צילום: פלאש 90

הקלטות נתניהו-מוזס נחשפו: "אפעל בכל הכלים, זו תהפוך למשימת חיי"

תיק 2000: ההקלטות שנחשפו הערב חושפות את הקשר שניהל ראש הממשלה עם מו"ל ידיעות אחרונות. ראש הממשלה: "הדלפה פלילית ומגמתית שמטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ולהסיט את תשומת הלב מצחנת האכיפה הבררנית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב (מוצאי שבת) נחשפו בתוכנית המקור של ערוץ 13 הקלטות השיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, חומר הראיות המרכזי בתיק 2000. בין היתר נשמע נתניהו אומר למוזס: "החוק (חוק ישראל היום) הוא נכון בפני עצמו, ואני אתמוך בו. אבל אם אתה בא להפיל אותי, אז אני אפתח בכל הכלים שיש לי, ואני אפתח, כי בסוף זו תהפוך למשימת חיי. צריך להכיר אותי, אתה מכיר אותי חלקית. וזה דבר שאפשר להימנע ממנו".

בחלק נוסף בהקלטה, שתמלול ממנה כבר נחשף בעבר ב'חדשות 12' אך הפעם הדברים נשמעים בקולו של ראש הממשלה, הבהיר נתניהו כי הוא "לא מדבר מבחינת כנות ותקשורת סבירה, ולא רק השאלה אם אתה מוריד את רף העוינות אליי מתשע וחצי לשבע וחצי". מוזס השיב לו: "נו ברור, עזוב. זה צריך לדאוג שאתה תהיה ראש הממשלה".

בשיחה האחרונה שהוקלטה ביניהם, נשמע מוזס מתלונן כי נתניהו לא עומד בסיכומים: "זה לא היה קל אבל לקח זמן. לפני כמה חודשים זה הזדקק כי נוסף איזה נדבך חדש שלא הכרתי אותו אבל הוא טוב.. נעביר אותו. אם לא היינו הולכים לבחירות עכשיו גם היינו מעבירים אותו עכשיו", אומר נתניהו ודחה את מוזס לאחרי הבחירות, שמשיב: "כן אבל בוא… איזה בטחון יש לי שזה יקרה?".

"איזה בטחון יש לך? איך, אתה לא מסתכל לי בלבן בעיניים? החוק טוב", עונה נתניהו ומוסיף, "אפשר להעביר אותו. וגם נעביר אותו. אבל אם אני נאלץ להילחם עכשיו… אם אני מרגיש שאני בתוך הקרב של החיים שלי, הקרב של החיים של המפלגה שלי, אני מרגיש שאתה מגייס את הכוחות… אני לא נשאר אדיש לזה".

בהמשך השיחה אומר מוזס, "תגיד אבל ביבי אתה יודע, באמת, זה נורא מרגיז אותי. לא דיברנו על לסגור (את ישראל היום) אתה הבטחת לי דברים אחרים שלא קרו… כי אמרת לי שזה לא תלוי בך", אומר מוזס. נתניהו משיב: "סליחה, אבל זה תלוי בי. זה ההבדל. זה תלוי בי. כשאני משוכנע שהחוק הזה הוא סביר והוא נכון, אני מוכן ללכת על זה לא כל כך מעניין אותי אם המספר הוא כזה או אחר". מוזס לא מרוצה מדחיית נתניהו: "ברגע שזה לא מחקר בבוקר אז… אין מה לדבר על זה".

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו ניהל שיחות סרק עם נוני מוזס, וגם הפרקליטות מודה שלא הייתה לו כוונה לאפשר את העברת החוק לסגירת ישראל היום. להיפך, ראש הממשלה נתניהו הוא היחיד שפעל נגד החוק, פיזר את הכנסת ובלם אותו וזכה בתמורה לסיקור עויין מנוני מוזס".

"לעומת זאת", טוען נתניהו, "איתן כבל, ציפי לבני, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן, קידמו את החוק וזכו לתקשורת מלטפת בתמורה. האבסורד הוא שמעמידים את נתניהו לדין ובאחרים לא נוגעים".

"גם הערב אתם מביאים הדלפה פלילית ומגמתית שמטרתה לפגוע בראש הממשלה נתניהו ולהסיט את תשומת הלב מצחנת האכיפה הבררנית שהתגלתה בתמלולי חקירתו של איתן כבל. מי ששומע את כל ההקלטות של שיחות נתניהו ומוזס מבין היטב שמוזס הוא שסוחט ומאיים על נתניהו – ונתניהו בסך הכל מבהיר שהוא יגיב לכך על ידי התקפה תקשורתית על מוזס, כפי שאכן עשה במהלך מערכת הבחירות", לשון הודעת נתניהו.

עורכות הדין נוית נגב, איריס ניב סבאג ויאנה פוגל-סלוצניק המייצגות את נוני מוזס מסרו: "טענו בשם נוני מוזס בשימוע כי אין כל בסיס לראות בשיח שלו עם נתניהו כהצעת שוחד, וכי פרשנות כזו לשיח שהתקיים ביניהם היא שגויה, ואינה תואמת את התמונה העובדתית והנורמטיבית, בוודאי במצב שאין טענת שוחד כלפי נתניהו. בכתב החשדות של נתניהו נכתב במפורש שהיוזמה למפגשים ולשיח הייתה של נתניהו. לא נטען שם כאילו מוזס הציע לנתניהו סיקור חיובי או אוהד".

"בטענותינו הדגשנו שמוזס דיבר על כך שחזרה לשיתוף פעולה של נתניהו עם כתבי ועורכי 'ידיעות אחרונות' יוביל לסיקור מאוזן יותר. כפי שטענו בשימוע, ראיה מלאה של המציאות ושל השיח המורכב שהתקיים בין השניים, לא רק שאינה תומכת בפרשנות פלילית, אלא עומדת בסתירה לפרשנות כזאת. את טענותינו המלאות הבאנו בפני הפרקליטות בשימוע, ואנו מאמינות שלאחר שהדברים יישקלו בכובד ראש, התיק ייסגר, ויתברר כי מוזס לא עבר עבירה פלילית. נראה כי המתקפה התקשורתית שאנו עדים לה בימים האחרונים היא נסיון להפעיל לחץ על היועץ המשפטי לממשלה", לשון התגובה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יודע עם זה מדויק ונכון, אבל עם זה מדויק נתניהו נשמע מפחיד כמו גגנגסטר אמיתי…

מי מבין מה קורה שם??? הכל נשמע סביר ולגיטימי. מה הבעיה שביבי ידאג לאינטרסים שלו ?? מה הוא אמור לשבת אדיש מול ההכפשות נגדו ?

אם רוצים אפשר לעשות תיק על כל שר בממשלה מי שקרוב לצלחת אוכל ממנה. אז שיפסיקו להתייחס לדברים הפעוטים

מאי גולן שניפלטה מהיותה חברת כנסת של הליכוד.אמרה שאם ביבי לא יהיה ראש הממשלה .הצעירים יעזבו את הארץ.תארו לעצמכם מדינה ללא אנשי ליכוד ללא אוכלי חינם.יכול להיות ממש גן עדן כמו שאומר ליברבן.חזון אחרית הימים.ימות המשיח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture