צילום: נועם רבקין / פלאש 90

הנשיא ספד למרן זצוק"ל: "תורתו, צניעותו וענוותנותו, היו חותם של אמת"

ריבלין ביקש לנחם את משפחתו של מרן זצוק"ל. כמו כן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף הוציא הודעת הספד: ״על אף המחלוקות ההלכתיות נהג תמיד בענווה". הראשל"צ הורה לתלמידי ישיבתו להפסיק מלימודם ולצאת להלוויה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיגר הבוקר (שלישי) הודעת תנחומים בעקבות פטירתו של מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצוק"ל. הנשיא פתח את הודעתו וכתב: "שמעתי בצער עמוק על פטירת הגאון הרב שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצ״ל, שנשא למעלה משישים שנה בעול הציבור בהנהגה, פסיקה, הוראה והדרכה רוחנית". ריבלין ציין כי "תורתו, צניעותו וענוותנותו, היו חותמו, חותם של אמת, אותו נשא עימו בכל עשייתו". בסיום הודעתו ביקש הנשיא לנחם את משפחתו של מרן זצוק"ל: "משפחת קרליץ היקרה, בבניין ציון וירושלים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד", כתב.

גם הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף הוציא הודעה בה נכתב: ״הגאון רבי ניסים קרליץ זצ״ל היה מעמודי התווך של פסיקת ההלכה וההוראה, על אף המחלוקות ההלכתיות נהג תמיד בענווה, לצד היותו דן דין אמת לאמיתו ללא מורא ומשוא פנים, אין ספק שדודו מרן החזון איש זצ״ל יוצא יחד עם כל פמליא של מעלה לקבל את מי שהמשיך את דרכו עשרות בשנים״.

הראשון לציון הורה לתלמידי ישיבתו ישיבת ׳חזון עובדיה׳ השוקדים על תלמודם בימי בין הזמנים וכן לישיבות שתחת נשיאותו, להפסיק מלימודם ולצאת להלוויה וציין כי על פי ההלכה פוסק שהורה הוראות לרבים מבטלים תורה ויוצאין ללוותו.

הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו מסר כי, "יחד עם כלל ישראל אנו מבכים הערב את לכתו של מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצוק״ל, מגדולי ממשיכי דרכו של מרן החזון איש זצוק״ל. פוסק הלכה בבהירות עצומה אשר עמד לימינינו בכל עת בהוראה ברורה ובגדלות ענקית. התייתמנו הערב משריד לדור דעה אשר כל בית ישראל קיבל את פסיקותיו עשרות שנים. מי יתן לנו תמורתו".

גם מועצת חכמי התורה ותנועת שס ביכו את הסתלקותו של זקן ההוראה הגאון הגדול רבי ניסים קרליץ זצוק״ל חבר נשיאות מועצת גדולי התורה, נשיאות ועד הישיבות ומפעל הש"ס ומגדולי הפוסקים בדורות האחרונים. "הגאון זצוק״ל היה שריד לדור דעה, הרביץ תורה עשרות בשנים כראש כולל חזון איש וגאב״ד בית דין צדק בני ברק ורבים נאותו לאורו ולפסקיו. עולם התורה וההלכה איבד את אחד מפוסקי ההלכה הגדולים של הדור. ווי לארעא דישראל דחסרא גברא רבא. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים וזכותו תגן על כלל ישראל אמן", נמסר מהתנועה הספרדית.

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני פרסם הודעת אבל מיוחדת בשם המפלגה: "עם ישראל איבד אחד מהפוסקים הגדולים שקמו בדורות האחרונים. מראשי מועצת גדולי התורה, חבר בנשיאות ועד הישיבות שנים רבות, ראש כולל 'חזון איש' ואב בית דין צדק אשר היה מורה דרך לבתי הדין בארץ ובעולם, הוא יחסר לעם היהודי בתורתו, בפסקיו, בהנהגתו. תנחומינו למשפחתו הרוממה, ולתלמידיו – תנועת 'דגל התורה' שהולכים לאורו יחסר לנו מאד. ת.נ.צ.ב.ה", כך גפני.

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלטל סמוטריץ פרסם הודעת אבל: "רבי ניסים קרליץ זצ"ל היה מעמודי ההלכה וההוראה הבולטים והמוכרים של הדורות האחרונים. זכינו כולנו שדמות ענקית כזו של פוסק הלכה בקנה מידה של הדורות הקודמים, יחיה בדורנו שלנו. חבל על דאבדין. זכר צדיק לברכה". עוד הוסיף כי, "פסקי ההלכה המעשיים שלו לאורך השנים סייעו לחקלאות לשמור שמיטה ולהשאר חקלאים, ובכך עזר לחיזוק ההתיישבות בארץ".

כזכור, אתמול סמוך לשעה 11 בלילה הלך לעולמו מרן פוסק הדור הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל כשהוא בן 93 בפטירתו. בשבועות האחרונים היה מאושפז בביה"ח מעייני הישועה בעקבות התדרדרות במצבו ובמהלך החג נאלצו הרופאים לבצע החייאה מס' פעמים אלא שכאמור בדקות האחרונות הוא השיב את נשמתו לבוראה. מסע הלוויה צפוי לצאת מחר בשעה 12:00 מצומת הרחובות רבי עקיבא רוזנהיים השומר בבני ברק.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה פתאום מביאים את
הדברים שאמר עכבר הביבים על ענק הענקים

מה זה השטויות האלה איך אתה מדבר יהודי זה יהודי ויהודי שבוכה על צדיק מזה משנה איפה הוא נמצא גם אם אתה לא ציוני אתה גרוע מזה אם אתה מדבר ככה על יהודי אתה מדבר כמו אנטישמי….

איזה תגובה כואבת..כמה שנאת ישראל..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture