צילומים: האו"ם

כץ באו"ם: "קוראים לפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ ללא תנאים מוקדמים"

שר החוץ פנה לעולם וקרא: "לעצור את האיראנים היום כדי למנוע מלחמה מחר". כץ הודה לטראמפ וקרא למנהיגי העולם להכיר בירושלים: "איש לא יוכל להפריד בין העם היהודי למולדתו". בסיום הלביש כיפה וציטט: "בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר החוץ ישראל כץ נאם הלילה בעצרת הכללית של האו"ם כנציג מדינת ישראל. "אני קורא לקהילה הבינלאומית לתמוך במדיניות הנשיא טראמפ להפעיל לחץ מקסימלי נגד איראן. זו הדרך לעצור אותם. עלינו לעצור את איראן היום כדי למנוע מלחמה מחר", אמר כץ, שנאם במקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שביטל את נסיעתו בשל המשבר הפוליטי בישראל.

"אני, ישראל כץ, בן לניצולי השואה מאיר ומלכה כץ, גאה לעמוד כאן היום מעל במת האו"ם כשר החוץ של מדינת ישראל. עבורי, זהו רגע מאד מרגש", פתח השר כץ את נאומו. "ישראל היא דמוקרטיה אמיתית עבור כל אזרחיה, יהודים ולא יהודים כאחד. אבל ישראל היא בראש ובראשונה מדינת הלאום של העם היהודי, מתוקף אלפי שנות היסטוריה יהודית וזכותו של העם היהודי למולדתו. בדיוק כפי שהחליט האו"ם לפני שבעים ושתיים שנה".

"אני מודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על החלטותיו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את השגרירות וכן ברמת הגולן, וקורא לכל המדינות לנהוג בצורה הזו", הוסיף שר החוץ כץ בנאומו, "איש לא יוכל להפריד בין העם היהודי למולדתו ההיסטורית. ואיש לא יוכל להפריד בננו לבין ירושלים, בירתנו הנצחית".

הכיסאות הריקים של המשלחת האיראנית, בזמן נאום כ"ץ. צילום: האו"ם

חלק נרחב מנאומו הוקדש לנושא האיראני, "איראן משתמשת בשלוחות הטרור שלה – חיזבאללה בלבנון, חמאס וג'יהאד אסלאמי פלסטיני בעזה, החות'ים בתימן ומיליציות שיעיות בסוריה ועיראק – נגד ישראל ונגד מדינות נוספות במזרח התיכון. ראינו לאחרונה הסלמה חמורה בה טילים איראנים נורו מאיראן נגד מתקני נפט סעודים כדי לשבש את אספקת הנפט העולמית".

על הסכסוך הישראלי פלסטיני אמר כי, "ישראל רוצה שלום עם כל שכנותיה. חתמנו על הסכם שלום עם מצרים ועם ירדן, ואנחנו פועלים כיום לקדם את קשרינו עם מדינות ערביות רבות במזרח התיכון. אנחנו קוראים לרשויות להפסיק את ההסתה, את עידוד ומימון הטרור ולהכיר בזכות העם היהודי על ארצו. אנו קוראים לפלסטינים לחזור לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים".

שר החוץ דרש מהאו"ם למנוע ממדינות להעביר סיוע לעזה עד להחזרת השבויים וגופות החיילים שמוחזקות אצל החמאס. "ארגון הטרור חמאס מחזיק בעזה שני אזרחים ישראלים – אברהם מנגיסטו והישאם א-סעיד, וגופותיהם של שני חיילים ישראלים, הדר גולדין ואורון שאול. אני קורא לאו"ם ליישם את החלטותיו בנושא ולמנוע ממדינות להעביר סיוע לעזה עד שחמאס יחזיר אותם למשפחותיהם".

השגריר הישראלי בזמן הנאום. צילום: האו"ם

כץ ניצל את הבמה הבינלאומית כדי לשוב ולהציג את התוכנית לחיבור תשתיות התחבורה בין ישראל למדינות ערב. "ראש הממשלה נתניהו ואני פיתחנו את יוזמת 'המסילות לשלום', שתחבר את מדינות המפרץ במסילות רכבת דרך ירדן לנמל חיפה. יוזמה זו תאפשר להן גישה מהירה, קצרה ובטוחה יותר לים התיכון. בכוונתנו גם לחבר את הרשות הפלשתינית לפרויקט, אשר יביא לתנופת הכלכלה שלהם. אין לנו שום סכסוך עם מדינות המפרץ, ויש לנו אינטרסים ביטחוניים משותפים מול האיום האיראני, כמו גם בקידום יוזמות אזרחיות רבות".

לקראת סיום נאומו על במת האו"ם הלביש כץ כיפה וציטט את הנביא ישעיהו, "אשר לפני אלפי שנה הזמין את כל העמים לבוא ולשאת תפילה בירושלים. וַהֲבִיאוֹתִים אֶל הַר קָדְשִׁי וְשִׂמַּחְתִּים בְּבֵית תְּפִלָּתִי, עוֹלֹתֵיהֶם וְזִבְחֵיהֶם לְרָצוֹן עַל מִזְבְּחִי כִּי בֵיתִי בֵּית תְּפִלָּה יִקָּרֵא לְכָל הָעַמִּים". עוד הוסיף כי, "מאחר ואנו חוגגים בקרוב את ראש השנה היהודי, ברצוני לסיים את דבריי בברכה היהודית המסורתית – לכולכם, לאזרחי ישראל ולעם היהודי ברחבי תבל: שנה טובה ומתוקה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture