דיווח: נתניהו מחכה להתחייבות של ליברמן שיתנגד לממשלת שמאל-מרכז

הפלונטר הפוליטי: על פי גורמים בליכוד, הסיבה בגללה מתעכב רה"מ בהחזרת המנדט לנשיא - הימנעותו של יו"ר ישראל ביתנו מהצהרה שיתנגד לממשלת שמאל צרה. נתניהו צפוי לצאת להשתתף בטקס הכתרת קיסר יפן, יום לפני תום המנדט

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו עשוי לשהות בחג שמחת תורה בטוקיו שביפן על מנת להשתתף בטקס ההכתרה של קיסר יפן החדש, נארוהיטו. טקס ההכתרה שנקבע ליום שלישי הקרוב, למחרת החג החל ביום שני. על מנת שלא לחלל את החג, הוא צפוי להמריא מישראל במוצאי שבת ולטוס ליפן במשך 11 שעות במהלך יום ראשון.

הביקור של נתניהו מתקיים בעיתוי פוליטי רגיש מאוד, כאשר המנדט של נתניהו להרכבת הממשלה מסתיים למחרת, ביום רביעי. נתניהו אמנם יכול לבקש ארכה של 14 ימים להרכבת הממשלה, אך מסתמן שריבלין לא יעניק לו ארכה כזאת, ולכן לנתניהו לא יהיה מנוס אלא להחזיר את המנדט במועד הקבוע. לא ברור האם נתניהו ישתתף באירוע ההכתרה וימהר לשוב לארץ כדי להשיב את המנדט, או שיודיע לנשיא בטלפון שלא עלה בידו להרכיב ממשלה.

בינתיים, גורמים בליכוד מסבירים את העיכוב בהחזרת המנדט בכך שראש הממשלה בנימין נתניהו מחכה להצהרה פומבית של אביגדור ליברמן שיתנגד להקמת ממשלת מרכז-שמאל, שתישען על קולות הרשימה המשותפת מבחוץ, לפני שיחזיר את המנדט לנשיא. כך דווח ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח של זאב קם, בדפי המסרים שהועברו לשרי הליכוד ולחברי הכנסת של המפלגה הם התבקשו לקרוא לליברמן להשמיע את ההתחייבות הזאת. לטענת הגורמים במפלגה, ברגע שליברמן יצהיר את ההצהרה נתניהו יחזיר את המנדט לנשיא. נכון לעכשיו, אמנם ליברמן לא אמר זאת בקולו, אך חברי כנסת מישראל ביתנו כן אמרו פומבית שיתנגדו למהלך כזה. אך בליכוד טוענים שהם מחכים להצהרה של יושב ראש ישראל ביתנו בעצמו.

ב'מעריב' דווחו דברים דומים מפי גורמים ב'בלוק ה-55' של מפלגות הימין והחרדים שאמרו כי הסיבה בגללה לא החזיר עדיין ראש הממשלה נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא היא החשש שלו מאביגדור ליברמן. לדבריהם, יו"ר ישראל ביתנו עדיין לא אמר בפומבי ובאופן ברור כי מפלגתו תצביע נגד הקמת ממשלת מיעוט בראשותו של בני גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. עוד אמרו הגורמים כי ראש הממשלה ינסה להפעיל לחצים ולגרום לליברמן להביע עמדה ברורה בנושא.

גורמים בישראל ביתנו מסרו בתגובה: "אנחנו לא חייבים שום דבר לנתניהו. שהוא תחילה יכריז על ההיפרדות מהגוש של 55 ואז יגיע תורנו לצאת עם הכרזות". חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ואמרה בריאיון לרשת ב' כי זה, "זה ספין אחד גדול. בליכוד לא יודעים מה עוד להמציא. הסיבה שנתניהו לא מחזיר את המנדט היא לא בגלל ליברמן, אלא בגלל פריימריז בתוך הליכוד. יש שם בלאגן לא נורמלי".

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמו אמר היו כי, "היחידי ששיתף לאורך שנים מאז ימי ערפאת והמפגשים בוואי פלנטיישן‏ עם הח״כים הערבים והרשימה הערבית זה נתניהו. שמענו את חאג׳ יחיא מספר איך הוא נהנה לשתף פעולה עם מיקי זוהר ונתן אשל וראינו וקראנו מאמרים של נתן אשל, ‏אז כרגע היחידי שמשתף פעולה גם בבחירת המבקר וגם בהקדמת חוק פיזור הכנסת זה היה הליכוד ונתניהו".

"אנחנו בכל אופן, נוסיף ליברמן, "מחכים עדיין לתשובה מצוות המו״מ של הליכוד על הבקשה שלנו להתחיל במפגשים ולגבש קווי יסוד המקובלים על רוב עם ישראל. ‏לצערי התשובה עדיין לא הגיעה אז יש לנו זמן ויש לנו סבלנות נחכה". לדבריו, "המסקנה היחידה היא שעל כולנו להתכנס ‏סביב ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. יש מקום לכולם כפי שפירטתי במתווה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
10 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל מה שקורה עד עכשיו זה ששקרניהו וליברמן מתכננים תרוץ טוב ועיתוי מתאים לפרישת הליכוד מגוש 55 וללכת לממשלת אחדות חילונית

ביבי
די עם הספינים והתרוצים!!!!!
נכשלת !!!!!!!
תחזיר את המנדט!!
והביתה!!!!!!

צ אתה שונא ישראל גדול כל גדולי ישראל רוצים שמר בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה
אנא ממך אם בכל זאת יש לך קוצים באצבעות הנך מוזמן להגיב בyanet

ליברמן ישב עם גנץ והערבים

עדיין לא הבנתי מי לדעתך מועמד יותר טוב אדון סתם אחד..

אדון סתם אחד..
מה לא הבנת שאין מחליף לנתניהו????????

נתניהו מיסכן הוא יפול לידי ליברמן בצורה שלא חלם אי פעם, היועה"מ בסוף לא יגיש כתבי אישום , אבל המפלגה הרוסית תגנוב לו את כל עמלו, החרדים יהיו בפנים וליברמן יכנע להם בגלל אינטרסים אישיים שלו.

לכל גולשי האתר ולכל היקום כולו
הריני מוסר התנצלות שהתבאטתי שלא בכבוד כלפי מורנו ורבנו עטרת ראשנו חכם הרזים וגאון הגאונים הארי שבחבורה ירא השמים שאין כמותו סיני ועוקר הרים האיש שכל חכמי ישראל הכתירהו למשיח בן דוד ומשיח יוסף גם יחד מנהיגנו הגשמי ואבינו הרוחני הרה"ג רב בנימין נתניהו שליט"א וכל המגנים והמהללים אותו על גבי הרשת ה' הטוב יברך אותכם תמשיכו להגדיל תורה ולכבד את נשיא הדור והדרו שר התורה הרב בנימין נתניהו שלי"טא

סתם אחד אתה הבן טדם הכי טיפש שהכרתי מיימי

וזאת התגובה הכי עניניית שהכרתי בימי חיי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture