אוריך וגולן. צילום: פלאש 90, טוויטר

הטרדות פילבר: נציג הפרקליטות רמז שנתניהו מעורב וחזר בו

בית המשפט דן בבקשת המשטרה לעיין בטלפונים של יועצי נתניהו, שחשודים ב"הטרדה בנסיבות מחמירות". נציג הפרקליטות רמז: "חשוב לדעת אם גורם איקס עומד מאחורי הבקשה". בהמשך הבהיר: "אין אינדיקציה שרה"מ היה מעורב בפרשה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית משפט השלום בתל אביב דן מאז שעות הצהריים בבקשת המשטרה להוציא צווי חדירה לטלפונים הניידים של ארבעה מיועצי התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר. בתום הדיון בשעות הערב הודיע השופט עלאא מסארווה כי יפרסם את החלטתו בהמשך, ככל הנראה עוד היום.

במהלך הדיון אמר נציג הפרקליטות, ראש מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הדוקטור חיים ויסמונסקי, כי "חשוב לדעת עד כמה למעלה מגיעה ההחלטה להטריד את עד המדינה, והאם זה מגיע לגורם X שהזמין או שילם שאני לא רוצה לומר את שמו כאן כי יש עיתונאים באולם", בכך רמז כי אולי ראש נתניהו מערוב בפרשה. בתום הדיון הבהיר ויסמונסקי כי אין כל אינדיקציה למעורבות של נתניהו בפרשה

בדיון התחוללה מלחמת גרסאות, גם על עצם ההחלטה לתפוס את הטלפונים הניידים של האנשים המקורבים ביותר לראש הממשלה וגם על כך שהחוקרת של אוריך ושל גולן הסתכלה לכאורה בחומרים שלא קשורים לחקירה ומבלי לבקש אישור. השופט קבע כי נפלו שני פגמים בהתנהלות הרשויות: הראשון, שלא ביקשו מראש מבית המשפט צו לחיפוש בטלפונים הניידים, והשני – שלא הבהירו לחשודים שזכותם לסרב לחיפוש הזה.

בדיון ביקש השופט עלאא מסארווה מהפרקליטות לפרט מה החשד נגד יועצי ראש הממשלה. נציג הפרקליטות, ויסמונסקי, אמר כי מדובר באירוע של הטרדה בנסיבות מחמירות וכי הוא מבקש לפרק את כל התכנים שבטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה ולשמור אותם באופן מאובטח. ויסמונסקי הבהיר כי הפרקליטות מעוניינת רק בהתכתבויות שהתבצעו בווטסאפ ובטלגרם בין התאריכים 28 ו-30 באוגוסט.

עוד נטען כי תפיסת טלפונים ניידים אינה צעד חריג. "עלה צורך חקירתי ברור לקחת את הפלאפונים וכמקובל בדיונים של אנשים שנמצאים בסביבתו של אדם שחוסה בחסינות פרלמנטרית", אמר נציג הפרקליטות. "יש נחיצות אמיתית לעיין בניידים כי אנחנו לא מניחים שגילינו את כל הסיפור. רוצים לדעת מי שלח ומי שילם". ויסמוסקי טען כי "אם לא יינתן צו כמבוקש, זה יחנוק את החקירה".

נציג הפרקליטות המשיך בטיעוניו כי המשטרה לא התנפלה ולא עצרה את החשודים וחקרו אותם טלפונית ולאף אחד לא היה ספק כי טרם הגעתם התייעצו עם עורכי דין. "במהלך חקירה כל הנחקרים פותחים את הטלפון בעצמם, חלק מדפדפים בעצמם וחלק מהחוקרים מדפדפים. זה לא משהו שהוא לא קיים", אמר, "גם אם נפל פגם הוא לא כזה משמעותי. בחקירה כה רגישה אנו מבקשים לאשר עיון בטלפונים".

במהלך הדיון טענו במשטרה כי אין השלמות בתיק 4000, אחר לאחר חקירה נגדית של עו"ד עמית חדד הודו שקיימת קבוצה בנושא, כפי שהעיד יונתן אוריך. "תאשר לי שהקלידה הודעות בקבוצת טלגרם של השלמות 4000", אמר חדד לנציג המשטרה. "לא, זה לא בטלגרם, זו אפליקציה של המשטרה שבה אפשר להעביר חומר מסווג", השיב נציג המשטרה והוסיף, "מדובר בתרשומת פנימית. מדובר בדיווח של החוקרת לממונים עליה ולכן היא מסווגת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture