היסטוריה או ספין? בנט וגנץ תוקפים מימין, פרץ וברק משמאל

במערכת הפוליטית מגיבים להצהרת ראש הממשלה כי בכוונתו להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן וים המלח מיד לאחר הבחירות. כחול לבן: "הספינים של נתניהו על אזרחי ישראל יסתיימו ב17.9". יו"ר הרשימה המשותפת: "זה לא רק ספין בחירות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במערכת הפוליטית מגיבים להצהרת ראש הממשלה כי בכוונתו להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן וים המלח מיד לאחר הבחירות, בליכוד מדברים על ההצהרה במונחים היסטוריים, במפלגות שמימין לליכוד מתייחסים להצהרה כ"ספין", בעוד בשמאל טוענים כי החלת הריבונות באופן הזה, תביא לנזק עצום לישראל.

במפלגת 'ימינה' הגדירו את הודעת ראש הממשלה כ"ספין" ומסרו כי, "נתניהו הסביר הערב מדוע חייבים להצביע ימינה ולא לליכוד. בגלל תכנית ביבי-טראמפ שמאפשרת החלת ריבונות אך ורק על היישובים היהודים בלבד ביו״ש תוך הפקרת המרחבים שסביבם. כך מזמין נתניהו את גנץ לממשלה. רק ימינה גדולה וחזקה תוודא ששטחי C לא יופקרו".

נפתלי בנט הוסיף כי, "מברך על סדרת ההבטחות של נתניהו, אך אלו מילים בלבד. ניתן לבצע זאת מיד. אני קורא לראש הממשלה: העבר כבר מחר את 'חוק בקעת הירדן' בשלוש קריאות, במקום את חוק המצלמות. בגין עשה זאת. הוא לא הבטיח. הוא פשוט העביר חוק ביממה אחת, 14 לדצמבר 1981. בשלוש קריאות. לפני בחירות נתניהו הבטיח בנייה ב-E1 במעלה אדומים, אחרי בחירות זה לא קרה. לפני בחירות נתניהו הבטיח עונש מוות למחבלים, אחרי בחירות זה לא קרה. לפני בחירות נתניהו הבטיח חיסול חמאס, אחרי בחירות זה לא קרה".

מי שהצטרף גם כן לביקורת מימין, היו מפלגת כחול לבן, שמסרו כי, "תושבי בקעת הירדן אינם ניצבים בסרט תעמולה של נתניהו. כחול לבן הצהירה כי בקעת הירדן היא חלק ממדינת ישראל לעד. נתניהו הוא זה שרקם תכנית לוויתור על בקעת הירדן ב2014. אנו שמחים שנתניהו התעשת ואימץ את תכנית כחול לבן להכרה בבקעת הירדן. היחסים של מדינת ישראל וארה"ב מבוססים על אינטרסים וערכים משותפים והם חזקים מכל ראש ממשלה. הספינים של נתניהו על אזרחי ישראל יסתיימו ב17.9".

יו"ר כחול לבן אמר, "אחרי 10 שנים, שמח שנתניהו נזכר שגם הבקעה היא חבל ארץ חשוב. אין לי ספק שגם ההבטחה הזו תסתיים בלא כלום, כי אין כלום. נתניהו הפעיל צבע אדום בשביל ספין שכל מטרתו להסיח את הדעת מילדי הדרום שישנים במקלטים. בעוד שבוע נחליף את הספינים במעשים". עמיתו לפיד הוסיף כי, "13 שנה נתניהו ראש ממשלה ומי הפריע לו להחיל ריבונות בבקעת הירדן? זה תעלול בחירות וזה אפילו לא תעלול מוצלח במיוחד כי השקר כל כך שקוף. הוא לא רוצה לספח שטחים, הוא רוצה לספח קולות מסמוטריץ'".

"פוגע בביטחון המדינה"

מנגד, בשמאל הגיבוי מהכיוון השני כמובן. המחנה הדמוקרטי מסרו בתגובה: "כל מהלך חד צדדי של סיפוח פוגע בביטחון המדינה ומונע את חידוש המו"מ להסדר. מוזר שחשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים נזכר במהלך כל כך דרמטי פחות משבוע לפני הבחירות. נתניהו שוב מספסר בדברים רציניים על מזבח הישרדות אישי. כמו כל הבטחה ריקה של נתניהו היא נאמרת תחת אזהרה."

יו״ר העבודה גשר ח״כ עמיר פרץ אמר על הצהרת ראש הממשלה כי "אנחנו מחכים ליום שבו ביבי יעשה ספין בנושא מצב החירום החברתי ביוקר המחיה. אנחנו מציעים להחיל את הריבונות על מעמד הבניים הקורס ועל מאות אלפי ילדים מתחת לקו העוני. ביבי אחוז פחד להפסיד בבחירות כי הוא יודע שבני בגין היה הסמפטום לעזיבת עשרות אלפי מצבעי ליכוד בשבועות האחרונים אל העבודה גשר. ביבי רואה את עצמו. אנחנו רואים בני אדם לפני הכל".

אהוד ברק אמר הערב כי, "סיפוח ביו״ש והבקעה – בכפוף לשימוע (קרדיט לאמנון אברמוביץ׳).‬ צפיתי בהכרזה של נתניהו. זו תגובתי:‬ ‫ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות. אין לו מנדט ציבורי ומוסרי לקבוע דברים כל כך גורליים במדינת ישראל.‬ ‫קיים חשש שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו ולא על פי האינטרס הלאומי. כך אמר, בצדק, נתניהו עצמו. בזמנו, על אולמרט".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה: "זה לא רק ספין בחירות. חזון האפרטהייד של הימין מורכב משני מהלכים מקבילים – מחיקת מעמדם האזרחי של הערבים בישראל וסיפוח השטחים. הם לא רוצים להפוך את הגדה המערבית לחלק ממדינת ישראל, הם רוצים להפוך את מדינת ישראל לשלוחה של הגדה המערבית. מציאות בה מיעוט של אזרחים יהודים ששולטים ברוב של נתינים פלסטינים נטולי זכויות".

הצהרה היסטורית

בימין כמובן בירכו בלי כל ביקורת, שר החוץ ישראל כ״ץ מסר כי,"אני מברך את רה״מ בנימין נתניהו על ההתחייבות שנתן הערב, להחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן-גבול הבטחון המזרחי של מדינת ישראל-מיד לאחר הרכבת הממשלה הבאה. אני משוכנע שהממשל האמריקאי, הידידותי לישראל מאז ומעולם, תומך ויתמוך במהלך, וזאת בהמשך להכרה בירושלים כבירת ישראל ובריבונות הישראלית ברמת הגולן. כעת ידרש הבוחר הישראלי לבחור בין מי שמבצר וממגן את גבולות הבטחון של מדינת ישראל, לבין מי שתומך במסירת שטחים ובעקירת מאות אלפי יהודים מבתיהם ואדמתם.״

שר הכלכלה והתעשייה וחבר הקבינט המדיני-בטחוני אלי כהן: "הצהרת ראש הממשלה על הכוונה להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וביהודה ושומרון היא מתבקשת. חבלי הארץ הללו הם חגורת הבטיחות וחומת המגן של מרכז הארץ וירושלים בירתנו הנצחית. לפני 4,000 שנה פסעו אבותינו בחבלי הארץ הללו אותם שחררנו לפני 52 שנים. הגיע הזמן להשלים את המלאכה ולתת את החותמת האחרונה על השבת בקעת הירדן ויהודה ושומרון לחיק העם היהודי באופן רשמי – גם כדי להעביר מסר לאויבנו: זו הארץ שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתפלאה אני עליכם שמכל התגובות אתם שמים בכותרת את דבריה של אשת השמאל הקיצוני זנדברג.
ע"י סיפוח הוא מוכר את ישראל? להיפך זה מעגן את זכותנו היסודית על ארץ ישראל עדי נזכה לקבל את כל הארץ המובטחת לנו ע"י הקב"ה

גנץ ופרץ ויהיר וכל ההזויים והאומללים מקוששי הקולות של הערבים ושונאי החרדים שבו בשקט אנו לא רוצים אתכם בחיינו . אתם לא חלק מאיתנו אם אתם שונאים את אחיכם החרדים ואת מי שברא אותנו ואתכם . אתם עוכרי ישראל לעולם לא תמשלו . אלא מלך המשיח ימלוך ויעיף אתכם לעזה . אמן

ברק חחחחחחחח אולי ברחחחחח חחחחחח הזוי מטורלל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture