקידה, והיא אף מבקשת לסיימו בהקדם האפשרי.

הואיל ולא ניתן לחייב את הגב' פלמור להמשיך בתפקידה, אין כל עילה להמשך בירור העתירה ככל שהיא נוגעת לסעד זה, המהווה עניין תיאורטי. כאמור, עמדת המדינה היא כי אין מניעה להבאת מינויו של אל"מ (במיל') עו"ד אופיר כהן לאישור הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture