Yonatan Sindel/Flash90

לאחר 5 שעות: הסתיים הדיון בקבינט; "דנו בתרחיש תקיפה איראנית בישראל"

לאחר 5 שעות יצאו השרים מהקבינט שדן ככל הנראה בתרחיש בתקיפה איראנית לעבר מטרות ישראליות, ודרכי ההתמודדות והתגובה של ישראל עם תקיפה כזו. במקביל, ראש הממשלה מבקש להוציא לפועל פרויקט הגנה אווירי בעלות המוערכת במיליארדי שקלים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כינוס הקבינט שנערך היום אחר הצהריים (ראשון) הסתיים לאחר 5 שעות בהם דנו השרים, ככל הנראה בתרחיש אפשרי של מתקפה איראנית בישראל, כך דווח הערב ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, בישראל חוששים ממתקפה דומה לזאת שאיראן ביצעה בסעודיה. השרים דנו באפשרות של ירי מסיבי של טילי שיוט לעבר מטרות בישראל ודרכי ההתמודדות והתגובה של ישראל עם מתקפה כזאת.

על פי הדיווח של ירון אברהם, בישראל מעריכים שהתעוזה האיראנית גוברת בגלל חוסר התגובה הסעודית או האמריקנית למתקפה האיראנית. "אנחנו יכולים להעריך עוד בזהירות המתבקשת שהחשש בישראל הוא שהדיווחים על ניסיונות החיסול של קאסם סולימני מפקד משמרות המהפכה נועדו לשמש תירוץ לאיראנים למתקפה כזאת", הוסיף אברהם הערב בדיווח.

בתוך כך, ב'כאן חדשות' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם פרויקט הגנה אווירית גדול להתמודדות מול איראן, כשהמטרה הספציפית היא לשפר את היכולות הישראלית להתמודד מול טילי שיוט. על פי הדיווח, ראש חטיבת המחקר ציין שייתכן שישראל תותקף בטילי שיוט מעיראק. נתניהו מעוניין לקדם רכישה של ציוד הגנה אקטיבי שיאפשר להתמודד מול איום שכזה.

כזכור, בטקס השבת הכנסת אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי, "אנחנו עומדים בפני אתגר ביטחוני ענק, שגדל והולך משבוע לשבוע ומתעצם בחודש-חודשיים האחרונים, ובמיוחד בשבועות האחרונים. זה לא ספין, זו לא גחמה, זה לא 'נתניהו מנסה להפחיד אותנו'. מי שיודע את הפרטים יודע עד כמה הדברים האלה נכונים".

"כל אחד שעיניו בראשו רואה שאיראן הולכת ומתחמשת, איראן הולכת ומתחזקת. התעוזה שלה, החוצפה שלה, הולכים וגוברים. היא תוקפת את נתיבי השייט הבינלאומי, היא תוקפת את חצי האי הערבי, היא תוקפת בכל מקום. היא שולחת שליחי טרור לכל מקום והיא גם תוקפת ישירות כלי טיס של ארה"ב, ועכשיו את שדות הנפט של סעודיה".

"והיא אומרת בצורה הכי ברורה, זה מה שהגנרלים שלהם אמרו, כולל לפני יומיים: 'ישראל תיעלם. זו לא תאוריה, ישראל תיעלם'. הם מאמינים בזה, הם חותרים לזה, ואנחנו צריכים לקחת אותם במלוא הרצינות. המציאות הזאת מחייבת אותנו להתעצם. היא מחייבת אותנו להתחמש, מחייבת אותנו להמציא בידינו, בידי הלוחמים שלנו והחיילים שלנו כלי הגנה וכלי התקפה בהיקף, בעוצמה ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו".

"זכרו ורשמו את דבריי. אני אומר לכם דברים מעומק השליחות שלי להבטיח את ביטחון ישראל ואת נצח ישראל. ואני יודע שהשליחות הזאת מדריכה רבים רבים מכם, אם לא את כולכם. הדבר הזה קורה מסביבנו ולדבר הזה יש השלכה מיידית. אנחנו נצטרך עכשיו להוסיף הרבה מאוד משאבים לצורכי הביטחון שלנו – מיליארדים רבים ומיד. ואחר כך מיליארדים רבים כל שנה. כי המציאות השתנתה, והדבר הזה מחייב החלטות מאוד קשות, כי אין דרך להוסיף ולהוסיף, מבלי לקחת מאיזה שהוא מקום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב שיש על השולחן סופגניות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture