צילום: Haytham Shtayeh / Flash90

הקטין הנאשם ברצח משפחת דוואבשה הורשע בחברות בארגון טרור

בית המשפט קבע כי א' היה חבר בארגון בטרור, על אף שבדיון הקודם המליץ לפרקליטות לחזור בה מהאישום. לאחר תסקיר ייקבע אם להרשיעו. במסגרת הסדר טיעון הוא הורשע בעבר בתכנון הצתת משפחת דוואבשה ממניע גזעני ובפשעי שנאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט המחוזי בלוד קבע היום (חמישי) כי הקטין הנאשם בתיק רצח משפחת דוואבשה חבר בארגון טרור. השופטת רות לורך לא הרשיעה את הנאשם משום שהוא קטין, והכרעת הדין בעניינו תינתן בהמשך. במאי אישר בית המשפט הסדר טיעון בין הפרקליטות לסנגוריו של הקטין, שבמסגרתו הודה האחרון בקשירת קשר להצתת בית המשפחה ב-2015 ממניע גזעני, ובמעורבות בפשעי שנאה אחרים.

"מטבע הדברים לא ניתן ללמוד על ארגון טרור ממסמכים פורמליים", נקבע בפסק הדין, שהוקרא על ידי השופטת רות לורך. "קיומו של ארגון הטרור וחברותו בו נלמדים מדבריו ומעשיו של הנאשם. צבר הראיות מציג תמונה ברורה בנוגע לקיומו של הארגון וחברותו של הנאשם בו. הוא פירט בפני המדובבים מהו תג מחיר ומה מטרתו, פירט כי הקבוצה כוללת כמאה אנשים והרחיב על פעילות הארגון ועל פעולות שביצע", נכתב.

"הנאשם הודה שביצע את העבירות ממניע גזעני", המשיכה לורך. "הוא תיאר את החזון שלאורו פועלים הוא וחבריו. בחקירתו בשב"כ שהתקבלה כראיה השיב כי 'מטרה נעלה היא הקמת מדינה שתתנהל לאור סמכות תורנית… אין מקום כלל ועיקר לגויים להיות במדינה כזו… ואם לא יצאו יש להרוג אותם. הגוי שיישאר אחת דינו – למות'".

מהפרקליטות נמסר בתגובה להרשעה כי "בית המשפט קבע כי צבר הראיות מציג תמונה ברורה אודות קיום הארגון והשתייכות הנאשם לו. נקבע כי הנאשם והאחרים, היו חברים בארגון טרור אשר שם לו למטרה להביא לתבערה ביטחונית על רקע לאומני ובין דתי. תכניות הפעולה של הארגון כללו פגיעה בערבים חפים מפשע וברכושם ובקודשי דת נוצרים ומוסלמים, וזאת במטרה לעורר מדנים בין חלקי האוכלוסייה באופן שיביא למתיחות על רקע לאומני ויחייב את מדינת ישראל להשקיע תשומות רבות על מנת להחזיר את השקט והסדר".

"הפעולות האלימות אותן ביצעו הנאשם והאחרים במסגרת ארגון הטרור נועדו להעביר מסר מרתיע ולזרוע אימה ופחד בקרב האוכלוסייה הערבית. נקבע כי הנאשם והאחרים פעלו מתוך מניע גזעני ואידאולוגי בכוונה להביא לשינוי מדיניות השלטון ולכך שהמדינה תתנהל לפי חוקי התורה".

פרקליטו של א', עו"ד ציון אמיר, הופתע מההרשעה: "אנחנו מקבלים את ההחלטה בהפתעה גדולה מאוד, בדיון שבו ניתנו הסיכומים באישום, לא היה צל צילו של ספק ביחס לעמדתו של בית המשפט באישום הזה, הדברים היו כ"כ קשים ונוקבים. השופטים פנו בפורש לתביעה וביקשו להסכים לזיכוי של הנאשם הקטין. אנחנו לא יודעים להסביר את ההיפוך הזה של הדברים בצורה של 180 מעלות. אני הרבה מאוד שנים נמצא בבית משפט וקשה לי להיזכר במשהו דומה. זו הייתה עמדה כלך כך ברורה, חוץ מלחתום את הזיכוי של העבירה של חברות בארגון טרור הכל נאמר בה, אז באנו כדי לשמוע את הזיכוי מהאישום הזה, זה לא קרה, אבל אנחנו נגיע לבית משפט העליון בעניין הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture