צילום: פלאש 90

שוויון בין המפלגות הגדולות; עוצמה יהודית מתקרבת לאחוז החסימה

שני סקרים מתפרסמים הערב מהם עולה כי עדיין לא ברור איך תקום ממשלה לאחר הבחירות. בשני הסקרים קיימת התחזקות קלה למפלגות הגדולות, ושניהם שווים גם במספר המנדטים. וגם האם הציבור חושב שנתניהו צעק על קרא רק כדי לקבל סיקור אוהד?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד 12 ימים יתקיימו הבחירות בישראל, ונראה כי מפת המנדטים לפי שני סקרים שמתפרסמים הערב (חמישי) נשארת יציבה כך שעדיין לא ברור איך תקום ממשלה לאחר הבחירות. בשני הסקרים שמתפרסמים ב'חדשות 13' וב'חדשות 12'. קיימת התחזקות קלה למפלגות הגדולות. תופעת התחזקות זו, אופיינית ערב בחירות, כשבוחרים רבים מחליטים ללכת למפלגות הגדולות. כך, לפי שני הסקרים כחול לבן מצמצמת את הפער ביחס לליכוד. כך שלפי שניהם גם כחול לבן וגם הליכוד מקבלות 32 מנדטים.

מלבד שתי המפלגות הגדולות, עולה מסקר 'חדשות 13', שערך הפרופסור קמיל פוקס – כי המפלגה השלישית בגודלה תהיה ישראל ביתנו עם 11 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים, ימינה 10, יהדות התורה שומרת על כוחה ומקבלת 8 מושבים, ש"ס יורדת בשני מנדטים ומקבלת לפי הסקר 6 מושבים, המחנה הדמוקרטי גם 6 והעבודה-גשר 5. עוצמה יהודית עדיין לא עוברת את אחוז החסימה, אך מתקרבת אליו, לפי סוקר 'חדשות 13', פרופסור קמיל פוקס, זהו הסקר השני ברציפות שבו עוצמה יהודית קרובה מאוד לאחוז החסימה, דבר משמעותי ביותר מבחינה סטטיסטית. האמירה לפיה אין למפלגה כל סיכוי לעבור את אחוז החסימה – לא מדויקת.

לפי מפת הגושים, גוש הימין מוביל עם 56 מנדטים וגוש השמאל-מרכז עם הערבים מקבל 53 מנדטים. זאת, ללא מפלגת ישראל ביתנו שכאמור קיבלה 11 מנדטים.

בנוסף בדק הסקר את רמת ההתאמה לראשות הממשלה מבין הטוענים לכתר. מהסקר עולה כי בשבועות האחרונים חלה ירידה בתמיכה הציבורית בראש הממשלה נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. כך ש-39% מהמשיבים אמרו כי נתניהו מתאים יותר מכחול לבן לראשות הממשלה, ירידה של 4% לעומת הסקר הקודם שפורסם ב'וואלה', בו קיבל נתניהו 43% תמיכה בשאלה הזו. בני גנץ מהצד השני נותר יציב עם 30% תמיכה.

הסקר גם בדק לפי גושים כמה תומכים המצביעים במועמדים שלהם. בקרב מצביעי ימין, נתניהו ממשיך ליהנות מתמיכה גדולה יותר מגנץ באופן משמעותי – עם 65% התאמה לעומת 5% של גנץ ואילו בקרב מצביעי מרכז-שמאל גנץ זוכה ל-54% תמיכה ונתניהו ב-7% בלבד. עם זאת, בתוך מחנה השמאל, יש הרבה יותר אנשים שלא מרוצים לא מנתניהו ולא מגנץ: בעוד שבקרב מצביעי ימין רק 11% השיבו שאף אחד מהם מתאים לראשות הממשלה, 27% ממי שמגדיר עצמו כמצביע מרכז-שמאל אמרו שלא נתניהו ולא גנץ מתאימים לדעתם לתפקיד.

בסקר נבדק שאלת יחסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות חשיפת הערוץ הקלטות בהם נשמע נתניהו מתערב במשרד התקשורת. לשאלה – האם לדעתך התערבותו של ראש הממשלה בשוק התקשורת נעשתה כדי להביא לידי ביטוי עמדות של הימין הישראלי, שלא באות מספיק לידי ביטוי או לטובת סיקור חיובי אישי? השיבו 28% מהנשאלים כי לדעתם ההתערבות נעשתה כדי להביא ביטוי עמדות של הימין הישראלי שלא באות מספיק לידי ביטוי, ו-27% השיבו כי לדעתם ההתערבות נעשתה לטובת סיקור חיובי אישי. 24% השיבו כי אינם יודעים ו-21% כי לדעתם ההתערבות נעשתה גם כדי להביא ביטוי עמדות ימין שלא באות מספיק לידי ביטוי וגם וטובת סיקור חיובי אישי.

הסקר נערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, וכלל 759 נשאלים, מהם 608 מהאוכלוסייה היהודית ו-151 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, והתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת "סטט-נט" בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.8%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות

כאמור, סקר נוסף שמתפרסם הערב, נערך על ידי ומכון "מדגם" בראשות מנו גבע עבור 'חדשות 12', מעלה גם הוא שוויון בין הליכוד לכחול לבן בצמרת עם 32 מושבים כל אחת, המפלגה השלישית בגודלה לפי הסקר היא הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים. ימינה נחלשת ל-9 מנדטים ועם מספר זהה של מושבים בכנסת הבאה גם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. יהדות התורה מקבלת 8 מושבים גם לפי סקר זה, ש"ס 7, המחנה הדמוקרטי זוכה ב-7 מנדטים ומפלגת העבודה-גשר מקבלת 6 מנדטים.

מפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה לפי הסקר ומקבלת 2.5% מקולות הבוחרים. במפלגה מצהירים שירוצו עד הסוף.

תמונת הגושים זהה: רוב לגוש הימין-חרדים, אך עדיין ללא יכולת להרכיב ממשלה. גוש הימין 41 מנדטים, ואם מוסיפים את החרדים – לגוש יש 56 מנדטים. גוש המרכז-שמאל 45 מנדטים, ואם מוסיפים את הרשימה משותפת – יש לגוש 55 מנדטים. כך למעשה ממשיך יו"ר ישראל ביתנו ליברמן, עם 9 המנדטים שלו, לקבוע על מי יוטל להרכיב את הממשלה הבאה.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו עדיין מוביל בפער גדול על יו"ר כחול לבן, בני גנץ – אלא שהפער בין השניים הצטמצם בהשוואה לסקר הקודם שערך הערוץ. נתניהו זוכה ל-41% התאמה לתפקיד (לעומת 43% בסקר הקודם), וגנץ זוכה ל-31% התאמה (עלייה של 2% מהסקר הקודם).

הסקר נערך כאמור עבור 'חדשות 12'. עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע. מועד איסוף הנתונים: 4-9-2019 בשעה 13:00 עד 5-9-2019 בשעה 14:00. אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. מספר המשיבים בפועל: 508. מספר המתבקשים להשתתף: 3,321. טעות הדגימה המירבית: 4.4%+. שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות. שיטת הדגימה: דגימת שכבות. אופן ביצוע הסקר: טלפוני + אינטרנטי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יכול להיות נס גדול או אסון גדול

הכול דיבורים כולו כל אם.פאדי

כיון שליברמן כבר הוכיח המעשיות שהוא כיום איש שמאל התומך בגנץ השמאלי קיצוני וחבר נסיון וכשרון מנהיגותי מדיני וכלכלי יש לשמאל כבר 65 מנדטים ורק הם יכולים להקים ממשלה ללא ימין ולא דתיים.ולכן חובה להתפלל ולהצביע רק למפלגה דתית דודאי עוברת את אחוז החסימה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture