צילום: דובר צה"ל

צה"ל מאשר: הרסנו שוב את בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי • צפו

במהלך פעילות לילית הרסו כוחות צה"ל בפעם השנייה את ביתו של איסלאם אבו חמיד, המחבל שרצח את החייל רונן לוברסקי. זאת, לאחר שנבנה בשנית אחרי שנהרס לראשונה. אביו של לוברסקי: "משפחות שכולות אינן צריכות להתחנן שההריסות תבוצענה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מקורות פלסטיניים מדווחים הבוקר (חמישי) כי צה"ל הרס הלילה פעם נוספת את ביתו של איסלאם אבו חמיד, המחבל שרצח את לוחם דובדבן רונן לוברסקי במאי 2018. הבית נהרס לראשונה סמוך לרצח לוחם דובדבן, אך הפלסטינים בנו אותו כמה פעמים ובכל פעם הרסו אותו כוחות הביטחון. במהלך ההריסה הלילה התפתחו עימותים בין הכוחות לתושבי המקום.

לפי הדיווחים, כוחות צבא גדולים נכנסו למחנה הפליטים ותפסו עמדות על גגות באזור, ואחרי כרבע שעה הגיע תגבור נוסף של עשרות ג'יפים ושני דחפורים. במקום פרצו עימותים עם כוחות צה"ל, במהלכם ירו החיילים גז מדמיע ורימוני הלם, צה"ל הטיל עוצר על סביבת הבית. צעיר אחד נעצר. על פי דיווחים, 11 פלסטינים נפצעו.

מדובר צה"ל נמסר מאוחר יותר כי "הלילה התקיים מבצע חטיבתי של לוחמי צה״ל, כוחות מג"ב והמנהל האזרחי במחנה הפליטים אל עמרי שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין". במהלך המבצע הרסו לוחמי צה"ל מבנה שהיה בתהליך בנייה, במקום בו נהרס בית משפחת המחבל איסלאם יוסף אבו חמיד במחנה הפליטים אל עמרי".

"המחבל ביצע את הפיגוע בו נפל לוחם דובדבן, סמל-ראשון רונן לוברסקי ז״ל, במהלך פעילות מבצעית ביום 26 במאי 2018. בית משפחת המחבל נהרס על-ידי לוחמי צה"ל בחודש דצמבר 2018, ולאחרונה זיהה צה"ל כי החלה בנייה חדשה במקום. צה״ל ימשיך לבצע פיקוח ומעקב על בתי מחבלים שנהרסו באופן שוטף, ולפעול כנגד גורמי הטרור ביהודה ושומרון למען שמירת הביטחון במרחב".

"במהלך פעילות הריסת המבנה, התפתחו מספר הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הלוחמים והכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. אין נפגעים לכוחותינו. בנוסף, במהלך המבצע הלוחמים והכוחות עצרו מספר פעילי חמאס שהועברו לחקירת כוהב"ט", לשון הודעת דובר צה"ל.

ביתו של המחבל נהרס בפעם הראשונה בסוף השנה שעברה. בחודש שעבר דיווחו כלי התקשורת הפלשתיניים דיווחו על עבודות מתקדמות של בנייה בביתו של אבו חמיד. על פי הדיווחים, מי שעעמד מאחורי בנייתו מחדש של הבית הוא משרד העבודות הציבוריות של הרשות הפלשתינית. לאחר ההריסה צוטטה אמו של המחבל בכלי התקשורת הפלשתיניים כשאמרה: "לעולם לא נוותר, הם הורסים ואנחנו בונים. ככה זה יימשך".

ולדימיר לוברסקי, אביו של לוחם דובדבן רונן ז"ל וחבר בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות המלווה על ידי תנועת "אם תרצו" מסר בתגובה: "עצוב שרק לאחר התערבות התקשורת נהרס שוב בית המחבל. אני מברך את צה"ל ואת כוחות הביטחון על הפעולה המהירה. לצערי הרב ישנם עוד בתי מחבלים שנבנו וייבנו מחדש ועוד לא נהרסו כלל. משפחות שכולות אינן צריכות להתחנן כדי שההריסות תבוצענה. אני מקווה כי הממשלה הקרובה שתקום תחרוט על דגלה מלחמה עיקשת בטרור וקידום חבילת הרתעה שתכלול עונש מוות למחבלים שפלים והפסקת החגיגות שלהם בבתי הכלא".

כזכור, הפיגוע התרחש ב-24 במאי 2018 במהלך פעילות צבאית, כאשר לוח שיש הושלך על ראשו של לוברסקי, לוחם 'דובדבן', שנפצע אנושות ויומיים לאחר מכן נפטר בהיותו בן 20. לפני שלושה חודשים גזר בית המשפט הצבאי מאסר עולם על אבו חמיד והטיל עליו קנס כספי בסך 258 אלף שקל. גזר הדין הכעיס את אביו של לוברסקי, ולדימיר, שדרש שיוטל עונש מוות על המחבל ואמר שהעונש הנוכחי יזיק להרתעה ועלול לגרום לעוד מקרים מהסוג הזה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture