צילום: הדס פרוש / פלאש 90

ממשלת אחדות? ריבלין זימן את נתניהו וגנץ לפגישה הערב

מצעד הממליצים בבית הנשיא הגיע לסופו. נתניהו מוביל על בני גנץ 54-55 והנשיא זימן את שניהם ללשכתו הערב. ליצמן תקף את לפיד: "הוא פגע אנושות בחרדים בממשלה שהיה חבר" וגפני הביע דאגה: "המדינה משותקת, לא רוצה להגיד מי גרם לזה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מצעד הממליצים בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיע היום (שני) לסיומו. ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל על יו"ר כחול לבן בני גנץ במספר הממליצים – 55 מול 54 – וריבלין זימן את השניים לפגישה בלשכתו הערב. נתניהו אישר את הגעתו. שעה לאחר מכן גם גנץ אישר את השתתפותו בפגישה.

ריבלין תכנן להמתין לקבלת התוצאות הרשמיות ביום רביעי, אך החליט לבסוף להקדים ולזמן את נתניהו וגנץ לפגישה משולשת כדי לבדוק אם יש נכונות לאחדות. במהלך ההתייעצויות אתמול והיום ריבלין דיבר בעד אחדות שמשלבת את שתי המפלגות הגדולות, אך הופתע מההתבצרות של המפלגות.

בפתח הפגישה עם נציגי יהדות התורה, המפלגה הראשונה שהגיעה היום להתייעצות, התייחס הנשיא לכך שבל"ד לא תלך עם המשותפת ולא תמליץ על אף מועמד: "במשך הלילה התברר ש-3 מהממליצים שהמליצו על גנץ הודיעו שהם אינם תומכים במועמדותו, ואכן גם יו"ר הסיעה המשותפת הודיע לנו שזאת בקשתם ושהסיעה מקבלת את זה. כרגע יש 43 (ממליצים) לגנץ, 40 לנתניהו. כל חברי הכנסת חשובים וכל אחד מהם ייצג את הציבור שלו בצורה הנאמנה ביותר".

לאחר מכן רמז הנשיא כי מנסים לבצע עליו מניפולציות פוליטיות בסבב ההתייעצות: "אנשים באים לפניי ואומרים דבר אחד ומתכוונים לדבר אחר, או מנסים לשכנע אותי בדבר אחד ורוצים להגיע לתוצאה אחרת. אני אומר היום לציבור כולו – וגם לחברים המנהלים את המדינה באופוזיציה ובוקואליציה – אתם רוצים להשתגע? תשתגעו – אנחנו נעשה את עבודתנו".

אחרי יהדות התורה הגיע תורם של נציגי ימינה – שהודיעו שנתניהו הוא המועמד שלהם. "אנחנו נמליץ כפי שהתחייבנו על נתניהו שעומד בראש מחנה הימין ונעשה מה שניתן כדי לעזור לו במלאכת הרכבת הממשלה, אם תטיל את זה עליו", אמרה היו"ר איילת שקד לנשיא.

לאחר מכן הגיע תורה של העבודה-גשר, ולאחריה התקיימה הפגישה האחרונה – עם אנשי המחנה הדמוקרטי, הסיעה הקטנה ביותר בכנסת ה-22. פרץ אמר לנשיא כי המועמד שלהם הוא בני גנץ: "אנחנו מופיעים כאן כסיעה חדשה בכנסת, סיעה שהציבה לעצמה יעדים גדולים, מצב החירום החברתי הוא הרבה יותר חמוד ממצב החירום הביטחוני, אומר לך זאת כמי שכיהן כשר הביטחון וכמי שגר בשדרות. אני יודע עד כמה זה קריטי, באופן הכי ברור וחד משמעי מבחינתו זה לא סיסמאות, מבחינתו הדבר העיקרי הוא לעשות שינוי כיוון חברתי, כי על פי כל הממצאים הייתה פה הפקרה חברתית למעלה מעשור וחצי".

אחרונים להגיע לבית הנשיא היו כאמור נציגי המחנה הדמוקרטי – שהמליצו על גנץ כמועמד שלהם. "הקמנו את המחנה הדמוקרטי לאחר שהגענו למסקנה שהמשך שלטון נתניהו מסכן את הדמוקרטיה הישראלית, זה לא איום ערטילאי – ראש הממשלה מועל בתפקידו הממלכתי ומנהל כבר שנים מערכה בוטה נגד כל מי שמעז להתייצב בדרכו, כל מי שמעז להשמיע ביקורת מוגדר כבוגד או כאויב וההסתה הזאת קורעת את החברה הישראלית, והיא מגיעה לשיא בהתקפה הבוטה שלו נגד האזרחים הערבים", אמר היו"ר ניצן הורוביץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה עם חדשות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture