צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אחרי קבלת המנדט: גנץ התקשר לנתניהו – ייפגשו בימים הקרובים

יו"ר כחול לבן שוחח עם ראשי המפלגות והציע להיפגש. ליצמן סירב, גפני ביקש להתייעץ בנושא, דרעי ביקש לשוחח לאחר פגישת המו"מ בין הליכוד לכחול לבן. פגישות נקבעו עם ליברמן, פרץ והורביץ. שוחח גם עם סמוטריץ וראשי הרשימה המשותפת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בהמשך לקבלת המנדט מנשיא המדינה, לפני זמן קצר שוחח יו"ר 'כחול לבן', בני גנץ, עם יו"ר 'הליכוד', ראש הממשלה בנימין נתניהו. בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו בהקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה. גנץ הציע לנתניהו להיפגש, ועל פי הודעת 'כחול לבן', נתניהו השיב שיחזור אליו בנושא. מ'הליכוד' נמסר כי, נתניהו הבהיר לגנץ שהוא מנהל את המשא ומתן בשם כל 55 חברי המחנה הלאומי וכי השניים ייפגשו בימים הקרובים.

בתוך כך, יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ התקשר הערב ליו"ר 'אגודת ישראל' סגן השר יעקב ליצמן והציע לו להיפגש, בתגובה מסר לו ליצמן כי אינו מעוניין להיפגש משום ש'הליכוד' מייצג אותם כחלק מבלוק הימין. לאחר מכן שוחח גנץ עם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני והציע לו להיפגש. מ'כחול לבן' נמסר כי בתגובה ביקש גפני להתייעץ בנושא ולחזור אליו בהמשך.

מ'יהדות התורה' נמסר הערב כי "יו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ שוחח לפני זמן קצר עם ראשי 'יהדות התורה' סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. בשיחתם הבהירו שניהם לגנץ כי סיעת 'יהדות התורה' מהווה חלק מבלוק הימין של 55 נציגים שהמליצו על רה"מ נתניהו כמועמד להרכבת הממשלה הבאה".

מאוחר יותר, לאחר ששוחח עם ראשי 'ישראל ביתנו', 'העבודה', 'הימין החדש', 'המחנה הדמוקרטי' ו'הבית היהודי', שוחח 'יו"ר כחול לבן', רא״ל (מיל׳) בני גנץ, עם יו"ר 'ש"ס', ח"כ אריה דרעי והציע לו להיפגש. על פי 'כחול לבן', יו"ר 'ש"ס' בירך את גנץ על קבלת המנדט מנשיא המדינה וביקש כי ישוחחו בהמשך לאחר הפגישה בין צוות המשא ומתן של כחול לבן וצוות המו"מ של הליכוד.

מ'ש"ס' נמסר כי גנץ התקשר לדרעי והזמין אותו לפגישה ודרעי איחל לגנץ בהצלחה בניסיון להקים ממשלת אחדות רחבה. השר דרעי ציין כי 'ש"ס' חלק מגוש מפלגות הימין ותנועתו הסמיכה היום את נציגי 'הליכוד' לנהל את המו״מ עם 'כחול לבן'. השר דרעי אמר כי ממשלת אחדות רחבה על פי מתווה הנשיא היא הדרך היחידה להקמת ממשלה יציבה שתפעל לפיוס לאומי ואיחוד העם.

כאמור, גנץ התקשר ליו"ר 'הימין החדש', ח"כ איילת שקד והזמין אותה לפגישה. מ'כחול לבן' נמסר כי לבקשת ח"כ שקד, יחודש הקשר בין הצדדים לאחר פגישת המשא ומתן הקרובה בין ה'ליכוד לבין כחול לבן'. מטעמה של שקד נמסר כי, שקד אמרה "ננהל מו"מ דרך צוות המו"מ של הגוש".

בהמשך שוחח גנץ גם עם בנט והציע לו להיפגש. מ'כחול לבן' נמסר כי, בנט איחל לגנץ בהצלחה עם קבלת המנדט וביקש כי ראשית תתקיים פגישה בין גנץ לבין נתניהו ובין צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד וכי יעמדו בקשר לאחר מכן. מטעמו של בנט נמסר כי, השיחה התקיימה ברוח טובה ובנט הסביר כי חיוני תחילה שגנץ ייפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויקדם הקמת ממשלת אחדות רחבה נתניהו-גנץ על בסיס מתווה הנשיא, שכן זו האפשרות היחידה להקמת ממשלה. "כמו כן, חשוב לבוא למו״מ בלב פתוח ולא לפסול את נתניהו, החרדים או המתיישבים", אמר בנט והבהיר שהוא חלק מגוש הימין ומחויב לגוש. השניים סיכמו כי יעמדו בקשר לאחר פגישת גנץ-נתניהו.

בהמשך הערב התקשר גנץ ליו"ר 'הבית היהודי', ח"כ רפי פרץ והציע לו להיפגש. מ'כחול לבן' נמסר כי בתגובה ביקש פרץ להתייעץ בנושא ולחזור אליו בהמשך. מ'הבית היהודי' נמסר כי יו"ר 'כחול-לבן' ח"כ בני גנץ התקשר הערב ליו"ר הבית היהודי ושר החינוך רפי פרץ.
השר פרץ הבהיר בשיחה כי יקיים פגישת מו"מ עימו רק כנציג גוש ה-55 של המחנה הלאומי.

לפני זמן קצר שוחח גנץ גם עם יו"ר 'האיחוד הלאומי', ח"כ בצלאל סמוטריץ והציע לו להיפגש. על פי הודעת 'כחול לבן', סמוטריץ איחל לגנץ בהצלחה במלאכת הרכבת הממשלה ואמר כי הוא מקווה שתורכב ממשלה רחבה. סמוטריץ ציין כי מבחינתו רב המשותף על המפריד. עם זאת, ציין כי מפלגתו היא חלק מבלוק הימין ולכן הגורם המוסמך לניהול המו"מ מטעמם הוא צוות המו"מ של 'הליכוד'.

מוקדם יותר נמסר מ'כחול לבן' כי בהמשך לקבלת המנדט מנשיא המדינה הערב, שוחח יו"ר 'כחול לבן', רא"ל (מיל׳) בני גנץ, עם יו"ר 'ישראל ביתנו', אביגדור ליברמן. בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. השניים סיכמו להיפגש בהקדם. כמו כן סיכמו כי צוותי המו"מ יפגשו. מועדי הפגישות יפורסמו בהמשך.

בתגובה נמסר מ'ישראל ביתנו' כי, "לישראל ביתנו אין ברית או מחוייבות לא לכחול לבן ולא לליכוד. המחוייבות היחידה שלנו היא לציבור הבוחרים שלנו. לכן נעשה הכל כדי למנוע סבב בחירות נוסף ולהקים ממשלת אחדות שתורכב מישראל ביתנו, הליכוד וכחול לבן. לאחר אישור התקציב וגיבוש קווי יסוד ניתן יהיה לצרף את יתר המפלגות".

לאחר מכן נמסר עוד מ'כחול לבן' כי יו"ר 'כחול לבן', רא״ל (מיל׳) ח"כ בני גנץ, שוחח עם יו"ר מפלגת 'העבודה' ח"כ עמיר פרץ. בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. השניים סיכמו להיפגש בהקדם. כמו כן סיכמו כי צוותי המו"מ יפגשו. מועדי הפגישות יפורסמו בהמשך.

לאחר השיחה עם פרץ (יו"ר העבודה) וליברמן, התקשר גנץ גם ליו"ר 'המחנה הדמוקרטי', ח"כ ניצן הורביץ. מ'כחול לבן' נמסר כי בשיחה, הדגיש גנץ את רצונו להקים ממשלת אחדות ליברלית רחבה. השניים סיכמו להיפגש בהקדם. כמו כן סיכמו כי צוותי המו"מ יפגשו. מועדי הפגישות יפורסמו בהמשך.

גנץ שוחח גם עם ראשי הרשימה המשותפת חברי הכנסת איימן עודה ואחמד טיבי, וסיכם להיפגש עימם. עודה בירך את גנץ על קבלת המנדט ואמר כי "כל האופציות על השולחן אם נראה אלטרנטיבה אמיתית של שלום ושיוויון". השיחות עם השניים התקיימו האחרונים בסבב השיחות, לאחר מכן התקשר יו"ר מפלגת רע"מ וחבר הרשימה המשותפת, ח"כ מנסור עבאס.

עוד נמסר מ'כחול לבן' כי בהמשך לקבלת המנדט הערב, נקבעו פגישות משא ומתן ראשונות של צוות כחול לבן עם המפלגות השונות. ביום ראשון יפגשו עם צוות המו"מ של הליכוד בשעה 14:00. ביום ראשון יפגשו עם צוות המו"מ של ישראל ביתנו בשעה 16:00. ביום שלישי יתקיימו פגישות עם צוותי המו״מ של העבודה והמחנה הדמוקרטי (שעות יפורסמו בהמשך). כל הפגישות יתקיימו בכפר המכביה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
13 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

די לסרבנות

גנץ אם החלטת לשבת עם מרצחים ואתה קורא עוד לשאר המפלגות לשבת עמהם אתה ממש לא לטובת עמנו מי משתף את האוייב לעמו איזה מין רמטכל היית כל בר דעת מבין ששיתוף האוייב לעמו הוא להוביל את עמו לטבח מה כל הקישקושים שקישקת שום ממשלת אחדות רחבה עם שיתוף אוייב תוביל להנהגת עם תעביר בחזרה את המנהיגות לביבי בכלל למ הקמת מפלגה שמאלנית
לך הביתה אנו רוצים עם ישראל בתפארה ולא את אחמד טיבי בכנסת איתנו

מה שמך אדוני? מה הניד שלך?
אני רוצה אותך כיועצי

ענת את ממש צודקת!!!!

עם כאלו ראשי סיעות אטומים אנחנו בדרך הבטוחה לכאוס מוחלט.

כל הבלאגן יגמר ברגע ששני אנשים יבינו את הרמז מהציבור וילכו לדרכם – יאיר לפיד ובנימין נתניהו – שהפכו לנטל על מפלגתם ועל הציבור כולו.

אולי הכי טוב כך, שלא כמה שום ממשלה. למעשה הכל נשאר כבר קרוב לשנתיים במין סטטוס קוו כזה, אולי זה הכי טוב, שיהיה עוד בחירות ועוד אחד, עד שכמה אנשים ירגעו…

האם הכל כל כך שחור לבן?
או עם ישראל בתפארתו או אחמד טיבי בכנסת?
ואני לתומי חשבתי שכל יהודי יודע שאין קשר בין הכנסת ולא משנה מי השוהים בו לתפארת עם ישראל…..

מתחת התמונה של ראשי המפלגות כדאי להוסיף ליצני הדור
נבח אגואיסטים

אין שום יאוש בעולם כלל

היום הילולת הצדיק
הרב יורם מיכאל אברגל בנתיבות

אתה יודע גם אני יכולה לומר שקוראים לי בני גנץ ניראה לך שבני גנץ יסתכל אל עמו בתגובות מעניין אותו רק הכסא

איזה שחור ולבן אנשים איבדו את הדעת אף אחד לא שם לב שהמדינה שלנו לאט לאט נלקחת ומתפוררת ובינינו אפילו זה נשמע הגיוני שאנו אמורים לתת קשב לאוייב ואף אם נצייץ נחשבנו גזעניים או כהניסתים או מתנחלים ימניים קיצוניים תפתחו את העניים חברה איבדתם שפיות
תתנו לאוייב לקרקר בינותינו??! פשוט התפגרתם !!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture