הם צוחקים, אנחנו נשלם את המחיר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"געוואלד": ניצחנו בקרב, הפסדנו במלחמה / שמואל בן צבי

היום שאחרי: המפלגות החרדיות הגיעו להישג המעיד על קידוש ה' עצום, אבל אנחנו נמצא את עצמנו בסבב מתיש של הרכבת קואליציה שעלול להסתיים בסיבוב שלישי, או ממשלת שמד נוסח לפיד של 2013 • או שאולי בכל זאת מישהו יציל את המצב?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אתמול בעשר בלילה הייתי אופטימי, כבר התרגלנו למדגמים מנותקים מהמציאות, הייתי בטוח שעד לשעה זו התמונה תתהפך, כמו בכל מערכת הבחירות. אך כנראה שגם שעון מקולקל צודק פעם ביום, והצדק הזה עשוי לעלות לנו בארבע שנים כואבות, לעולם התורה, לציבור החרדי, לתלמודי התורה, לשבת, לכל דבר שבקדושה. אבל אפילו אם חרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים.

המפלגות החרדיות באופן נקודתי הגיעו להישג מדהים, על פי המסתמן יהדות התורה שומרת על כוחה, ש"ס עולה במנדט, אולי גם יהדות התורה תעלה לתשעה וש"ס לעשרה מנדטים. ההתחזקות של המפלגות החרדיות, למרות העלייה באחוז ההצבעה, מלמד על צמיחה במספר המצביעים, המעיד על קידוש ה' עצום, ש"ס חצתה את רף ה-300 אלף מצביעים, יהדות התורה תגיע לסביבות ה-270 אלף מצביעים.

את ההישגים האלה צריך לזקוף בראש ובראשונה לזכותם של גדולי הדור של שתי המפלגות, יותר נכון שלושת המפלגות אם מתייחסים לדגל התורה ואגודת ישראל בנפרד. מרן שר התורה שחרש את הארץ, נשיא המועצת הגר"ש כהן שעורר את הציבור המסורתי ועצרות הסליחות, אפילו הצעד החריג של כ"ק האדמו"ר מבעלזא שהצביע לראשונה, מלמד על המצב הקשה.

גם לפוליטיקאים מגיע קרדיט. ליו"ר שס השר אריה דרעי שהתחרה עם נתניהו על קולות הציבור המסורתי ויש שיגידו שעשה קמפיין "געוואלד" יותר טוב ממנו. גם מאמציו לאחד את הציבור הספרדי הביאו עוד קולות למפלגה, נשאר רק לקוות שהשלום הזה יחזיק לאורך זמן, ושגם יושלם. ביהדות התורה ניתן לציין את מאיר פרוש שלא ישן לילות בכדי להביא מצביעים מבחוץ, וח"כ יצחק פינדרוס שנרתם לסייע לו.

אבל הפסידו בקרב

אחרי כל החגיגה הזאת, הבוקר הזה הוא לא באמת שמח, על פי המסתמן אין ממשלת ימין-חרדים ללא ליברמן, המשמעות היא שהממשלה שהייתה אמורה להיות פשוטה להרכבה ותוך ימים ספורים הייתה מושבעת ואחרי זה יוצאת למרתון של חקיקה: פסקת התגברות, חוק הגיוס, אולי גם חוק החסינות וסיפוח בקעת הירדן, לא תקום.

במקום זאת אנחנו נמצא את עצמנו בסבב מתיש של הרכבת קואליציה שעוד יכול להסתיים בבחירות שלישיות. בשורות הבאות ננסה לבדוק את התרחישים האפשריים להקמת ממשלה, החל מהסבירות יותר למגזר החרדי, ועד לממשלת שמד נוסח לפיד של 2013.

במקרה הטוב, עמיר פרץ או אולי רק אורלי לוי אבקסיס מצטרפים לממשלה, מה שכנראה ימנע את חקיקת פסקת ההתגברות וחוק החסינות, אבל תאפשר הקמת ממשלה. לאורלי לוי אבקסיס יש סיבה טובה לבצע מהלך כזה, מאחר והדבר "ידפוק" את ליברמן, שנוא נפשה.

התקווה האחרונה, תמר ניובר, פלאש 90

אפשרות נוספת היא שליברמן, כן אותו ליברמן, יהפוך את עורו אחרי שעלה לשמונה מנדטים ויצטרף לממשלה תמורת חבילת תופינים מפנקת, שאולי גם תכלול הבטחה לרוטציה. הוא אמנם טוען שהוא בעד ממשלת אחדות, אבל לליכוד וכחול לבן יש 62 מנדטים בלעדיו. בכל החודשים האחרונים התעקשו הפוליטיקאים החרדים להימנע מלפסול אותו, אולי בגלל זה?

התקווה האחרונה שיכולה להיות היא היפרדות של בני גנץ מיאיר לפיד, או עריקה של 2-3 חברי כנסת מהמפלגה, סיכוי קלוש מאחר וגם בפעם הקודמת הליכוד ניסה בכל כוחו לקדם מהלך שכזה, ונכשל. אגב, בנאומו אמש לא הזכיר גנץ את פסילת נתניהו או את צמד המילים "ממשלה חילונית".

מכאן נשארו רק תרחישי בלהות שכוללים את לפיד וליברמן, יחד או לחוד, בממשלת שמאל קיצונית או שוב ביחד עם הליכוד, והחרדים מיובשים באופוזיציה.

מי יקבל את המנדט אחרון

לפי התוצאות נכון לעכשיו, לא ברור מי יקבל ראשון את המנדט מהנשיא להרכבת הקואליציה, אבל אולי דווקא הפעם עדיף להיות שני, או שלישי.

לבני גנץ, גם אם יקבל את מלאכת הרכבת הממשלה, אין באמת סיכוי להרכיב ממשלה, חוץ אם יצליח להושיב את בל"ד יחד עם ליברמן. אבל אם נתניהו יקבל קודם את מלאכת הרכבת הממשלה, גנץ יסרב להצטרף אליו מתוך ידיעה שאם נתניהו ייכשל, הוא – גנץ – יקבל את המנדט, למרות שלכולנו ברור שייכשל.

אבל אם גנץ יקבל קודם את המנדט, לאחר שייכשל ברכבת בקואליציה והמנדט יעבור לנתניהו, גנץ כבר יסכים להצטרף לממשלתו, בטח תמורת הבטחה לרוטציה.

אם בכל זאת נתניהו יקבל ראשון את המנדט מהנשיא, במקרה והוא ייכשל במשימה, ככל הנראה בכיר בליכוד יהיה ראש הממשלה הבא. לאחר שנתניהו ייכשל, ככל הנראה גנץ יקבל את המנדט, לאחר שגם הוא ייכשל, ייערך סבב התייעצות נוסף אצל הנשיא, ואז אחד כמו יולי אדלשטיין לדוגמא, יכול לקבל את המנדט ומאחר ומעל ראשו לא מרחפים האשמות פליליות, כחול לבן תצטרף עליו בקלות, בטח תמורת הבטחה לרוטציה.

מחיר ההתאבדות

אחרי כל הדברים האלו, פתאום האופציה של בחירות שלישיות לא נשמעת מופרכת, אם כי היא אכן הזויה. כמו שאמרנו בהתחלה, אפילו חרב חדה מונחת על צוואר של אדם, אל יתייאש מן הרחמים.

לסיום, לא חושב שיש צורך להרחיב בעניין, אבל ברור הבוקר שאיתמר בן גביר הוא אדם חסר אחריות שבחר מתוך אגו וריב על מקומות לצאת למירוץ התאבדות שהימין והחרדים יישלמו עליו את המחיר, העיקר שהוא יצא "גבר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אם בן גביר לא היה מתמודד עדיין לא היה רוב לגוש

מי שבאמת אשם זה לא בן גביר אלא בנט שלכל אורך דרכו הפוליטית היה החייב שעל ידו התגלגלו כל החובות והצרות – ברית האחים, העריקה והכשלון וסירובו לקבל את עצמה יהודית זה הסיפור. נקווה שגם עכשיו לא יערוק באיזהו שלב לזרועות אחיו.

רק גאולה שלימה תציל את המצב!!!
להתפלל בכוונה בראש השנה "ותמלוך אתה הוא ה'
לבדך על כל מעשיך"

לא למחוק את האמת

למה בן גביר? למה לא לומר את האמת שבנט ה ב ו ג ד שאוהב רק את עצמו חסר אחריות? הבלגן של בחירות שניות בגלל חמור שרוצה לדפוק ביבי ולהיות ראש ממשלה, בנט הבוגד דפק את גוש הימין בזכות הימין החדש לא הוקמה ממשלת ימין ונשרפו קולות ולא מספיק הוא גם לא הכניס לאיחוד עם הבית היהודי(רק בשביל להכנס לכנסת לבד לא היה מצליח וכמובן על הגב של הבית היהודי,כן כן פעם שניה ועולי גם לא אחרונה דפוקים לא מתים …)את עוצמה יהודית בידיעה שהם ימשיכו עד הסוף ובצדק להרטות את גודלם האמיתי (פי 2 מהבית היהודי ואחוד לאומי ופי 4 מהימין החדש )והימין החדש את עוצמה יהודית. הבוגד אוהב רק את עצמו וידפוק את מי שצריך בשביל עצמו. תסתכלו על עברו רק בגידות בביבי בבית היהודי ו… בקרוב ירוץ לממשלת לפיד הרשע חברו מימים יממה הסרט לא נגמר יש המון הפתעות מבית הבוגד בבקשה לא לסנן כמו תמיד שמדברים על בנט שלילי

תמונה אמיתי של המצב
שלושת הרשעים שחברו נגד ביבי

בן גביר
עשה המוטל עליו אשריו ואשרי חלקו
ישנו ציבור גדול אחריו ונמשיך אתו
מי שבגדו זה פרץ סמוטריץ שר"י
מי שטעה זו אגודת ישראל שלא צירפה וכן שס שלא צירפה
הוא הלוחם החרדי האמיתי ביותר
וכל הלועז עליו מוטב שלא נולד

על זה נאמר: הניתוח הצליח אבל החולה מת!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture