צילום: אופק אבשלום

גנץ נפגש עם עודה וטיבי: "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועניינית"

יו"ר כחול לבן נפגש עם הרשימה המשותפת: "נידונו בה הסוגיות השונות החשובות לחברה הערבית בדגש על הסוגיות האזרחיות שגנץ הבהיר כי טיפול בהן אינו תלוי בדבר". עודה: "נפעל באחריות מתוך מחוייבות לערכי השלום והשיוויון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הערב (חמישי) עם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ויו"ר הסיעה, אחמד טיבי, זאת במסגרת המשא ומתן הקואליציוני והניסיונות להרכיב ממשלה. "הפגישה התקיימה באווירה טובה ועניינית ונידונו בה הסוגיות השונות החשובות לחברה הערבית בדגש על הסוגיות האזרחיות שגנץ הבהיר כי טיפול בהן אינו תלוי בדבר", נמסר בהודעת כחול לבן.

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה כתב בטוויטר בתום הפגישה: "‏במהלך הפגישה דנו בנושאים הבוערים בחברה הערבית בנוסף לאינטרסים המשותפים לכלל אזרחי המדינה. אנחנו נשארים נאמנים לערכי השלום והשוויון וכמו תמיד מברכים על ההיסטריה של הליכוד". לפני הפגישה כתב כי, "‏בדרך לפגישה עם גנץ – נפעל באחריות מתוך מחוייבות לערכי השלום והשיוויון".

יו"ר סיעת 'כחול לבן' ח"כ אבי ניסנקורן התייחס ראיון ל'חדשות 12' לפגישה עם נציגי הרשימה המשותפת והבהיר כי האחרונה לא תהיה שותפה בממשלה. "הזמנו לפגישות – וכל עם ישראל יודע – גם את ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי וימינה", אמר. "את כולם הזמנו, זה עדיין לא אומר שהרשימה המשותפת תהיה בקואליציה".


סרטון תגובה של הליכוד לפגישה

מוקדם יותר התקיימה פגישת המשא ומתן השניה של צוותי המו"מ של כחול לבן והליכוד בכפר המכבייה, מאז שיו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, קיבל את המנדט להרכבת הממשלה. בפגישה השתתפו תחילה רק ראש צוות המו"מ מטעם כחול לבן, ד״ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה, ומטעם הליכוד השר זאב אלקין, השר יריב לוין ועו"ד מיכאל ראבילו. בתום הפגישה סוכם פגישת המשך צפויה להתקיים כבר ביום ראשון הקרוב.

במהלך הפגישה הצטרפו ראשי כחול לבן חברי הכנסת בני גנץ ויאיר לפיד. לפני כניסתו אמר גנץ לכלי התקשורת במקום כי, "אני בדרך לשמוע מה נשמע אצל החברים שלי שעסוקים במשא ומתן – זה חשוב". גורם בכחול לבן אמר ל'מעריב' כי, "זה בא להוכיח את רצינות המו"מ לאחר שיריב לוין טען קודם לכן שזה פייק מו"מ". מהליכוד נמסר כי, "לפיד הגיע לפגישה כדי להשגיח על גנץ שלא יסכים לממשלת אחדות".

לפיד כתב בטוויטר בצאתו מהפגישה כי, "נכנסנו היום, בני גנץ ואני, לפגישה קצרה עם צוות המו״מ שישב באותה עת עם נציגי הליכוד. בעודנו יושבים בפנים נתניהו כבר תדרך נגדנו. אולי מספיק עם הספינים? ככה מתנהג מי שמנסה בכל הכוח להוביל לבחירות. המטרה שלנו היא להקים ממשלת אחדות שתתחיל לטפל בבריאות, בחינוך ובבטחון".

השר יריב לוין מיהר להגיב על הצטרפותם לפגישה: "מדובר בתרגיל יח״צני שנועד להסתיר את העובדה שכחול לבן מתמידה בסירובה לקבל את מתווה הנשיא ופועלת להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת. הצעתי לגנץ ולפיד את שירותי התרגום שלי מערבית לקראת פגישתם עם איימן עודה היום, שכן שם מנהלת כחול לבן מו״מ אמיתי, ואילו איתנו מתנהל פייק מו״מ שהוא הצגה לתקשורת בלבד".

לפני תחילת הישיבה אמר לוין כי, "אנחנו מגיעים היום מתוך תחושה קשה שכנראה מדובר בפייק משא ומתן, כאשר המשא ומתן האמיתי מתקיים עם עודה במטרה להקים ממשלת מיעוט סהרורית עם הערבים. גם היום, נשוב ונבקש לדעת אם רעיון האיוולת הזה נזנח והאם כחול לבן החליטה שהיא באמת רוצה אחדות, וכמובן האם היא מקבלת את מתווה הנשיא שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלה. לצערי נראה לי שגם הפעם לא נשמע תשובה לכל השאלות האלה".

בתום פגישה שבו והדגישו השרים לוין ואלקין כי הצוות מייצג את כל 55 חברי גוש הימין: "גם בתום הפגישה היום אנו יוצאים בהרגשה שמדובר בפייק משא ומתן, בהצגה של כחול לבן לתקשורת ובשיחה נעימה שכל מטרתה להעביר את הזמן. הפגישה האמיתית תחל יותר מאוחר היום בין גנץ לעודה במטרה להקים ממשלת מיעוט קיצונית ומסוכנת עם הערבים. כל עוד לא נזנח רעיון האיוולת הזה, הדיונים יהיו בגדר הצגה ופייק מו״מ".

עוד הוסיפו לוין ואלקין, "הצדדים הסכימו לקיים פגישה נוספת ביום ראשון, והשרים הביעו תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים". מכחול לבן נמסר: "פגישת צוות המו״מ של כחול לבן והליכוד הסתיימה זה עתה. עיקר הפגישה עסק בדרישות המהות וקווי היסוד החשובים לליכוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה שעם הערבים גנץ מצליח לדבר ולהגיע להבנות והצדדים מוכנים להתפשר ורק הליכוד לא מוכן להתפשר על כלום!

עם כל הפחד מהבלתי נודע ואיך תראה ממשלה כזאת , זה גם מעניין לראות איך ייצא , למרות שזה יהיה ממשלה משותקת כמעט כליל.

עם הערבים גנץ מסתדר מצויין, רק עם החרדים הוא לא יכול להסתדר…

כל הכבוד יהיר וקרנץ על גילוי שנאה לעם שלכם . לאחים שלכם . ולחיבור עם תומכי טרור . יבכלל זה אתם שותפים ונראים דומים . סטרא אחרא ממש .איכס

צבי , מי אמר לך שהוא לא מסתדר עם החרדים? הם אפילו לא הסכימו להיפגש עמו! אולי בכמה פגישות היו משיגים הסכם מועלה.

זה כל כך שקוף שהליכוד רוצה בחירות הוא כבר מפרסם סירטוני בחירות

ב"ה.
שלאחרונה רואים כאן תגובות של ברי דעת – שחושבים עצמאית ולא אוטומטית.
כמו למשל יוסף. פרשן. ופרשן פוליטי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture