צילום: שלומי כהן, פלאש 90

ליצמן בכנס סגור: "צריכים להתכונן לבחירות, לא נוותר על עקרונות"

יו"ר יהדות התורה במתקפה על כחול לבן: "הם מנסים כל הזמן לחפש אין לגרום שאנחנו לא נהיה בקואליציה", אך מבהיר: "אנחנו כפופים למועצת גדולי התורה". על העימותים עם דגל התורה: "אנחנו בין כך עכשיו עשר שנים בהסכם" • הקלטה בלעדית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן בטוח כי ישראל בדרך למערכת בחירות שלישית. "אני יודע שמדברים בלה בלה בלה, נכון לעכשיו מה שאני יודע ורבותי חברי אני לא יודע יותר טוב מכם שום דבר, אבל כנראה שאין שום חדשות, שום התקדמות, כי אם היה, היו מדברים איתנו, אז אין שום דבר". בכינוס סיכום מערכת הבחירות של 'אגודת ישראל' שהתקיים השבוע הוסיף כי, "אני רואה שהכותרת היום זה כנס סיכום מערכת הבחירות לכנסת ה-22, אני הייתי מוסיף 'פתיחת בחירות 23'. כך נראה לי".

בנאומו המלא שהגיע לידי 'חדשות JDN' התייחס ליצמן להפסד המנדט השמיני: "אנחנו בהחלט צריכים להתכונן לעוד פעם בחירות, צריכים להתכונן לעוד פעם… אני לא יודע להגיד מה יהיה הסיסמה, אבל ברור שלמדנו מהבחירות האלו, איך היושב ראש אמר (יו"ר אגודת ישראל הרב יוסף קופרברג, שנאם לפני ליצמן, ש.ב.צ.) 68 קולות, פעם 70 ומשהו קול, זה מהשמים מלמדים אותנו שמשהו לא טוב כאן, פעמיים מה שלא קרה במשך 70 שנה, שפעמיים בחירות אחרי בחירות, פעם אחת הפסדנו בכ-70 קול, פעם שנייה הפסדנו ב-68 קול, אומר דרשנו, משהו לא טוב".

בדבריו התייחס לשיח שעלה בימים האחרונים לגבי גודל המפלגה לעומת 'דגל התורה': "אני הייתי רוצה להתחיל דווקא בימים האחרונים, אני שומע בימים האחרונים וויכוחים מטעם דגל, מטעם אגודה, כל מיני וויכוחים מי יותר גדול, רבותי, מה זה משנה? אנחנו בין כך עכשיו עשר שנים בהסכם, בשביל מה לריב עכשיו? בשביל מה להיכנס לכל הויכוח עכשיו? בשביל מה כל הדיונים עכשיו? יש לי מה להגיד, הרבה הרבה מה להגיד כאן, תאמינו לי, אבל בשביל מה אני צריך את זה? יכול להיות שמחר אנחנו הולכים לבחירות עוד פעם".

בהמשך עדכן את חברי המפלגה על מצב המו"מ הקואליציוני שלא קיים: "אנחנו ראינו את כל הנושאים שהם דורשים מאיתנו, חוץ מהבלוק, חוץ מעצם הדבר שהולכים ביחד לא טוב בשבילם, זה לא סוד שגנץ פנה אלי ורצה להיפגש, אמרתי לו שיש לי שני נציגים שמנהלים מאיתנו את המשא ומתן, אחד זה השר יריב לוין ואחד זה השר זאב אלקין. 'אתה לא רואה טעם להיפגש?' אמרתי לו לא, יש מי שמנהל את זה, זה מצוין, אנחנו סומכים עליהם, בין כך אם יסכמו משהו יביאו לנו, זה לא משנה, לא. בזה נגמר הדיון". עוד הוסיף, "אגב, אצל ראש הממשלה כולם הסכימו באותו דבר, שזה יהיה, אני מקווה שכולם באמת יעשו כפי שאני עשיתי את זה, אני לא דיברתי איתם, לא מדבר איתם, אין סיבה".

יו"ר יהדות התורה תקף את 'כחול לבן': "אנחנו רואים שאחד הדברים היסודיים ביותר שהם רוצים לעקור כל דבר שעשינו והשגנו בקדנציה הקודמת, אם זה ישיבות, פתאום היום זה הכותל, לא מדבר על גיוס, לא מדבר על עוד דברים, על שבת. הם מנסים כל הזמן לחפש אין לגרום שאנחנו לא נהיה בקואליציה, זה לא נורא, אפשר להיות באופוזיציה, סגור נישט גשיין די וואלט גייט נישט אינטר (תרגום: "לא קרה כלום, העולם לא יקרוס", ש.ב.צ.). אבל הדברים הכי… החינוך, השבת, הגיוס, כל מיני דברים אחרים, רפורמים, עוד דברים, כל הדברים האלו זה ממש ביסוד".

עם זאת, ליצמן מדגיש כי לא הוא זה שמקבל את ההחלטות,ואולי בכך מותיר פתח קטן לאפשרות שבכל זאב יישב עם לפיד: "היסוד של אגודת ישראל שאנחנו כפופים למועצת גדולי התורה, זה הייסוד, אנחנו נשמעים לכל מילה שהם אומרים, אנחנו נשמע כל דבר שהם יורו לנו. לאחרונה שמעתי שיש 'אגודה ותיקים', שהם לא כפופים למועצת גדולי התורה, אין אגודת ישראל בלי מועצת גדולי התורה", הוא מסיים את המשפט בטון חד משמעתי.

"רבותי, אנחנו צריכים להתכונן, כרגע בסבלנות, מחכים לראות מה יהיה, יש 28 יום, בינתיים עבר שבוע. אחרי ה-28 יום יש 21 שהכנסת יכולה להחליט על מי יהיה המועמד. לכו תדעו, יכול להיות שמטעם אגודת ישראל יהיה מועמד לראש ממשלה, אני לא. אבל יכול להיות מישהו אחר. אבל אני יודע דבר אחד, כל הבלאגן יהיה בסוף, ב-21 ימים האחרונים. אנחנו צריכים בהחלט לדעתי להתכונן לבחירות, אין מנוס, אין דרך אחרת, אנחנו לא נוותר על העקרונות, אנחנו זהירים מאוד, יש לנו יסודות של יהדות, על הגיוס, על השבת, על החינוך, ובעזרת ה' נצליח".

לסיום הוא אומר בשביעות רצון, "היה סקר שאמר שכל בוחרי יהדות התורה, 100% יצביעו אותו דבר. אותו סקר אמר שאיווט ליברמן, המפלגה שלו, 50% יצביע בשבילו. זה מראה שאנחנו עומדים על יסודות איתנים, בגלל שאנחנו כפופים למועצת גדולי התורה. ראיתי כאן את עורך דין יוסטמן, הוא בטח יעדכן אותנו מה קורה עם המנדט השמיני, אם עדיין יש סיכוי או לא, אבל בעזרת ה' בבחירות השלישיות שיהיו כאן, אז בטוח שאנחנו נתקן את זה ונקבל את זה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הם בטוחים שהסקרים נכונים?

אני הצבעתי ג', עתה בבחירות הבאות אני לא מצביע כמחאה ואני לא לבד.
קראו לרשע וכופר צדיק, תינוק שנשבע, ועוד מכרו כיתרה של תורה בשביל לשבת על כיסא (הבטיחו לו ולליברמן עולם הבא כדי שיסכים להיכנס איתם לממשלה).

תינוק שנשבה*

"משהו לא טוב קורה כן זה אומר דרשני……"
המשהו הזה זה פינדרוס. תחליפו אותו במישהו אחר ותראו שיחזרו המנדטים..

מה זה הדיבורים האלו? אני בוחר ג' כי כך קבעו מועצת גדולי התורה ואף אם הסבול מזה המשיך לבחור בהם

אוריה הנכבד!
מי שקרא לליברמן ולפיד תינוק שנשבה וכו' הוא לא אחר מהכהן הגדול מרן חכם שלום כהן שליט"א ואם אתה חושב אחרת זו זכותך אבל ב"ה זכינו שיש לנו מורי דרך והם ודאי עדיפים מבלאגנץ ליברמן נתניהו ופרץ

הכל משחק פוליטי ואם קראו לרשע וכופר כמו ביבי צדיק ותינוק שנשבע והבטיחו לליבמן עולם הבא זה לא אומר שנציגינו חושבים כך

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture