"נערער על ההחלטה": ביהמ"ש אישר לערוך חיפוש בניידים של יועצי נתניהו

בית המשפט קיבל את בקשת המשטרה לבצע חיפוש במכשיריהם של ארבעה ממקורבי רה"מ בפיקוח: "חיפוש כירורגי תחת פיקוח שיפוטי צמוד". השופט גם מתח ביקורת על התנהלות החקירה. פרקליטי יועצי רה"מ: "נערער על ההחלטה לאלתר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית משפט השלום בתל אביב קיבל הערב (רביעי) את מתווה המשטרה והפרקליטות וקבע כי החוקרים יורשו לערוך חיפוש בניידים של החשודים בהטרדת עד המדינה מומו פילבר. השופט אומנם קבע כי נפלו פגמים בחקירת המשטרה בעניין הניידים, אולם לאור האיזונים שיש לעשות יש לאפשר את החיפוש בטלפונים הניידים של החשודים – יונתן אוריך, עופר גולן, ישראל איינהורן ויוסי שלום. השופט מסתמך על כך שבמקרה ויוגשו כתבי אישום, יתקיים אז דיון לגבי חוקיות השגת הראיות.

"לנוכח השלב הדיוני הנוכחי, וגם לאחר התחשבות בפגיעה בזכויות החשודים ובפגמים שנפלו בחקירה, מצאתי, לאחר התלבטות, לקבל את בקשת המבקשת לצווי החיפוש המדודים ואשר מציעים חיפוש "כירורגי" ומוגדר, תחת פיקוח שיפוטי צמוד", כותב השפוט בהחלטתו. "צווי החיפוש יבוצעו על ידי חוקר שאיננו שייך ליחידה החוקרת הרלוונטית, ויובא לעיון בית המשפט בלבד, שיעיין בו שייתן הוראות בהמשך".

החלטת השופט והפרוטוקול המלא by מערכת Jdn on Scribd

השופט מתח בביקורת חריפה על הפרקליטות והמשטרה ואמר: "לאחר דיון ארוך במהלכו נחקרו נציגי המבקשת בחקירה נגדית על ידי באי כוח החשודים, הגעתי למסקנות הבאות: אכן נפלו מספר פגמים בהתנהלות היחידה החוקרת אל מול החשודים בתיק זה", קובע השופט.

"ראשית, חיפוש ותפיסה של מכשירי הטלפון מבלי שקדמה לכך בקשה לבית המשפט להוצאת צו שיפוטי הוא פגם משמעותי. הדברים נכונים ביתר שאת כאשר מדובר בעבירה מיום 29.8.19 שלגביה הוגשה תלונה ביום 4.9.19, שעה שהחשודים נחקרו בסוף אוקטובר 2019, וחלף זמן בין המועד בו עלה שמם של החשודים כמעורבים לבין מועד חקירתם. בזמן זה, ניתן היה לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צו שיפוטי".

"הדרישה מאחד החשודים שהתייצב לחקירתו מבלי מכשיר הטלפון הנייד לחזור על עקבותיו ועוד בליווי שוטר, רק כדי לחזור לחקירה עם המכשיר, מעצימה את הפגם בהימנעות המשטרה מבקשת להוצאת צו שיפוטי. עובדה זו מלמדת על תכנית חקירה שכוונה מראש לחדירה למכשיר הטלפון (מבלי צו שיפוטי)".

עוד מוסיף השופט, "שנית, אני מסכים עם טענת הסנגורים כי הסכמת החשודים, מבלי שהוסבר להם בדבר זכותם להתנגד לחיפוש וכי התנגדות לחיפוש לא תשמש כראיה לחובתם, לאו הסכמה היא. בפרט הדברים נכונים, עת מדובר בחיפוש בחומר מחשב שהוא מכשיר הטלפון הנייד האישי.

"בהעדר צו שיפוטי, ולמצער, היה על היחידה החוקרת לקבל מהחשודים הסכמה מדעת, במובנה לפי הלכת בן חיים. אופן החיפוש הלא מאורגן במהלך החקירה, תוך עיון במכשיר הטלפון בנוכחות החשוד, מעצים את הפגם בו. הדרישה מאחד החשודים לגשת חזרה לרכבו כדי להצטייד במכשיר הטלפון מוסיפה נדבך נוסף של פגיעה בחשודים. יש להניח כי טענות החשודים יידונו בעתיד, אם יוגש כלל כתב אישום בתיק זה".

מיד לאחר הפסיקה הודיעו עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין המייצגים את דוברי ראש הממשלה עופר גולן ויונתן אוריך, כי יערערו על ההחלטה לאלתר: "הביקורת החריפה של בית המשפט נגד המשטרה והפרקליטות מחייבים את סגירת התיק והחזרת הטלפונים הניידים ליועצי ראש הממשלה. אנחנו נבחן את ההחלטה ונערער לאלתר".

מקורבי יועצי רה"מ אמרו הערב: "אלמלא היה מדובר בחקירה פוליטית, די היה במחדלים הבלתי חוקיים אותם פירט בית המשפט בכדי לסגור את התיק המופרך הזה עוד הערב".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך שזה נראה החבל מתהדק סביב נתניהו וכל המערכת הפוליטית מימין ומשמאל מכינה עצמה לכך מספיק לראות את הקרבות בצמרת הליכוד ולהסיק שנרצה או לא זה ענין של זמן ורק הפוליטיקאים החרדים לא הכינו תוכנית ליום שאחרי.

בגץ והפרקליטות בחסות היועץ השמאלן והמשטרה השבויה בידיים של שונאי ישראל מנסים בכל דרך לדכא את הימין אוהבי ה' תורתו וחכמיו . והם הטפשים ההזויים עדיין לא מבינים ש 80% ימניים . בחירות הבאות זה ינקום בהם ואז השמאל יילך לצמיתות .. לא די לרדיפה של היהודים מיחוץ . רודפים אותם מבפנים בחסות בג"ץ והיושבת בראשם . בושה וחרפה השמאלנים נהיו רודפי בצע ושלמונים . מלך משיח בדרך ולא תקום ממשלה של שונאי ה' .. והם שונאי ה' ובכללם בגץ והפרקליטות יהיר וגנץ ולברמן ורשימת השונאים היישר לשאול .

בס"ד אם אכן נפלו פגמית בהתנהלות המשטרה [היחידה החוקרת], א"כ צפוי משר המשטרה ארדן לעשות סדר , ושאותם חוקרים יוזמנו לשימוע ויתנו את הדין, אם זה לא יעשה, אז נפל הבסיס של טענת אכיפה בררנית , כי לא מטפלים בזה.
וגם דברי שר המשפטים שהעלה ביקורות קשה, בבקשה שיטפל בכל הטענות במקום רק לדבר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture